Przyduszanie silnika 4t.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #119231
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Witam. Mam taki mały problem mianowicie z moim skuterkiem, że dusi się na małym gazie, a potem zaczyna normalnie jechać, ale jak się lekko odkręci gaz to takie wrażenie jakby przez chwilę nie dostawał paliwa, albo może za dużo, sam nie wiem, zaznaczam że mam wszystko szczelne, pod kątem fałszywego powietrza, kolor świecy „kawa z mlekiem”Maszyna to toros gp 500. Może ktoś podpowie co to za przyczyna, z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

    #119503
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Witam. Problem rozwiązany,przyczyna to w jakiś dziwny sposób założona uszczelka obudowy filtra powietrza( he he na serwisie ), i taka mała ciekawostka, mianowicie do kolektora ssącego dochodzą dwa cienkie wężyki, jeden do kranika podciśnieniowego, a drugi gdzieś tam sobie idzie, na pewno ma coś wspólnego z zapłonem,i ten wężyk był przetarty na końcówce,więc postanowiłem odciąć kawałek i założyć go odnowa i ku mojemu zdziwieniu znalazłem w nim metalową kuleczkę, zagadka dnia normalnie!!!! Bez tej kuleczki i ze szczelnym wężykiem skuterek jeżdzi idealnie i odpala na dotyk.
    Czy ktoś wie może; po co ta kuleczka? Czyżby to jakiś serwisowy psikus? Pozdrawiam Wszystkich.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #119506
    mkkociamber
    Użytkownik
    • Postów: 118

    napewno sama się tam nie wzieła ; D

    #119507
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    kuleczka w wężyku z kolektora idąca to zapłonu? WTF?

    #119509
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Dokładnie tam, w tym
    wężyku.

    #119510
    mkkociamber
    Użytkownik
    • Postów: 118

    heheheh to wogóle dobrze że jechał

    #119511
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Tak do końca to idealnie nie jeździł

    #119522
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    Jeden wężyk idzie do kranika podciśnieniowego i otwiera go za pomocą podciśnienia. Natomiast drugi wężyk steruje pracą układu dopalania spalin. Kulka, która wypadła prawdopodobnie pochodzi z zaworu zwrotnego tego wężyka.

    #119527
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Układ dopalnia spalin, to jakby taki EGR , ale to co teraz jeździć tak, czy wymieniać, zaznaczam że Torosek chodzi bajkowo 🙂

    #119529
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Jak chodzi dobrze to nic nie ruszaj 😀

    #119530
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    monterglass napisał:

    Układ dopalnia spalin, to jakby taki EGR , ale to co teraz jeździć tak, czy wymieniać, zaznaczam że Torosek chodzi bajkowo 🙂

    W żadnym wypadku nie jest to EGR. To co jest w skuterach, to SAS ( Secondary Air System). W skrócie: dostarcza powietrze w okolice wylotu spalin w celu ich dopalenia.

    Tutaj jest schemat działania tego układu:

    http://home.deds.nl/~thekleine/extra%20gas.JPG

    Możesz jeździć, tylko dobrze jest zaślepić otwór w głowicy, gdzie jest dolot tego powietrza, bo może się z tego faktycznie zrobić EGR, a chyba nie chcesz, żeby spaliny wpadły do filtra powietrza, czy buchały gdzieś w plastiki.

    #119533
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Teraz rozumiem, dzięki za schemat działania, teraz wszystko jasne. Nie wiedziałem , że jest taki układ w skuterze, no cóż człowiek całe życie się uczy. Dziękuje bardzo za odpowiedzi, życze wszystkim słońca w tym sezonie :-):-):-):-) pozdrowionko :-):-):-)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button