Przegląd - co i jak?

Zbliża się przegląd , więc chciałem się Was spytać , jak to wygląda , tzn...

- Czy lepiej robić samemu - z tym , że ja nie za bardzo się znam , ale za to , ten serwis , który robi mi przeglądy , jest dość chwalony

- Czy mówić o tym , że po kilku minutach jazdy , skuter zaczyna się dusić , traci moc i w końcu gaśnie? Np. na skrzyżowaniu? Kolega mówił , że to normalne i , że na dotarciu się po prostu bardziej przegrzewa i trzeba robić dłuższe przerwy (mi się dzieję tak przy 10-20 minutach jazdy)

- Czy zdejmą mi blokady , wiem , że to zależy od serwisu , ale czy w ogóle jest taka szansa i jeśli tak , to czy stracę gwarancję?

- Przegląd robią na miejscu , tak? Tego samego dnia skuter jest gotowy? I czy będzie to robione przy mnie , czy nie?

- Olej będę mógł wybrać , czy oni nalewają zawsze taki jaki chcą?

Na wszystkie Twoje pytania można odpowiedzieć w zależności od serwisu.

Jednak jeśli skuter dusi się i gaśnie to lepiej o tym powiedzieć żeby sprawdzili czemu tak się dzieje, nawet na dotarciu skuter nie powinien mieć problemów z jazdą, gaśnięcie po zatrzymaniu może się zdarzać.

Moim zdaniem:
-bez przeglądów w serwisie stracisz gwarancję, więc chyba warto;
-problemy z jazdą powoduje raczej gaźnik, więc powinni wyregulować;
-mnie chyba przez przypadek zdjęli blokadę z gaźnika i normalnie mam gwarancję;
-tak, na miejscu i w ten sam dzień, ale raczej nie możesz wejść i oglądać jak go robią;
-olej leją jaki chcą, ja nie narzekam.

Dzięki , temat do zamknięcia :)