Pytania odnośnie skutera

Witam,
na wstępie zaznaczę, że omawiany skuter to Peugeot Ludix II (50). Byłbym wdzięczny za pomoc na niżej postawione pytania:

  1. Rejestracja.
    Kupiłem skuter w Polsce od firmy zajmującej się sprzedażą skuterów używanych. Ten konkretny jest sprowadzony z Holandii. Posiadam komplet dokumentów i fakturę, odpala na kopkę bez problemów za pierwszym razem, jeździ też sprawnie (sprawdzałem na prywatnym terenie) i teraz tak: co musi być pierwsze, rejestracja pojazdu czy zaliczony przegląd? Nie wiem jak mam pojechać na przegląd bez tablicy, a ktoś mi mówił, że chyba trzeba pierw przejść przegląd nim się dostanie rejestrację + ubezpieczenie.
  2. Kwestia przeglądu.
    Co musi działać w moim skuterze, by przejść przegląd? Opony nie mogą być łyse, światła przednie działać, hamulce i silnik też, ale czy np. kierunkowskazy muszą być? Ślimak? Czy przednia owiewka może być pęknięta? Wspomnę że kupiłem skuter bez kierunkowskazów, oraz bez ślimaka zaś przód jest lekko pęknięty.
  3. Kwestia techniczna.
    Dla tych, co Ludixa II już mieli/mają: pod kanapą mam zbiornik na paliwo, a ten drugi zbiornik, na olej - o co z nim chodzi? Co to za olej ma być? Zwykły do 2 suwa?
    Póki co to wszystkie pytania, pewnie będzie jeszcze niejedno, ale proszę o porady (i bardzo proszę bez narzekania, że badziewie, czy coś - proszę tylko o odpowiedzi na pytanka, ewentualnie dopytanie o coś).
    Pozdrawiam!
  1. Dokumenty, tłumaczenie, przegląd >> rejestracja. Ubzpieczenie
  2. Ma mieć sprawne wszystko ale licznika nie sprawdzą. Kierunki natomiast sprawdzą na 100% Pęknięcie - to zalezy jakie. Jezeli naraża ciebie lub pieszego na uszkodzenie to nie przejdzie - natomiasr rysa co robi na estetykę nie ma znaczenia
  3. Zbiornik na olej do 2T. Sam sobie robi mieszankę w gaźniku (a przynajmniej powinien jeżeli wszystko ma sprawne)
  1. Dokumenty mam przetłumaczone, więc tutaj problemu nie ma, ale jednak faktycznie tak jest…? Muszę mieć przegląd, by dokonać rejestracji? Mam prawo dojechać do mechanika bez tablicy…?
  2. No więc właśnie, te kierunki. Jest to skuter 50 cm sześciennych pojemności, zatem nie podpada pod prawo o motorowerach (w sensie że wystarczą ręce)? Co do pęknięcia, jest ono obrazowo takie: Jest to lekko rozszerzająca się ku dołowi szczelina od dolnego światła, gdzie szerokość w najszerszym miejscu ma 1,5 cm. Nie odpada, nie łopoce, nie ma szans by spadło na jezdnię albo koło, nie zawadza w niczym, po prostu to brakujący element plastiku, nie koło śrub mocujących i nie osłabiający konstrukcji. I byłbym wdzięczny co do informacji jak z tymi oponami: przejdą lekko zużyte (nie łyse)?
  3. Oks, tak podejrzewałem, dziękuję :slight_smile:

jeżeli twój skuter miał fabrycznie kierunki to masz je mieć i mają być sprawne.

W zasadzie skuter bez przeglądu i ważnej rejestracji powiniennes dostarczyć na badanie techniczne na przyczepce. Ale to teoria.