Prośba o pomoc w wyborze skutera do 3 tyś zł.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #31427 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    Witam wszystkich. Jak widać jestem tutaj nowy i dopiero zaczynam wchodzić w temat skuterów…Moje pojęcie o nich nie jest większe od przeciętnego zjadacza chleba,jednak chciałbym nabyć skuter do 50cm do 3000zł.
    Tu moja prośba: pomóżcie wybrać co najlepsze w tej cenie!!Wiem ,że to niezbyt dużo finansów….z wstępnej orientacji odrzuciłem wszystkie chińczyki itp.
    Myślę o :yamaha (np. jog),aprilia (np. guliwer),malaguti,piaggio (np.Vespa),lub suzuki(np ap50),honda (np.sfx50 ) .Proszę pomóżcie!! Ma być to skuter dla dwóch osób ja mam 180cm wzrostu i 80kg wagi i dziewczyna 160cm wzrostu i 50 kg wagi.Przydało by się troche schowków(kufer z tyłu-lub miejsce na niego) . Niestety jeszcze mechanikiem nie jestem więc nie chciałbym przesiedzieć przy tym skuterze grzebiąc w silniku..Latwa dostępność cześci zapasowych mile widziana…. Ot i całe moje wymagania…..
    Z góry wszystkim dziękuję!! Acha no i zapomniałem dodać ,ze mam 30 latek więc wariowac na nim nie będe

    #31431 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Proponuję zapoznać się z Piaggio Fly, występuje z różnymi silnikami; 50 2T i 4T hi-per, oraz 100 2T i 125/150 4T. W cenie do 3k powinieneś znaleźć coś godnego uwagi. Aha, ten model ma bliźniaka Derbi Boulevard.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #31435 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    a można jakoś bardziej przyziemnym językiem??
    Tzn. czy skróty podane przez ciebie to 2t -silnik dwusuwowy a 4t to czterosuw ?? 50 , 100 , i 125/150 pojemności?? jeśli się mylę to sprostujcie….

    #31443 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Nie mylisz się 😉

    #31445 Reply
    damgad
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 149
    • Postów: 149

    Maszyny polecone przez Pietro są ok, tylko przy wyższych pojemnościach już prawko wymagane.

    Z dużych 50-tek polecam jeszcze Peugeoty Elyseo lub Elystar oraz Kymco Bet&Win i Dink.

    #31446 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    damgad napisał:

    Maszyny polecone przez Pietro są ok, tylko przy wyższych pojemnościach już prawko wymagane.
    Z dużych 50-tek polecam jeszcze Peugeoty Elyseo lub Elystar oraz Kymco Bet&Win i Dink.

    Peugeoty tylko na gaźniku, bo wtryski są wadliwe w tej marce.

    #31451 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    no tak tylko jak spoglądałem na allegro i oto moto to te maszyny niestety są dla mnie nieosiągalne….zbyt wyska cena , znalazłem jednego elyseo ale miał 23 tyś przebiegu….
    http://allegro.pl/sprzedam-peugeota-elyseo-i1641296749.html#gallery

    #31452 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    jeszcze jedno : co lepsze?? cztero czy dwu -suw ?głównie będę wykożystywał ten skuter do jazdy po miescie ,choć nie wymagam sportowych osiągów( o ile można przy tego typu pojemnościach tak mówic) ale też nie chciałbym miec muła…

    #31458 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Jeżeli nie wymagasz sportowych osiągów, to raczej 4t, ale z drugiej strony jeżeli będziesz jeździł często we dwie osoby, to 4t będzie uciążliwe.
    4t ma słabsze przyśpieszenie od 2t ( co ma duże znaczenie w mieście ) oraz słabo sobie radzi z teren górzystym .

    P.S. Skąd jesteś ?.

    #31462 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    Luboń/k. Poznania.
    Jesli chodzi o te propozycje to większość z nich niestety jest dla mnie nieosiągalna przy tym stanie finansowym…
    A jak jest z napędem???pasek,wałek,czy kardan??

    #31464 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    w 90% skuterów jest pas napędowy , a w tych co interesują Ciebie, to 100% pas napędowy .

