Pytania od nowicjusza

Witam. Nigdy nawet nie siedziałem na motorze, więc jestem kompletnym nowicjuszem. Będe kupował motorower , no i dobrze przed zaczęciem nauki jeżdżenia i wprawiania się to znać teorię. Kilka rzeczy mnie ciekawi i nie znalazłem tego w google:

1. Hamulec tylni jest pod prawą nogą, a hamuję się naciskając tą odnóżkę w dół? Nie w górę?
2. Pierwszy bieg jest na dole, a czwarty na górze w nowych motorowerach, a bieg neutralny gdzie jest? Czy jest pod jedynką?
3. W prawej rączce jest dodawanie gazu, a w lewej nic nie ma?
4. Do czego służy przełącznik, który znajduję się pomiędzy wł/wył. świateł a przyciskiem elektrycznego uruchamiania silnika?
5. Dlaczego należy najpierw dotrzeć motorower żeby go odblokować, a nie można go odblokować zaraz po kupnie? Czy chodzi o to, że bez dotarcia to będzie wolniej jechał albo będzie słabszy?
6. Można uruchomić motorower elektrycznie i nożnie. Na czym polega nożne uruchomienie?

1,2,3,4,6 Poczytaj isntrukcje motoroweru gdy go zakupisz wtedy się wszystkiego dowiesz
5 należy dotrzeć silnik aby miał moc na kolene lata można go do razu odblokować lecz nie poleca się tego odblokuj po ok 1000km

Ale mnie już wszystko ciekawi. No, ale ok. To będe musiał czekać na motorower i instrukcję obsługi. A ta instrukcja obsługi do używanych motorowerów jest zawsze dawana?

to już zależy od właśiciciela al zazwyczaj jest

Jeśli nikt mi nie odpowie na moje pytania to będe musiał szukać motoroweru też podług tego czy instrukcja jest czy nie. No nieźle. :P

To wszystko zależy jaki to ma być sprzęt ? Masz coś konkretnego na oku ? Skuter czy motorower ?

Trololol :)

1. Hamulec tylni jest pod prawą stopą i trzeba wcisnąć go stopą w dół by hamował. Jak wyobrażasz sobie awaryjne hamowanie gdyby było odwrotnie? ;)
2. Luz jest tak jakby pomiędzy jedynką a dwójką. Trzeba albo lekko zrzucić z dwójki, albo lekko wbić z jedynki w górę.
3. Lewa służy jedynie do trzymania ;).
4. Nie wiem o który przełącznik chodzi.