Przełożenia 13/1 to chyba mizerna przekładnia?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #82564
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Zainteresował mnie temat przełożeń z innego tematu, więc dzis policzyłem swoje i mam 13 obrotów dzwonu na jeden obrót koła. Czym różni się przekładnia 11/1 jaka bedzie różnica w szybkości na takiej przekładni, i gdzie mozna tanio dorwać taką przekładnię? może byc używana. Może ktos będzie zorientowany i udzieli mi informacji, bo ja dwa razy w ogóle na oczy widziałem tą przekładnię to w tym temacie jestem zielony. Silnik 139qmb

    #82578
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Przede wszystkim powiedz jakie masz koła w swoim skuterku. Domyślam się że 12″.

    Ogólnie to moc jest wyznacznikiem prędkości maksymalnej więc ona się nie zmieni jeśli o to Ci chodzi.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #82606
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Niedawno gość mi pożyczył cały karter z przekładnią 11/1 z jakiegos Torosa czy coś takiego. Jeszcze dziś mam zamiar wyjąć i zamienić przekładnie, i sprawdzić jak będzie. Mocy mi nie brakuje bo mam silnik 90ccm, i czuję że 10-15km/h szybciej jak by przełożenie pozwoliło pojechać, silnik specjalnie by nie protestował. Wszystko wyjdzie w praniu, dziś około 20,00 idę brać się za zmianę przekładni 🙂

    #82859
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Więc jestem juz dawno po wymianie przekładni, i powiem że warto było , troszkę pogorszyło się przyspieszenie,a własciwie nie przyspieszenie tylko ruszanie z miejsca, bo chyba sprzęgło pracuje ponad siły, na przekładni 13/1 z miejsca wystrzeliwał jak z procy, a na przekładni 11/1 potrzebuje pół sekundy więcej czasu na ruszenie, przyspieszenie identyczne jak na tuningowym wariatorze WMmotor, po prostu koło domu mam sporą górę i pod to wzniesienie zawsze robię testy i takie sprawdzanie pod górę jest jak dla mnie bardzo miarodajne bo silnik ma ciężko i zawsze jest ta sama góra ale inne ustawienia i mam taki punkt odniesienia.
    I tak Przekładnia 13/1 wariator WMmotor z pod owej góry na wierzchołek góry , i na górze 40km/h.
    Przekładnia 13/1 wariator Malossi multivar na owej górze 48km/h.
    I przekładnia 11/1wariator Malossi multivar na owej górze 40km/h
    Zawsze przekładnia bezstopniowa jest wystrojona żeby silnik kręcił 7000 obrotów.
    Ale na przekładni 11/1 na prostej drodze vmax wzrósł jakieś 7-8km/h, czyli teraz na prostej powinien pojechać około 90-91km/h ale z górki, górka wcale nie musi byc duża myślę że jest do osiągnięcia 100km/h pomiaru GPS jeszcze nie robiłem mówie o mozliwości leciutkiego przekroczenia 100km/h licznikowe, co prawda górka sie kończy i licznik lekko sie cofa ale frajda i satysfakcja i tak jest.
    Mój skuter przejdzie jeszcze tylko jedną modyfikację a mianowicie dostanie kit naraku 52,4mm, nie sądzę żeby moc sie bardzo poprawiła w porównaniu do obecnego kitu ale jakaś poprawa będzie na pewno jak by mi ten kit zafundował 1,5 KM więcej będę zachwycony, i to będzie kres mozliwości tego silnika a koszt modyfikacji silnika jak kupię jeszcze ten kit naraku wyniesie około 1800zł.Na dzień dzisiejszy silnik kosztował prawie 1400zł tak że zabawa w tuning nie jest tania. Ceny rzuciłem tak dla innych którzy mysla że wrzucą duży cylinder i juz jest rakieta, niestety inne podzespoły nie wytrzymują i jest problem bo tylko trzeba się trzymać za kieszeń. Podam przykład Aras ma kit naraku ten na który ja mam chrapkę i lata sobie swoim kymco i nie wie że może się wariator rozsypać ja mam w garażu 6 chińskich wariatorów , wszystkie w kawałkach. Chińskie części fajnie chodzą i można na tym polegać ale w serii z silnikiem który ma tam te nie wiem 3KM.

    #82874
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    Ja też kiedyś miałem przekładnie 13/1, ale już dawno jej nie mam:) mam 11/1 , ale w przyszłości będzie 8,5 i większy cylinder, bo obecny jest jeszcze dobry, póki co muszę pogrzebać w silniku i elektryce bo wczoraj zaczęło coś nawalać i nie mogę jeździć :/ Ja zmieniłem przełożenia na 11/1 przy przebiegu ~ 1500 km i przy cylindrze 50cc, 13/1 to przekładnia która ma za zadanie ograniczać osiągi skutera, przełożenia 11/1 były montowane w starych colibrach , baotianach itp , np moto-magnus kolegi jest z 2003 roku i ma właśnie 11/1 , a moj 2009 miał już 13/1.

    #82880
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    No własnie mam przekładnię z takiego skuterka na 10 calowych kołach, a że mam koła 12 cali to nawet ta przekładnia pogoniła machinę 🙂

    #82884
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    akurat to jest bez znaczenia czy skuter ma koła 10 czy 12 cali bo mój ma 10 i miał 13/1 , a kingway fonero miał 12 koła i przekładnie 11/1 , to w fabryce decydują jakie będą montować, dziwię się tobie że ci na tych dotychczasowych przełożeniach silnik nie odfrunął 😀

    #82889
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Nie było tak źle 84km/h max pomiar GPS, miałem wiekszy wariator od serii i skruconą tuleję wariatora, nieźle chodził ale pasek ocierał o bendiks, bo go wario wysoko wypychało, Ale powiem ci że na standardowym wariatorze malossi multivar i przekładni 13/1 vmax to tylko 70km/h. Osiągane 84km/h było dopiero po skróceniu tuleji

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button