Proszę o ocenę zużycia sprzęgła.

Witam, proszę o ocenę (w procentach) zużycia sprzęgła.
Np. Całkowite zużycie - 100%,
"małe" - 5%.
Zdjęcia: https://picasaweb.google.com/100454754854610233114/Sprzeglo?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN-my4bOgcCfGw&feat=directlink

Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienia skąd taka ocena zużycia.
Czy mogą już występować jakieś objawy zużycia (takie jak na zdjęciach)?
Jeśli tak, jakie?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Michał, mam taki sam młotek jak ten Twój na zdjęciach, a kupiłem go w Nomi za parę zeta i o dziwo daje radę. :D

A Twoje pytanie jest z serii tych niepoważnych, no wybacz, ale jak chcesz konkretnej pomocy to opisz konkretnie swój problem z tym sprzęgłem (widać, że moto raczej nie ruszane jakiś czas pewnie było). :D

A może piszesz pracę magisterską na polibudzie nt. wizualnej oceny stopnia zużycia sprzęgła czy jak to tam z Tobą jest? :D

Młotek nie jest mój. Nie znam jego historii i nie interesuje mnie ona :)
Nie chcę opisywać mojego problemu, aby nie sugerować odpowiedzi :)
Chinol_180: "...(widać, że moto raczej nie ruszane jakiś czas pewnie było)..."
Po czym oceniasz, że skuter długo stał.
Skuter jest używany około 5-6 dni w tyg. od 2013.07. Zrobiłem nim około 5k km m.in. byłem nim nad morzem (400 km w jedną stronę) i jeszcze ze 2 wypady za miasto około 100 km w jedną stronę.
Sądziłem, że znajdzie się osoba, która wymienia sprzęgła, pracuje jako mechanik i po zdjęciach będzie potrafiła ocenić czy sprzęgło jest, w prostych słowach, do wiany czy nie. Chociaż podpowie jak oceniać np. jeśli okładzina ma np. 5 mm to jest do wymiany lub dzwon jest do wymiany bo... itp.
Jeśli chodzi o zdanie nt pracy mgr to dopatruje się w nim drugiego dna. Gdzie sugerujesz, że moje pytanie jest zbyt bardzo teoretyczne. Tak jest teoretyczne ale i również praktyczne ponieważ oczekuję poparcia w faktach przy ocenie zużycia sprzęgła.
Na temat oceny mojego pytania nie będę się wypowiadał, aby nie odbiegać za bardzo od tematu.

Michał, no tak to się tutaj chyba nie dogadamy.
To jest niemal jak wróżenie z fusów kawy. :D

Typowe, seryjnie nowe sprzęgło od silnika GY6 4T 139 QMB (50 cm3) ma okładziny grubości 3 mm.
Nowa, seryjna czasza dzwonu sprzęgła (bez tego metalowego kołnierza) również ma 3 mm.
Suwmiarka to jest jednak stary dość wynalazek, podobnie jak i młotek, może wypada z tego skorzystać. :D

Widać, że silnik jednak masz inny (warto może podać tutaj, co to jest za model), a najlepiej to porównaj sobie swoją fotkę sprzęgła z moto z nową częścią zamienną na stronie jakiegoś sklepu internetowego i samodzielnie sobie ocenisz, jakie to już jest to zużycie procentowe. :D

A nie, spoko, jak Ci moto jeździ cały czas to OK, to widać tylko korozja powierzchniowa na tych foto jest. ;P
To szerokości dla Ciebie. :D

Na moje oko sprzęgło zużyte jest na 20%- 30%. okładziny nie są starte. dzwon jest w dobrym stanie. wystarczy wszystko oczyścić. najpierw papierem ściernym wytrzeć dzwon z rdzy od środka i okładziny żeby miały lepszą przyczepność później wydmuchać cały pył po ścieraniu i przemyć benzyną. po tym zabiegu sprzęgło powinno wytrzymać spokojnie pare tysięcy kilometrów

@Chinol_180
Dzięki za wypowiedź. W instrukcji serwisowej (właśnie udało mi się ją znaleźć) jest napisane, że 4 mm ma nowe, a 1 mm to jest minimum serwisowe. Natomiast w instrukcji użytkowania, aby sprawdzać, oczyścić, (ewentualnie wymienić) co 6k km (wypada równo 36k km tak jak na liczniku).

@Lukario
Moja ocena sprzęgła też skłania się to tych wartości (20%-30%). Chciałem się upewnić. przy mojej ocenie opieram się również o ww. informacje. Dzięki za wskazówki. Wykonałem je jakieś 2k km (2 m-ce) temu (oprócz tej benzyny). Zrobię to jeszcze raz pożądliwiej (z benzyną) i przy okazji zmierzę dokładnie ile mm na okładzina (tak jak sugeruje Chinol_180).

@All
Jeśli chodzi o sprzęt jest to: Kymco Xciting 500iR (2007). Na liczniku (nie znam jego historii przed 31k km) ma aktualnie 36k km. Na sprzęgle widziałem gdzieś wybity rok 2007.

