Pytania odnośnie skutera 4t 139QMB

Witam.
Mam pewne wątpliwości, więc chciałbym prosić was o rady.
-Czym różni się głowica 72cc do cylindra 72cc z zaworami 18,5/16 od głowicy 72cc z zaworami 23/20 ?
-Czy możliwe jest zastosowanie bardziej lepkiego oleju do tej jednostki czy jednak jeśli producent przewidział 10w40 to lać 10w40 ?
-Czy pseudo “sportowe” wałki rozrządu coś dają ? np. taki https://allegro.pl/oferta/80cc-tuningowy-walek-rozrzad-chinski-4t-gy6-skuter-7625214544
Pozdrawiam :slight_smile:

  1. wielkością zaworów, konsekwencje to inne napełnienie
  2. po co?
  3. pseudosportowe dają pseudowzrost osiągów. ostrzejsze dają lepsza góre

1.A czy może to odbić się jakoś na mocy ?
2.Myślałem nad poprawieniem systemu chłodzenia przy zwiększaniu pojemności.
3.Czyli można spróbować kupić taki za ok.50 zł?

  1. to sie własnie odbija na mocy
    2 a co ma system chłodzenia do lepkości oleju w praktyce?
    3 można próbować

ja mam takie zdanie - nie znasz sie to nie grzeb :slight_smile:

Chciałbym, żeby skuter trochę zyskał na mocy a przy okazji trochę się nauczyć :D.Przecież takie podstawowe naprawy powinno chyba się znać.O oleju wyczytałem gdzieś,że im większa liczba ta po “w” tym olej jest bardziej odporny w wysokiej temperaturze a zważywszy, że te piździki kręcą się dość wysoko to pomyślałem czy nie można by było takiego oleju zastosować.

Macie jakieś pomysły ?

z czym. zmieniasz zestaw i tyle.

chłopie, weź sie ogarnij. odświeżasz ten watek jak poparzony a w zasadzie o nic nie pytasz

To ja nie wiem czy wy umiecie czytać…
1.czy macie pomysł w jaki sposób poprawić chłodzenie skutera ?
2.czy przy głowicy 23/20 trzeba będzie dać większą dyszę główną niż przy głowicy 18,5/16 ?

najpierw to musisz mieć problem z wysokimi temperaturami których nie masz bo jeździsz 50tką, nie masz pomiaru temperatur, nie znasz temperatur na 80tce a martwisz się chłodzeniem, helouł?
nie potrzebna większa dysza.

  1. jeżeli masz powietrzaka to lepsze chłodzenie to większy wentylator
  2. w zasadzie nie ale to wychodzi z regulacji

Będę zmieniał go na 72cc gdyż przez nieuwagę zerwałem gwint w głowicy od 50cc i nie opłaca mi się kupować tego samego tylko już trochę podnieść mocy.W sumie to mógłbym kupić coś do pomiaru temperatury tylko gdzie najlepiej montować taki czujnik, w szpilkę głowicy ?

Teraz będę przerabiał bo przez głupi błąd zerwałem gwint w głowicy od 50cc :smiley: a żeby przy okazji zyskać trochę na mocy to wsadzę 72cc.Czujnik temperatury w sumie mógłbym kupić jakiś ale na allegro nie znalazłem nic z takich jak są np.w ciągnikach a takie bardziej mi się podobają.Mam jeszcze jedno pytanie bo widziałem, że jakiś rusek założył gaźnik od 139fmb(biegówki) i tak na słuch to szybciej się wkręcał i ogólnie był bardziej elastyczny.Czy taki zabieg pomógł by aby rozwinąć jeszcze więcej mocy ?

