Przekladnia 4t

Witam posiadam skuter 4t z silnikiem Airsal 80ccm i chce zmienic przeklanie (obecna jest 12/1) przekladnie wtórna mam na oku Top Racing +18 17/49(ta chce kupic na 100%) i moje pytanie jest nastepujace: czy mam dokupic jeszcze przekladnie pierwotną?np, na Top Racing 13/37 wychodzi 8.17/1 obrót koła lub 15/38 (7.28/1 obrót kola). Czy bedzie to zdawało egzamin przy tej mocy silnika, czy moze jest za slaby?

Dazzer napisał:

Witam posiadam skuter 4t z silnikiem Airsal 80ccm i chce zmienic przeklanie (obecna jest 12/1) przekladnie wtórna mam na oku Top Racing +18 17/49(ta chce kupic na 100%) i moje pytanie jest nastepujace: czy mam dokupic jeszcze przekladnie pierwotną?np, na Top Racing 13/37 wychodzi 8.17/1 obrót koła lub 15/38 (7.28/1 obrót kola). Czy bedzie to zdawało egzamin przy tej mocy silnika, czy moze jest za slaby?

...z cylindrem Airsal. Przekładnia pierwotna to chyba przekładnia pasowa, bo wariator osadzony jest na wale silnika i z niego napęd zostaje przenoszony paskiem do przekładni wtórnej.
Jeśli masz większy, sportowy cylinder i chcesz szybciej jeździć, to ta przekładnia wtórna musi mieć dłuższe przełożenie. Tyle.

Wlasnie nie, w tylnej przekladni sa dwa rodzaje pierwotna i wtórna na pierwotnej osadzone jest kolo a na wtornej dzwon i sprzeglo i o te przekladnie mi chodzi, nie o wal silnika i wriator. Chce sie dowiedziec jaka dlugosc zebatek byla by dobra w tym przypadku by nie przesadzic z dlugoscia bo wtedy silnik nie bd mial mocy na tą przekladnie, i czy mial ktos z tym doczynienia i MOŻE DORADZIĆ JAKA BEDZIE OPTYMALNA DLUGOSC tych przekladni NA ten cyinder.