Proszę o pomoc - 4T, spadek kompresji

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Proszę o pomoc - 4T, spadek kompresji

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 lata temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #632247 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Ciastek17
    Ciastek17
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam, proszę o pomoc… Tematem jest chiński skuter Hanglong 80 ccm3 4T. Od jakiegoś czasu zaczął coraz ciężej odpalać, po czasie juz nawet starter nie dawał rady, odpalał juz tylko na kopkę. Po pewnym czasie stracił moc z v Max 100 na 50 i to z górki.. I wkręcał sie na Max 4 k obrotów. Po czym na drugi dzien nie odpalił juz wgl , nawet „na wiertarkę” Pomyślałem ze to kompresja i miałem racje, po zmierzeniu kompresji na tłoku jej nie było. Wiec rozkręcałam głowice, cylinder.. Zaskoczyło mnie to ze cylinder jest jak nowy, noe widać rys od zużytych pierscieni, pierścienie jak nowe, przerwa na zamku taka jak być powinna, na tłoku rownież żadnych śladów, a mimo wszytko tłok stracił kompresje. Gdzie szukać przyczyny spadku podciśnienia? Proszę o pomoc.

    • Ten temat został zmodyfikowany3 lata temu przezZdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    Norbert17
    • Ten temat został zmodyfikowany3 lata temu przezZdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    #632248 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 643

    tak na logike to szczelnośc zaworów, uszczelka pod głowicą lub stan pierścieni i gładzi ma wpływ na kompresje.
    Zakładając poprawny montaż i że nakrętki trzymają a głowica się nie odkształciła od temp

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #632254 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Ciastek17
    Ciastek17
    Użytkownik
    • Postów: 3

    No tak jak wspominałem wcześniej pierścienie są w dobrym stanie, ścianki cylindra oraz tłok rownież. Zawory sprawdzałem tylko czy nie przepuszczają i nie przepuszczają. Jak moge sprawdzić szczelność uszczelki pod głowica?

    Norbert17
    #632268 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 643

    uszczelkę sie wymienia po każdym demontażu, zobacz czy nie trzeba śrub głowicy dociągnąć. no ale raczej już nie skoro pierścienie oglądałeś -chyba że złożyłes na starej uszczelce -to bląd. Głowice się sprawdza na stole traserskim czy jest prosta.
    zobacz czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony, czy luzy zaworowe są odpowiednie. Zawory moga się przywieszać. Jak sprawdzałes szczelność zaworów – bo ja mam wciąż wątpliwości co do jakosci tych twoich sprawdzeń. Tego się nie robi na oko.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #632269 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Ciastek17
    Ciastek17
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Rozrząd jest poprawnie ustawiony, luzy zaworowe wyregulowałem. Szczelność zawodów, poprzez wlanie na zawory benzyny i sprawdzenie ze nie przecieka, tylko tyle

    Norbert17
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #632272 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 643

    no to zostaje ci albo uszczelka pod głowicą albo jednak cylinder i pierścienie. no chyba że ci pękł cylinder

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
Odpowiedz do: Proszę o pomoc - 4T, spadek kompresji
Informacje o Tobie: