Przyduszanie silnika 4t.

Witam. Mam taki mały problem mianowicie z moim skuterkiem, że dusi się na małym gazie, a potem zaczyna normalnie jechać, ale jak się lekko odkręci gaz to takie wrażenie jakby przez chwilę nie dostawał paliwa, albo może za dużo, sam nie wiem, zaznaczam że mam wszystko szczelne, pod kątem fałszywego powietrza, kolor świecy "kawa z mlekiem"Maszyna to toros gp 500. Może ktoś podpowie co to za przyczyna, z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Witam. Problem rozwiązany,przyczyna to w jakiś dziwny sposób założona uszczelka obudowy filtra powietrza( he he na serwisie ), i taka mała ciekawostka, mianowicie do kolektora ssącego dochodzą dwa cienkie wężyki, jeden do kranika podciśnieniowego, a drugi gdzieś tam sobie idzie, na pewno ma coś wspólnego z zapłonem,i ten wężyk był przetarty na końcówce,więc postanowiłem odciąć kawałek i założyć go odnowa i ku mojemu zdziwieniu znalazłem w nim metalową kuleczkę, zagadka dnia normalnie!!!! Bez tej kuleczki i ze szczelnym wężykiem skuterek jeżdzi idealnie i odpala na dotyk.
Czy ktoś wie może; po co ta kuleczka? Czyżby to jakiś serwisowy psikus? Pozdrawiam Wszystkich.

napewno sama się tam nie wzieła ; D

kuleczka w wężyku z kolektora idąca to zapłonu? WTF?

Dokładnie tam, w tym
wężyku.

heheheh to wogóle dobrze że jechał

Tak do końca to idealnie nie jeździł

Jeden wężyk idzie do kranika podciśnieniowego i otwiera go za pomocą podciśnienia. Natomiast drugi wężyk steruje pracą układu dopalania spalin. Kulka, która wypadła prawdopodobnie pochodzi z zaworu zwrotnego tego wężyka.

Układ dopalnia spalin, to jakby taki EGR , ale to co teraz jeździć tak, czy wymieniać, zaznaczam że Torosek chodzi bajkowo :-)

Jak chodzi dobrze to nic nie ruszaj :D

monterglass napisał:

Układ dopalnia spalin, to jakby taki EGR , ale to co teraz jeździć tak, czy wymieniać, zaznaczam że Torosek chodzi bajkowo :-)

W żadnym wypadku nie jest to EGR. To co jest w skuterach, to SAS ( Secondary Air System). W skrócie: dostarcza powietrze w okolice wylotu spalin w celu ich dopalenia.

Tutaj jest schemat działania tego układu:

http://home.deds.nl/~thekleine/extra%20gas.JPG

Możesz jeździć, tylko dobrze jest zaślepić otwór w głowicy, gdzie jest dolot tego powietrza, bo może się z tego faktycznie zrobić EGR, a chyba nie chcesz, żeby spaliny wpadły do filtra powietrza, czy buchały gdzieś w plastiki.

Teraz rozumiem, dzięki za schemat działania, teraz wszystko jasne. Nie wiedziałem , że jest taki układ w skuterze, no cóż człowiek całe życie się uczy. Dziękuje bardzo za odpowiedzi, życze wszystkim słońca w tym sezonie :-):-):-):-) pozdrowionko :-):-):-)