Proszę o pomoc głupota przy wymianie oleju zumico gr 500

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #160430
    litwin
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam
    Jestem największym amatorem w kategorii motoryzacji, jednak moja pewność siebie wpierdzieliła mnie w wielkie kłopoty przy wymianie oleju w zumico gr 500.
    1. zamiast wykręcić śrubę od spustu oleju odkręciłem śrubę na klucz 13 i wyleciała tulejka a za nią sprężyna i trochę oleju. Zorientowałem się, że to nie to więc włożyłem pierw sprężynę potem tulejkę i zakręciłem. Spuściłem olej prawidłową śrubą.
    2. Odkręciłem nakrętkę z uszczelką znajdującą się na lewym karterze i wlałem tam oleju- ok 100ml zorientowałem się że to nie to miejsce gdy olej zaczął wyciekać na beton i wtedy zrozumiałem że należy wlać olej przez bagnet. Po wlaniu oleju do poziomu( oczko) odpaliłem na chwilkę motor – 20 sekund olej się rozprowadził( spadł poziom w „oczku”) jednak motor chodził normalnie.
    Mam pytanie czy moje błędy przy wymianie oleju zepsuły silnik? co mam teraz zrobić??

    #160431
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Musisz zmienić tulejkę i sprężynę miejscami – najpierw ma wejść tulejka a potem dopiero sprężyna.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #160432
    litwin
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Od czego jest ta tulejka i sprężyna? Otworami do góry czy w dół? No i od czego jest ten korek z uszczelką na prawym karterze?

    #160714
    Fighter
    Użytkownik
    • Postów: 11

    ta tulejka i sprężyna jest chyba od skrzyni lub łańcuszku rozrządu. też kiedyś na początku ją wykręciłem i mi wypadła złożyłem byle jak(fartem dobrze) wkręciłem i działa do dziś 😀 otworami chyba do gory zobacz jak będzie lepiej pasować

    #160715
    Fighter
    Użytkownik
    • Postów: 11

    #160717
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Tulejka ma wejść najpierw i taką czarną gumką do góry. Potem sprężyna, zwężeniem do góry. To wszystko jest od napinacza łańcuszka rozrządu. Ale z tą nakrętką na lewym deklu trochę sobie narobiłeś – warto by odkręcić lewy dekiel i wyczyścić zapłon z oleju. Ta śrubka od góry z lewej służy do ustawiania rozrządu i przy regulacji zaworów według znaków na kole magnesowym – z olejem to nie ma nic wspólnego. Na drugi raz zanim coś zrobisz to zapytaj na forum. Oszczędzi Ci to nerwów i problemów. Każdy się kiedyś uczył, ale lepiej to robić z pomocą innych, niż na własnych błędach.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button