Przeróbka zasilania świateł z prądnicy na zasilanie akumulatorowe

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Przeróbka zasilania świateł z prądnicy na zasilanie akumulatorowe

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811 1 miesięcy temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #672906
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 157

    Po wielu próbach, testach, masie godzin spędzonych w garażu postanowiłem napisać ten poradnik. Widziałem wiele pytań jak przerobić instalację w skuterze aby światła świeciły po podłączeniu do akumulatora a nie z prądnicy ale bez odpowiedzi. Mi udało się to zrobić.

    Poradnik ma zastosowanie w statorach z 5 przewodami. W takim statorze masa (najczęściej zielony przewód) przylutowana jest do końca uzwojenia cewek i korpusu statora. Musimy odlutować koniec uzwojenia jak i zielony przewód od korpusu statora i zaizolować(zielony przewód ma być nadal zlutowany z końcem uzwojenia ale nie z masą czyli korpusem statora). Stator mamy przygotowany. Następną częścią jest zakup takiego mostka prostowniczego :
    https://allegro.pl/oferta/mostek-prostowniczy-35a-1000v-kbpc3510-7366804610
    oraz takiej przetwornicy, która pozwoli nam dokładnie kontrolować prąd i napięcie :
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-napiecia-1-2v-do-32v-step-down-lcd-cv-8392615438.

    Gdy mamy już mostek prostowniczy wcześniej odmasowioną cewkę (przewód zielony) lutujemy do konektora ze znakiem ” ~ ” mostka, biały przewód (ładowanie) podłączamy do drugiego znaku ” ~ ” mostka. Do znaku + mostka lutujemy przewód o przekroju przynajmniej 1,2mm i podłączamy do wejścia „IN + ” przetwornicy. Do konektora ze znakiem ” – ” lutujemy przewód i podłączamy do masy pojazdu. Następnie od masy pojazdu ciągniemy przewód do wejścia ” IN – „. W kolejnym kroku ciągniemy przewód 1,2mm z ” OUT +” do dodatniego zacisku akumulatora a ” OUT – ” do ujemnego zacisku. Przewód żółty- zasilający światła odcinamy przy kostce statora i nie podłączamy do niczego, przewód ma być wolny. Część żółtego przewodu od strony instalacji elektrycznej podłączamy do + po stacyjce aby światła zapalały się po przekręceniu kluczyka. Ja na przetwornicy ustawiłem napięcie 14,8 V i natężenie 6A, przy zapalonych światłach ładowanie na zaciskach akumulatora to 13.9 V i 1.2A. Akumulator nie jest przeładowywany. Koszt takiej przeróbki to ok 70 zł a komfort jazdy na światłach zasilanych z akumulatora nie do opisania.

    Dodam jeszcze, że mostek prostowniczy dobrze jest zaopatrzyć w radiator, lub kawałek aluminiowej lub miedzianej blachy, która pomoże odprowadzać ciepło.

    Zakaz wynoszenia na inne fora. Kopiując ten poradnik bez mojej zgody łamiesz prawa autorskie. Pozdrawiem 😉

    Szumi
    #672912
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 791

    sa rozwiązanie prostownika od razu z przetwornicą. jednoukładowe. mozna prostowac wprost to co idzie na lapy

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #672913
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 157

    Być może, aczkolwiek ja przetestowałem to rozwiązanie i działa. 2 żarówki po 25 watt + tylne światło + stop + oświetlenie tablicy idzie z aku i prądnica nadal daje radę ładować aku. Oczywiście w przedstawionym rozwiązaniu całkowicie usuwamy oryginalny regulator napięcia

    Szumi
    #672964
    Zdjęcie profilowe Kiler
    Kiler
    Użytkownik
    • Postów: 228

    A czy możliwa jest przeróbka w skuterach z iskrownikiem, który posiada 4 kable wychodzące?
    1 moduł
    2 iskra
    3 zielony (nie wiem co oznacza)
    4 żółty (prawdopodobnie ładowanie)

    #672996
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 157

    Pokaż mi foto tego statora ale powinna być możliwa, oczywiście jeżeli skuter posiada aku 😉 Dziwne, że masz tylko żółty przewód. Bo z zasady wychodzi, że zielony to masa a żółty to światła, chyba że masz już fabrycznie światła z aku to wtedy zostaje tylko ładowanie

    Szumi
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #672998
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 157

    Najlepiej zrób foto statora tak aby było widać punkty lutownicze przy statorze albo znajdź foto w necie identycznego statora 🙂 Coś zaradzimy, bo wydaje mi się, że cewki masz odmasowione ale pokaż foto

    Szumi
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie