Przeróbka silnika FMB na 110 ccm – Kilka pytań

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Przeróbka silnika FMB na 110 ccm – Kilka pytań

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Draculazz Draculazz 3 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #295345
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Witam planuje przerobić mój silnik 80 ccm na 110 ccm. Lecz mam kilka pytań:
    – Jak jest z awaryjnością ?
    – Ten zestaw byłby ok ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5722214204&reco_id=eba4ab61-b939-11e5-8a2e-02e028c1d167&ars_rule_id=201 do tego dokupiłbym jeszcze łożyska które byłyby do karterów.
    – Czy te głowice się planuje lub coś podobnego ? Jeśli tak to czy pomaga ?
    – Jaki gaźnik jest do silnika 110 ccm ? 19 mm czy większy ?
    – Czy w 110 warto zastosować chłodnice oleju ? Jeśli tak to która jest wydajniejsza ? Ta http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/57/21/06/44/5721064497 czy może ta http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/65/52/98/5865529833 ?
    – Czy ta skrzynia biegów pomaga w osiągnięciu lepszych osiągów http://allegro.pl/walek-zdawczy-napedowy-skrzynia-tryby-110cc-4t-fmb-i5883047381.html ?

    Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

    #295346
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Tak ten zestaw jest dobry,w głowicy się dociera zawory a nie planuje,chłodnica nr2, gaźnik 20-22mm,kolanko (krociec szacy też 22mm), ta skrzynia nic ci nie da.chlodnica zapobiega przegrzaniu i przy 110 moim zdaniem jest niezbędna.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #295347
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Głowica jest tam zmontowana. To czy musiałbym wyciągać zawory i docierać ? Jak mam obecnie gaźnik 19mm to warto przejść na 20-22 mm ? Skrzynie sobie odpuszczę jak nic nie da. Co powiesz jeszcze o tym zestawie http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5899501161&reco_id=d4c12aee-b941-11e5-a519-02eb15ce87d7&ars_rule_id=201 ?

    EDIT: Co ze sprzęgłem ? Da radę oryginalne ?

    #295357
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Gażnik możesz zostawić powinien dać radę,w zestawie z linku brakuje szpilek[sa dłuższe do 110 bo wiekszy jest skok] i łańcuszka rozrządu[też jest dłuższy.W jednym i drugim zestawie jest zmontowana głowica,zapytaj zanim kupisz czy zawory były dotarte jak nie to niestety trzeba rozłozyć i dotrzeć.Sprzęgło jest takie samo w 50,110,125 więc nie ma sensu wymiana.

    #295360
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #295364
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    tak Panie:)

    #295365
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Ok, dziękuje 😉 A mam jeszcze pytanie ale nie odnosi się ono do tego tematu, czy ktoś zna wymiary amortyzatora który jest w pro 50 ?

    #295370
    Zdjęcie profilowe Draculazz
    Draculazz
    Użytkownik
    • Postów: 45

    Cześć ja przy przeróbce z 50ccm na 110ccm nie zakładałem żadnej chłodnicy bo sie nie grzał ani nic i gaźnika nie zmieniałem jest orginalny od 50ccm i śmiga jak głupiec, zanim się zepsuł 😀 Gdy kupujesz zmontowaną głowicę to nigdy zawory nie są docierane, musisz rozpiąć kupić taką pastę i dotrzeć, co do tego zestawu http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5722214204&reco_id=eba4ab61-b939-11e5-8a2e-02e028c1d167&ars_rule_id=201 ogólnie jest ok bo ja też go kupiłem, ale są bardzo słabe gwinty na szpilkach i krzywkach, pierścienie są niestety też słabe zwłaszcza olejowy dlatego zastosowałem pierścienie z innego źródła. Sprzęgo zostaw takie jakie masz, chyba że masz dużo narobione już na nim to możesz tarcze zmienić u mnie po 8k przebiegu na 50ccm i potem 1k na 110ccm sprzęgło świetnie daje radę. Co do głowicy z tego zestawu to nie jest ona od 110ccm tylko jest lekko mniejsza (komora spalania) tak jakby od 90ccm czy jakiegos 100ccm bardzo mała różnica, ale jest. A i jeszcze jedno tłok z tego zestawu nie jest odciążony. Zrobiłem zdj. żebyś widział różnicę http://zapodaj.net/f4f4432dd17ab.jpg.html

    #295371
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Draculazz napisał:

    A i jeszcze jedno tłok z tego zestawu nie jest odciążony. Zrobiłem zdj. żebyś widział różnicę http://zapodaj.net/f4f4432dd17ab.jpg.html

    Różnice wielkości widzę ale w czym taka różnica przeszkadza ? Sprzęgło ma może 3k przebiegu. A tak w ogóle co daje to docieranie zaworów ? Przy rozbiórce tych zaworów nie uszkodzę głowicy ?

    #295372
    Zdjęcie profilowe Draculazz
    Draculazz
    Użytkownik
    • Postów: 45

    Tłok jest lżejszy. Jeżeli masz sprzęt do rozpinania zaworów to nic nie ma prawa się uszkodzić.Zawory niedocierane szybciej się wycierają i nie trzymają szczelności takiej jaką powinny trzymać nawet nowe, po dotarciu są również mocniejsze gniazda.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie