Przegląd i Olej - SKUTER 4T - Porada

WITAM

MAM TAKIE PYTANIE-PROSZĘ BARDZO O ODPOWIEDŻ - Mam skuter ( ROMET ROUTER CITY LINE 50 ) - 4 T - Czy w tym moim skuterze wymienia się tylko olej silnikowy czy jeszcze jakiś inny (przekładnia) - i najważniejsza sprawa - ile tam wlać tego oleju - Co dokładnie robi się na przeglądzie pierwszym po 300 km.-Chciałbym poznać opinie na temat tego pierwszego przeglądu i odnośnie tej wymiany oleju. - Proszę o odpowiedzi-DZIĘKUJE I POZDRAWIAM.

Oprócz silnikowego też wymienia się olej przekładniowy... tego pierwszego wchodzi ok. 750ml, a drugiego 110... powinno się wlewać tyle ile się zlało...
Oprócz tego dokręca się śrubki i reguluje gaźnik... Wszystko powinieneś mieć w instrukcji podane...
Pamiętaj też o filtrze oleju...


na pierwszym przegladzie zmiana oleju czyszczenie filtru powietrza

Piotr_Wielew... napisał:

- Co dokładnie robi się na przeglądzie pierwszym po 300 km.

to dobre pytanie. co tak naprawdę robi mechanik tego nie wie nikt :-D

poczytaj tematy o przeglądach gwarancyjnych w zakładce "home" jest artykuł sprzed kilku dni + na forum przygody z serwisami użytkownika "Avenue" -o skuterze toros f16

olej silnikowy i przekładniowy dobrze jest wymienić nawet ciut wcześniej niż te 300 km

solatio80 napisał:

na pierwszym przegladzie zmiana oleju czyszczenie filtru powietrza

+ jeszcze "sprawdzenie hamulców" , ewentualnych luzów

No dziękuje za odpowiedzi , ale czy w skuterze wyposażonym w silnik czterosówowy 4T wymienia się też olej w przekładni,czy dotyczy to tylko silników dwusówowych 2T - o to głownie mi chodzi - PROSZĘ O ODPOWIEDŻI.

wymienia się jak najbardziej
2t- tylko przekładnia
4t- przekładnia + silnikowy

W każdym skuterze wymienia się olej przekładniowy a w 4T dodatkowo olej silnikowy. W 2T wymienia się tylko przekładniowy a silnikowego nie. Pozatym dam sobie głowę uciąć że w instrukcji obsługi masz wypisane co ile km masz zrobić przegląd gwarancyjny i przy każdym z nich piszę jakie czynności się wykonuje bo każdy mechanik chcę aby zostawić mu książkę serwisową i patrzy co ma zrobić.

Dziękuje za odpowiedzi no i zapraszam do dalszych komentarzy.

POZDRAWIAM

kolego ja mam przejechane 15 tys i mam chinskiego 4t i tylko 1 raz zmieniałem płyn przekładniowy go zadko sie wymienia

Olej w przekładni z tego co mi wiadomo wymienia się co 4-5tyś km.

ja nie wymieniam i wszystko jest ok

ale po tych 300km warto ze względu na to, że jest strasznie zanieczyszczony...

Ja w swoim wymieniłem tylko silnikowy, bo nie chce mi się brudzić z przekładnią aby wlać 110 mililitrów. Za elfa do skuterów dałem 37zł, ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz coś taniej. A jak chcesz jechać już całkiem po bandzie (kosztach) to kup litrówke jakiegoś do samochodów.

Według instrukcji skuterów, olej przekładniowy wymienia się po:
- 300km,
- 1000km, następnie co 5000km.
Nie wiem skąd ta częsta zmiana oleju przekładniowego w skuterach? bo np. w instrukcji motocykla CZ-175, gdzie oprócz trybów przekładni znajduje się sprzęgło, którego tarcze wycierają się i zanieczyszczają olej, na kołach zębatych motocykla przenoszone są większe siły i momenty obrotowe, a wymianę oleju zalecają co 10tyś.km. (instrukcja moto z 1986r, czyli w tym okresie nie było takich dobrych olejów jak obecnne, np. Hipol 80W90 GL4, lub Hipol 75W90 GL5, a wymieniało się w cięższych warunkach pracy przekładni, gorszy olej co 10000km...)

żeby na przeglądach mieli co robić... bo za 150zł tylko obejżenie z 3 stron skutera to trochę za mało... a "wymiana oleju" brzmi już bardziej konkretnie dla ludzi którzy się nie znają...

CzechuXX napisał:

żeby na przeglądach mieli co robić... bo za 150zł tylko obejżenie z 3 stron skutera to trochę za mało... a "wymiana oleju" brzmi już bardziej konkretnie dla ludzi którzy się nie znają...

W przypadku przekładni, pewnie tak...ale wymiany oleju silnikowego 4T, trzeba pilnować i zmieniać wg. zaleceń

Z silnikiem to inna bajka... Choć wydaje mi się, że oleje do silników samochodowych mogą być lepszym rozwiązaniem niż dedykowane do skutów...

CzechuXX napisał:

Z silnikiem to inna bajka... Choć wydaje mi się, że oleje do silników samochodowych mogą być lepszym rozwiązaniem niż dedykowane do skutów...

Nie do końca tak jest. Oleje samochodowe mają zbyt wysokie klasy jakościowe, a silnik chińskiego skutera nie posiada skutecznego filtra olejowego i wszystkie szlamy które powinien wyłapywać filtr, krążą w całym układzie smarowania silnika, ponieważ takie oleje posiadają dużo dodatków myjących i nie tylko.. Można stosować samochodowe oleje, ale mineralne, starszej generacji, w klasie nie wyrzszej od SG.
Pisałem o tym wiele razy i wielokrotnie powtarzały się spory na ten temat.