Przekładnia CVT: Kilka pytań.

Witam Was Wszystkich.
Od 8 miesięcy jestem posiadaczem TGB 101s Orion. Ostatnio przyszło mi zdjąć dekiel od przekładni CVT. I tu pojawiło się pytanie : Czy przekładnie, która nie jest zalana żadnym smarem, należy smarować? Drugie moje pytanie: Co ile wymieniać cały zestaw sprzęgła, wariatora itp.?

Z góry dzięki za odpowiedź.

  1. To zależy co masz na myśli mówiąc “przekładnia” lub CVT. Jeżeli mówisz o układzie wariator, pasek, sprzęgło - to nic sie tam nie smaruje. Wyjątkiem jest korektor momentu który sie smaruje wewnętrznie i nieliczne wariatory w postaci zamkniętej w których wewnątrz jest smar.

  2. Wymienia sie kiedy się zyżywa. Zużycie ocenia sie rozbierając. Pasek sie zużywa bo “cienieje” ponieważ się ściera, na korektorze/wariatorze potrafi sie zobić “doł” na talerzach, może dostać luzów, podrdzewieć tuleja, połamać sie mogą slizgi, powycierać rolki… itd