Edit:A nawet zdjęcie znalazłem gdzie ktoś taki gaźnik zastosował tylko co wtedy trzeba zrobić z seryjnym kranikiem ?
https://www54.zippyshare.com/v/z1xNvzgf/file.html

Ruskie mają… polot. Przyznaję. :wink: * Sam jednak nie cuduj. Napraw gwint w głowicy pod swoją ^pięćdziesionę^, a jak ci się zachce… latać z Pikaczu na pełnym waflu, strugaj se ulep pod całe
… 72 ccm. I już masz ten temat na grubo. Si? :wink:

Chłodzenie można poprawić wentylatorem Naraku https://www.racing-planet.pl/306-wiatrak-wentylatora-racing-naraku-performances.html Czujnik temperatury montowany w skuterze gdzieś do cylindra/głowicy będzie wskazywał zaniżone temp. z uwagi na opływające je powietrze. Lepiej sprawdzi się korek wlewu oleju z termometrem wkręcany w miejsce oryginalnego. Spotkałem się z kilkoma chińskimi skuterami 4T, które oryginalnie miały zamontowane zwykłe gaźniki zamiast podciśnieniowych i o ile na postoju reakcja na dodanie gazu była o wiele lepsza, to podczas jazdy lepiej sprawdza się podciśnieniowy z membraną, ponieważ lepiej reaguje na zmianę obciążenia, no i spalanie też jest niższe na podciśnieniowym. Przy ewentualnym tuningu na większą pojemność, musisz się liczyć z takimi problemami, jak zbyt słaby rozrusznik, pękanie wariatora, czy zrywanie frezów na wale. Jak stawiasz bardziej na niezawodność, to polecam pojemność 50ccm, ale jeśli kupujesz tańsze części, to często trafiają się rożne kwiatki, jak krzywe zawory w nowych głowicach, za długie sprężyny zaworowe, nieszczelne zawory, a w zestawach cylindrowych fatalne tłoki z pierścieniami.

A to o gaźnikach to wyczytałeś na jakimś forum czy sam doświadczyłeś bo szczerze to bardzo mnie interesuję jaka jest budowa tych gaźników, jak one działają i czym się różnią.Co do części to ostatnio jak kupiłem cylinder za 70zł 72cc to ten tłok nie wygląda tak źle, gorzej jest z głowicami u Chińczyków bo nierówne ma dosyć krawędzie wykończenia tam gdzie obracają się łożyska wałka rozrządu i niektóre mają miękkie sprężyny.Ale moja opinia jest taka, że warto wsadzić te 72cc bo skuter nie będzie aż tak więcej palił a zyska na elastyczności bo na 50cc jest słabo nawet gdy podjeżdża pod jakaś trudniejszą górkę.

Młody, jak ci… J23 radzi, to nie wnikaj w to. Uznaj to za dogmat. * Jak myślisz, że znowu… Amerykę jakąś odkryłeś, to ja jestem za tobom. Taa! Strugaj °wafla°, aż ci się znudzi. Potem się ogarnij i bazuj na tym, co inni już dawno tutaj napisali. Jakieś… ^anse^, hmm ?

oczywiście, że warto wrzucić 72cc. mi dany zestawik rozpędza skuter pod mega strome górki, aż sam się dziwiłem.

A! jeszcze mi się przypomniało.Czy pod króciec ssący idzie tylko taki oring jak na zdj https://maxmoto.pl/krociec-ssacy-do-skutera-4t-ksssk4t050pobao000,id9387.html
czy idzie jeszcze uszczelka papierowa ? Do głowicy kanału ssącego idą uszczelki
1.papierowa https://allegro.pl/oferta/uszczelka-krocca-paliwa-gaznika-skuter-4t-gy6-7524432457
2.czarna z oringiem skierowanym do uszczelki papierowej. https://allegro.pl/oferta/uszczelka-krocca-paliwa-i-oringiem-skutery-4t-7245984668
Więc nasuwa się pytanie czy stosować dodatkowo uszczelkę papierową między tą przestrzenią i dodatkowo jeszcze przy wydechu bo przy wydechu jest jedynie taki pierścień https://allegro.pl/oferta/skuter-4t-gy6-uszczelka-tlumika-wydechu-glowica-7083903134

A drugie to czy opłaca się robić porting głowicy ?

Wiem, że trochę niepotrzebnie się martwię w końcu to tylko zwykły chiński skuter ale chcę to zrobić po prostu dobrze :stuck_out_tongue:

UP