Proszę o pomoc głupota przy wymianie oleju zumico gr 500

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #160430 Reply
    litwin
    Użytkownik
    • 2
    • 3Postów:

    Witam
    Jestem największym amatorem w kategorii motoryzacji, jednak moja pewność siebie wpierdzieliła mnie w wielkie kłopoty przy wymianie oleju w zumico gr 500.
    1. zamiast wykręcić śrubę od spustu oleju odkręciłem śrubę na klucz 13 i wyleciała tulejka a za nią sprężyna i trochę oleju. Zorientowałem się, że to nie to więc włożyłem pierw sprężynę potem tulejkę i zakręciłem. Spuściłem olej prawidłową śrubą.
    2. Odkręciłem nakrętkę z uszczelką znajdującą się na lewym karterze i wlałem tam oleju- ok 100ml zorientowałem się że to nie to miejsce gdy olej zaczął wyciekać na beton i wtedy zrozumiałem że należy wlać olej przez bagnet. Po wlaniu oleju do poziomu( oczko) odpaliłem na chwilkę motor – 20 sekund olej się rozprowadził( spadł poziom w „oczku”) jednak motor chodził normalnie.
    Mam pytanie czy moje błędy przy wymianie oleju zepsuły silnik? co mam teraz zrobić??

    #160431 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    Musisz zmienić tulejkę i sprężynę miejscami – najpierw ma wejść tulejka a potem dopiero sprężyna.

    #160432 Reply
    litwin
    Użytkownik
    • 2
    • 3Postów:

    Od czego jest ta tulejka i sprężyna? Otworami do góry czy w dół? No i od czego jest ten korek z uszczelką na prawym karterze?

    #160714 Reply
    Fighter
    Użytkownik
    • 1
    • 11Postów:

    ta tulejka i sprężyna jest chyba od skrzyni lub łańcuszku rozrządu. też kiedyś na początku ją wykręciłem i mi wypadła złożyłem byle jak(fartem dobrze) wkręciłem i działa do dziś 😀 otworami chyba do gory zobacz jak będzie lepiej pasować

    #160715 Reply
    Fighter
    Użytkownik
    • 1
    • 11Postów:

    #160717 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Tulejka ma wejść najpierw i taką czarną gumką do góry. Potem sprężyna, zwężeniem do góry. To wszystko jest od napinacza łańcuszka rozrządu. Ale z tą nakrętką na lewym deklu trochę sobie narobiłeś – warto by odkręcić lewy dekiel i wyczyścić zapłon z oleju. Ta śrubka od góry z lewej służy do ustawiania rozrządu i przy regulacji zaworów według znaków na kole magnesowym – z olejem to nie ma nic wspólnego. Na drugi raz zanim coś zrobisz to zapytaj na forum. Oszczędzi Ci to nerwów i problemów. Każdy się kiedyś uczył, ale lepiej to robić z pomocą innych, niż na własnych błędach.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Proszę o pomoc głupota przy wymianie oleju zumico gr 500
Twoje informacje:




Back to top button