Przeróbka silnika FMB na 110 ccm - Kilka pytań

Witam planuje przerobić mój silnik 80 ccm na 110 ccm. Lecz mam kilka pytań:
- Jak jest z awaryjnością ?
- Ten zestaw byłby ok ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5722214204&reco_id=eba4ab61-b939-11e5-8a2e-02e028c1d167&ars_rule_id=201 do tego dokupiłbym jeszcze łożyska które byłyby do karterów.
- Czy te głowice się planuje lub coś podobnego ? Jeśli tak to czy pomaga ?
- Jaki gaźnik jest do silnika 110 ccm ? 19 mm czy większy ?
- Czy w 110 warto zastosować chłodnice oleju ? Jeśli tak to która jest wydajniejsza ? Ta http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/57/21/06/44/5721064497 czy może ta http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/65/52/98/5865529833 ?
- Czy ta skrzynia biegów pomaga w osiągnięciu lepszych osiągów http://allegro.pl/walek-zdawczy-napedowy-skrzynia-tryby-110cc-4t-fmb-i5883047381.html ?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Tak ten zestaw jest dobry,w głowicy się dociera zawory a nie planuje,chłodnica nr2, gaźnik 20-22mm,kolanko (krociec szacy też 22mm), ta skrzynia nic ci nie da.chlodnica zapobiega przegrzaniu i przy 110 moim zdaniem jest niezbędna.

Głowica jest tam zmontowana. To czy musiałbym wyciągać zawory i docierać ? Jak mam obecnie gaźnik 19mm to warto przejść na 20-22 mm ? Skrzynie sobie odpuszczę jak nic nie da. Co powiesz jeszcze o tym zestawie http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5899501161&reco_id=d4c12aee-b941-11e5-a519-02eb15ce87d7&ars_rule_id=201 ?

EDIT: Co ze sprzęgłem ? Da radę oryginalne ?

Gażnik możesz zostawić powinien dać radę,w zestawie z linku brakuje szpilek[sa dłuższe do 110 bo wiekszy jest skok] i łańcuszka rozrządu[też jest dłuższy.W jednym i drugim zestawie jest zmontowana głowica,zapytaj zanim kupisz czy zawory były dotarte jak nie to niestety trzeba rozłozyć i dotrzeć.Sprzęgło jest takie samo w 50,110,125 więc nie ma sensu wymiana.

Czyli jeszcze to http://allegro.pl/lancuch-lancuszek-rozrzadu-84-quad-atv-110-ccm-i5902324347.html i to http://allegro.pl/szpilki-sruby-cylindra-king-los-jolly-atv-110-quad-i5810212312.html ? Dobre wybrałem ?

tak Panie:)

Ok, dziękuje ;) A mam jeszcze pytanie ale nie odnosi się ono do tego tematu, czy ktoś zna wymiary amortyzatora który jest w pro 50 ?

Cześć ja przy przeróbce z 50ccm na 110ccm nie zakładałem żadnej chłodnicy bo sie nie grzał ani nic i gaźnika nie zmieniałem jest orginalny od 50ccm i śmiga jak głupiec, zanim się zepsuł :D Gdy kupujesz zmontowaną głowicę to nigdy zawory nie są docierane, musisz rozpiąć kupić taką pastę i dotrzeć, co do tego zestawu http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5722214204&reco_id=eba4ab61-b939-11e5-8a2e-02e028c1d167&ars_rule_id=201 ogólnie jest ok bo ja też go kupiłem, ale są bardzo słabe gwinty na szpilkach i krzywkach, pierścienie są niestety też słabe zwłaszcza olejowy dlatego zastosowałem pierścienie z innego źródła. Sprzęgo zostaw takie jakie masz, chyba że masz dużo narobione już na nim to możesz tarcze zmienić u mnie po 8k przebiegu na 50ccm i potem 1k na 110ccm sprzęgło świetnie daje radę. Co do głowicy z tego zestawu to nie jest ona od 110ccm tylko jest lekko mniejsza (komora spalania) tak jakby od 90ccm czy jakiegos 100ccm bardzo mała różnica, ale jest. A i jeszcze jedno tłok z tego zestawu nie jest odciążony. Zrobiłem zdj. żebyś widział różnicę http://zapodaj.net/f4f4432dd17ab.jpg.html

Draculazz napisał:

A i jeszcze jedno tłok z tego zestawu nie jest odciążony. Zrobiłem zdj. żebyś widział różnicę http://zapodaj.net/f4f4432dd17ab.jpg.html

Różnice wielkości widzę ale w czym taka różnica przeszkadza ? Sprzęgło ma może 3k przebiegu. A tak w ogóle co daje to docieranie zaworów ? Przy rozbiórce tych zaworów nie uszkodzę głowicy ?

Tłok jest lżejszy. Jeżeli masz sprzęt do rozpinania zaworów to nic nie ma prawa się uszkodzić.Zawory niedocierane szybciej się wycierają i nie trzymają szczelności takiej jaką powinny trzymać nawet nowe, po dotarciu są również mocniejsze gniazda.