Mój problem objawia się następująco:
- słabszy (niż przed opisanymi hałasami poniżej) start do 30-40 km/h,
- delikatne szarpanie przy starcie,
- odgłos poślizgu (nie wiem własnie czego: pasek?, sprzęgło?) przy starcie,
Objawy umilkły po przeczyszczeniu ale na krótko (2k km; 2 m-ce). W tym czasie skuter też stał przez 3 tyg. (wyjazd za granice). Tak, pamiętałem wstawić akumulator na ładowanie.
Zastanawiam się czy to nie wina sprężyn sprzęgła. Możliwe?
Jak ocenić zużycie paska napędowego (może to on)? Widać go też na zdjęciach ze sprzęgłem. Jak dodam na chwilę gwałtownie gazu to uderza on o pokrywę napędu i wydaje dźwięk podobny to strzału z bicza.
Nie wiem czy to pomoże: przesyłam zdjęcia przedniej tarczy oraz rolek wariatora. Link ten sam co ze sprzęgłem. Przypominam: https://picasaweb.google.com/100454754854610233114/Sprzeglo?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN-my4bOgcCfGw&feat=directlink
Jeśli poterzba jeszcze jakiś informacji, zdjęć proszę o informację.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Michał, teraz jest to już konkretny opis problemu, brawo. :D
Części na Twoich zdjęciach nie wyglądają jeszcze na zbyt zmęczone eksploatacją. :D

Masz zapewne instrukcję serwisową pokrewną do np. takiej:

http://pl.scribd.com/doc/13244097/Xciting-500-Service-Manual-ENG

Warto się tam zapoznać z całym nawet rozdziałem 10-tym, strony 178 do 196 (jest to naprawdę sensownie rozpisane i pokazane, gdzie i co mierzyć, jak sprawdzać wartości, gdzie, kiedy i czym smarować współpracujące części metalowe).

Sam już doszedłeś co do właściwych wartości grubości okładzin sprzęgła (4 mm grubości mają nowe, a te kwalifikowane już do wymiany 1 mm). OK.
Dalej, to tak może w takim skrócie (podaję wartości minimalne skutkujące już potrzebą wymiany danej części):
Pasek napędowy - 27,9 mm;
Wewnętrzna średnica dzwonu sprzęgła - 160,5 mm;
Rolki wariatora - 29,5 mm;
Sprężyna centralna w stanie swobodnym (zdemontowana) - 100,7 mm.

Tak więc, Michał, zawarcie stałej przyjaźni z suwmiarką, poparte przy tym wiedzą z takiej dość już szczegółowej instrukcji serwisowej będzie zapewne skutkowało nawet szybkim rozwiązaniem problemów z napędem CVT w Twoim moto.
Przerobienie też innych punktów z takiej instrukcji będzie również sprzyjało dalszej sensownej eksploatacji. :D

Oczyszczenie z pyłu i brudu nie zaszkodzi i również jest wskazane.
Denaturat (Denturax) za kilka złotych poradzi sobie z tym dość dobrze, a jeżeli chcesz wydać te kilka zeta na już profesjonalny środek, to polecam np. taki z tej strony:

http://www.amtra.pl/Katalog_produktow?act=brand&brand=225
...
http://www.amtra.pl/Katalog_produktow?product=1834&act=product&brand=225

Ogólnie, to wpis w wyszukiwarce Google też może wiele pomóc... Repair manual Kymco Xciting 500Ri

Wizyta na forum burgmanii też pewnie nie zaszkodzi. :D
Działaj skutecznie i zostaw tutaj potem wpis z rozwiązania swojego problemu (tak dla innych).
Przyczepności dla Ciebie. :D

Pracownicy autoryzowanego serwisu powiedzieli, że "skutery czasem tak mają i dużo nie zrobi się z tym. Możemy oczyści sprzęgło ale to starczy na około 1k km następnie odgłosy wrócą."
Moje pomiary:
- Okładzina sprzęgła ma grubość 1,9 mm,
- Pasek napędowy ma szerokość 260 mm.
- Dzwonu sprzęgła, niestety, nie udało mi się zmierzyć ponieważ suwmiarka była za krótka :( Pod palcem nie wyczułem, aby był nawet delikatny rowek w miejscu ocierania się wykładziny sprzęgła.
- Nie rozbierałem sprzęgła do sprężyny, aby ją tylko zmierzyć. Za dużo kłopotu ponieważ nie mam narzędzi, którymi mógłbym przytrzymać sprężynę.
- do rolek niedługo dobiorę się ponownie, aby je zmierzyć.

Powoli zastanawiam się nad zakupem:
- wykładzin do sprzęgła (komplet 300 pln) albo akcesoryjnego sprzęgła np. Malossi Fly (750 pln).
- akcesoryjnego paska napędowego (kevlarowego) - 350pln.

BDW: Przy tym podejściu do skuterka wymieniłem cewkę zapłonową (brakowało czasem iskry - sprawdziłem) oraz skontrolowałem luzy zaworowe (były OK tj. 0,1 mm).

Znalazłem jak mierzy się szerokość paska napędowego (nie w jednym miejscu) na przykładzie yamaha tmax:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DIQhZPuh3yQ#t=789