Przegląd gwarancyjny - dylemat | Forum Motocyklowe, Opinie Jednoślad.pl

Przegląd gwarancyjny - dylemat

Oglądasz 18 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #27912 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      Zbliża się wielkimi krokami pierwszy przegląd. 300 km za niecałe 40 km będzie. I teraz dylemat… Robić przeglądy na własną rękę co za tym idzie utrata gwarancji, czy jednak płacić 150zł za prawie darmo i dojeżdżać do najbliższego serwisu 30km…
      Jak sprawdzałem ceny części[wszystko za 50zł idzie kupić] to dochodzę do wniosku coraz częściej, że ta operacja nie jest opłacalna…

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #27914 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      zależy jak trafisz, Wybierz taki serwis który polecają inni. czytałeś pewnie przygody użytkownika „avenue” czy jakoś tak- że mu na przeglądzie skuter torros zepsuli.

      ja się cieszę że poprzedni właściciel mojego skuta nie dopełnił formalności i skut stracił gwarancję – nie mam dylematu i wszystko robię sam

    • #27924 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      czytałem też o tym… to też przemawia za tym aby samemu serwisować… w końcu budowa skuta jest tak samo skomplikowana jak budowa cepa…
      Co do serwisów nie mam dużego wyboru… jeden w Gdynii… reszta to wiochy ba kaszubach…
      Gdyby jeszcze był gdzieś w Gdańsku to bym się zastanowił… Wogóle dziwne, że w takim mieście nie ma serwisu…

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #27929 Odpowiedz
      TERMIT_PL
      Participant
      • Postów: 330

      Nie opłaca się serwisować.Lepiej stracić tą całą gwarancję,bo to jest pic na wodę.Jak coś się zepsuje,to sobie naprawisz sam albo ewentualnie skorzystasz z naprawy.A często zdarza się,że na przeglądzie nie potrzebnie rozbierają całego skuta na części pierwsze i jeszcze potem gorzej jeździ niż przed… Reasumując daj sobie z tym spokój- lej paliwko,jeździj,wymieniaj olej kiedy trzeba (jeśli to 4T) i będzie git 😉

    • #27936 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      jest to 2T…
      Podobno jakiś tam olej trzeba wymienić przy tych 300km…
      Da ktoś opis tej wymiany krok po kroku zaczynając jaki kupić? 🙂

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #27945 Odpowiedz
      Kapuchon
      Członek
      • Postów: 2 689

      W 2T się wymienia jedynie olej przekładniowy. Co do tego jaki olej to Ci nie pomogę bo u mnie też powoli zbliża się ten czas wymiany i jeszcze sam nie wiem jaki olej dobrać. Na olejach bardzo dobrze zna się Pietro więc może zajrzy tutaj i napisze 🙂

      Ja w Korkach Nie Stoję !
      [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    • #27946 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Nie jestem jakimś szczególnym znawcą olejów, ale coś tam wiem.. 😉

      Do przekładni poleciłbym polski Hipol 75W90, jest to olej półsyntetyczny, lepszy od zalecanego 80W90.

    • #27949 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      jaka ilość go tam wchodzi? jaki koszt jest tego oleju?
      Czy przy 300km trzeba go wymienić, czy to tylko jest po to aby serwis miał co robić?

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #27950 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Do przekładni wchodzi ok. 150ml. Ten olej nie jest drogi, bo płacisz za towar a nie za marke. Radzę zmienić, zobaczysz ile w starym będzie opiłków.

