Pytania: Smarowanie góry silnika, smar w oleju. :D

Silnik 139QMB 4T - przygotowania do ogólnego "tuningu"

1. Sprawdzałem pompe oleju - czy działa prawidłowo. W tym celu otworzyłem pokrywę zaworów, i odpaliłem silnik. Po 2 sekundach z miejsca gdzie jest wałek rozrządu zaczęło rzygać olejem. - Czy wszystko jest w porządku, czy ten olej w tym miejscu powinien być rozpryskiwany?

2. Na napinaczu łańcuszka zostało 6 trybów do końca. Jest on wysunięty tak w połowie. Polecacie wymianę łańcuszka rozrządu wraz z rozpołowieniem silnika, czy może dużo mu brakuje do pełnego rozciągnięcia? :)

3. Ktoś kto miał zbyt dużo smaru, i nie wiedział co z nim robić (Producent motoforce) wysmarował łożysko wału korbowego złotym smarem.

Czy stanie się tragedia, jeżeli włożę wał z tym smarem, czy może ten smar jakoś zaszkodzić silnikowi, jeżeli wymiesza się on w misce olejowej razem z olejem silnikowym?

Dziękuje z góry na odpowiedzi na moje głupie i idiotyczne pytania.

1. Myślę, że jest dobrze. Powinno tryskać z pompy prawie tak jak nastolatkowi gdy robi to pierwszy raz z ulubioną nauczycielką.

2. Jeśli jest tak to raczej nie trzeba zmieniać. Chyba, że lubisz robić wszystko zawczasu i wydawać niepotrzebnie pieniądze.

3. Chyba nic się nie stanie... Przecież po 30, góra 50 km i tak zmienisz olej. Jak ma się smar wypłukać to się wypłucze.