Przeróbka Aprilia SR 50 Factory z wtrysku na gaźnik

Witam, wszystkich maniaków, czy mamy kogoś tutaj kto przerabiał Aprilie Sr 50 Factory z wtrysku na gaźnik? Pokusiłem się o takie coś i wpadłem w kłopoty. Robiąc ,wydawałoby się, zgodnie ze znanym powszechnie algorytmem, niestety skuter nie chce ruszyć z miejsca. Skuter pięknie odpala, praktycznie na dotyk, ładnie chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu płynnym ruchem skuter zwiększa obroty silnika i w momencie gdy koło powinno już zaraz zacząć się obracać to silnik gaśnie :evil: . Pierwsza moja wątpliwość dotyczy błędów na sterowniku, czy nie jest ich aby za dużo, po mimo zwarcia dwóch środkowych przewodów po przepustnicy:

  1. ECU 03 Nieprawidłowy sygnał z czujników położenia przepustnicy
  2. ECU 04 Nieprawidłowy sygnał z czujnika 1 pozycji przepustnicy
  3. ECU 05 Nieprawidłowy sygnał z czujnika 2 pozycji przepustnicy
  4. ECU 06 Nieprawidłowe działanie czujnika 1 pozycji przepustnicy
  5. ECU 07 Awaria czujnika położenia przepustnicy 2
  6. ECU 08 Nieprawidłowe działanie czujników położenia przepustnicy
  7. ECU 11 Usterka wtryskiwacza powietrza
  8. ECU 14 Awaria pompy paliwa

Co zostało zrobione/sprawdzone: 1) sprawdzono kranik i przewody paliwa, podmieniano gaźnik, kruciec i membrany. Skuter posiada nowy zestaw cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki. Nowa świeca z fajką. Pożyczyłem także drugi sterownik ECU. Przy pracy silnika napięcie na akumulatorze wzrasta , także stojan raczej sprawny, impulsator książkowo posiada rezystancję 104Ohm. Ssanie podczas pracy silnika nagrzewa się więc też odpada, przekaźnik/ wyłącznik zapłonu sprawdzony, działa. Jakieś pomysły co to może być? Błagam o pomoc…

wszystkie błędu które opisujesz dotycza wtrysku wiec jeżeli masz gaźnik to nie mają już znaczenia. Możesz to ecu wywalić całkiem z instalacji.
Pozostaje regulacja gaźnika lub ew sprawdzenie napędu - czy nie jest sklinowny, czy sie nie blokuje…itd

Może masz rację z tym klinowaniem, gdyż koło tylne ciężko się obraca, jutro sprawdzę i dam znać.

Niestety, zdjąłem pasek i jest to samo, czyli napęd odpada. Wracając do Twojej odpowiedzi to ECU nie można tak sobie wywalić, bo sygnał z impulsatora idzie ECU i z ECU jest przekazywany na cewkę zapłonową.

ja bym wymienił układ zapłonowy na taki od wersji gaźnikowej i nie bawił sie z tym ECU.
albo gaźnik nie daje rady przy wyższych obrotach - sprawdzenie i regulacja

Tylko na tym zapłonie dużo osób chwali się że normalnie działa. Gaźnik był przekładany od innego skutera i nic nie daje. Stojan od wersji gaźnikowej nie pasuje dziurami na śruby do kartera od wtrysku.

W gaźnikowcu stojan z impulsatorem jest na 6pinów a na wtrysku na 5 pinów.