    • #27953 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      dzięki za pomoc…
      wymiane spróbuje sobie wygooglować 🙂

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #28000 Odpowiedz
      TERMIT_PL
      Participant
      • Postów: 330

      Powinieneś mieć w instrukcji napisane,albo jak w necie nie znajdziesz to szukaj śrubki spustowej w okolicach tylnego koła/przekładni…

    • #28004 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      od spodu śruba spustowa- odkręcasz i spuszczasz, od góry wlew- odkręcasz i wlewasz

      cała filozofia – jak nalanie h2o do czajnika

    • #28005 Odpowiedz
      mowiniak
      Członek
      • Postów: 135
    • #28009 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      Czytałem… ale przeczytam jeszcze raz…
      Co do tego oleju… Skoro ma być w nim dużo opiłków metalu i jest niedrogi to może warto by było zrobić jakieś płukanko tej przekładni… Wymienić olej… zrobić z 10km i znowu ta sama operacja?

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #28022 Odpowiedz
      TERMIT_PL
      Participant
      • Postów: 330

      Nie musisz robić tego płukania,bo w przekładni raczej dużo tego nie będzie.Ale jak chcesz to możesz nikt ci nie zabroni 🙂 Po za tym sam zobaczysz jak wygląda spuszczony olej czy będzie bardzo zapaprany i stwierdzisz sam czy jest to konieczne 😉

    • #28081 Odpowiedz
      Cionek1
      Członek
      • Postów: 144

      Witam

      Jako że jest to mój pierwszy post to się przywitam na początku.

      Kupiłem w styczniu Kingwaya Martinelli i teraz trzeba się udać na przegląd gwarancyjny. Z tego co pisze na stronie sklepu gdzie go kupiłem to cena nie jest jakaś powalająca bo zaledwie 80 zł bez oleju. Zasadniczo olej już mam (MOTUL 5100 10w40), także ten wydatek mnie omija. Po 150km sam sobie wymieniłem olej bez pomocy „fachowców” z serwisu i skuter zaczął w ogóle inaczej chodzić. Płynniej i ciszej a jego praca stała się jakby bardziej kulturalna. Tyle o oleju…
      I nie wiem czy jest sens w ogóle jechać na ten przegląd bo pewnie skończy się rozregulowanym skuterem a olej, który im dam pewnie nagle cudowanie się zmieni w inny w mojej bańce. Jest tylko jeden szkopuł, dla którego chcę się tam wybrać. Mianowicie zrobił mi się lekki luz na główce od kolumny kierowniczej. Zaglądałem już tam i powiem szczerze że wygląda to jak stare mocowanie kierownicy w starych rowerach. Można to sobie samemu przykręcić czy jednak jechać to tego ździerczego serwisu? Bo w sumie to cały przegląd moge sobie sam zrobić ale z takimi „usterkami” to wolał bym jechać do pitstopu.

      Co polecacie zrobić?

      pozdrawiam

      Cionek

      [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32887] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/32887/icon3.png[/IMG][/URL]

    • #28082 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      jutro zrobię osobiście sobie przegląd i dam znać co i jak… na ten czas dzięki za wszystkie rady 🙂

      _________________
      Kingway Barracuda
    • #28087 Odpowiedz
      Kisiu1981
      Członek
      • Postów: 4 647

      Zrób tylko pierwszy przegląd. Jeśli coś poważnego ma wyjść to wyjdzie do 2000 km. A pozostałe przeglądy sobie daruj.

    • #28134 Odpowiedz
      CzechuXX
      Członek
      • Postów: 197

      problem w tym, że pierwszy mam przy 300km a następny przy 1000… wychodzi na to, że za miesiąc znowu bym musiał prawie 200zł polecieć co w sumie daje prawie 400zł i czas stracony do tego…
      Dziś kupiłem olej 80W90 hipol lecz niestety pogoda zmusiła mnie przełożyć na inny dzień wymianę… Strzykawe też już mam 🙂
      Wstępnie zajrzałem jak wymienić ten olej… Wychodzi na to, że dziura w którą się wlewa jest zakręcona korkiem co ręką się odkręca… natomiast wylew jest na śrubę 12 bodajże…

      _________________
      Kingway Barracuda
Oglądasz 18 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Przegląd gwarancyjny - dylemat
Twoje dane:




Back to top button