    #31465 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    jeszcze jedno : jak w opisach allegrowych czy też z oto-moto rozpoznać który skuter jest 2 a który 4- suw??

    #31467 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027
    #31468 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    No , jak nie pisze, to po modelu trzeba rozpoznawać.
    Poprostu , albo zapytać tutaj na forum, albo zajrzeć w dane technicznie danego pojazdu ( są na pewno zamieszczone w internecie ).

    #31472 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    chyba jednak pojade po hondę sfx50 z 2003 r około 7tys przejechane….
    Co ty na to?? rozsądny motor za rozsądne pieniądze (2500 zł) ale rozwarze też Twoje propozycje…

    #31473 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    jesli chodzi o aprille to musze ją odrazu skreślić,brak miejsca na kufer….. peugot..hmm ogólnie bezawaryjny ale niestety jak się coś popsuje to części kosztują fortunę…
    Pozostaje ta gillera – ta”owiewka” z tyłu biała- to miejsce na kufer??

    #31512 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    lemonek, po co Ci kufer w sportowym skuterze? 😉 Wg. mnie wszystkie oferty wskazane przez Patryka są ciekawe.. Mnie najbardziej podoba się Gilera ta z szybą, ale w opisie nie wspomniano o przebiegu, potem Apka i Peugeot, atutem tego ostatniego może być to że pochodzi z krajowej sieci dilerskiej.
    W Gilerze, to białe z tyłu jak to nazwałeś owiewka, to uchwyt do zamocowania kufra 😉

    #31515 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Co do Aprilii – jest możliwość założenia kufra .
    Stelaż przykręca się w miejsce rączek dla pasażera.
    Pojawiają się nieraz na allegro oferty stelaża wraz z oryginalnym kufrem APRILIA, tak więc jabym SR nie skreślał .

    Co do Peugeota- nie masz racji !. Części są ogólnodostępne i w normalnych cenach. Zaufaj mi, że części do hondy trudniej znaleźć i zapewne będą droższe, niż do peugeota. Ceny części do peugeota kształtują się mniej więcej w tym samym pułapie, co części do gilery, aprilii etc.

    Co do Runnerki , ja bym właśnie ją najbardziej polecił. Najwygodniejsze moto z całej trójki ( a z hondą to nawet czwórki ).
    SFX jest dosyć mały .

    #31518 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Patryk ma rację, części do Hondy są nieprzyzwoicie drogie..przerabiałem ten temat, gdy byłem posiadaczem Hondy. Ta Gilera wydaje się być najbardziej atrakcyjna, pasowało by tylko obejrzeć na żywo jak wygląda, jeżeli faktycznie jest w ładnym stanie, to brać 😉

    #31528 Reply
    damgad
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 149
    • Postów: 149

    Dużych przebiegów nie należy się obawiać. Sam kupiłem teraz Hondę SH150 z przebiegiem 23k km i silnik chodzi bardzo dobrze. Silniki czterosuwowe szczególnie dobrych marek bez większych remontów są w stanie wytrzymać dwa razy tyle.

    Przy silniku dwusuwowym żywotność jego jest niższa i tu po kilkunastu tys. km w dobrym markowym silniku trzeba zwykle powymieniać to i owo. Z tym, że remontowanie silnika 2T jest mniej bolesne dla kieszeni od 4T.

    Co do dostępności części to jeśli masz do czynienia z modelem popularnym to o części nie ma się co martwić niezależnie od firmy. Jeśli kupujesz wynalazek to zwykle „skazany” jesteś na oficjalnego dealera (i wysokie ceny obojętnie czy to skuter włoski czy japoński) lub szukanie części po Europie. Tanie oryginalne części będziesz miał jedynie do tajwańskich marek (Kymco, TGB, SYM) nie wspominając o chińszczyźnie.

    Ceny oryginalnych części do Peugeotów spadły w ostatnich latach jak żabojady przeniosły się z produkcją do Chin. 5 lat wstecz kolega za części do Speeda płacił w serwisie dwa razy tyle co ja za części do S9 😛

    #31529 Reply
    damgad
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 149
    • Postów: 149

    I jeszcze w nawiązaniu do przebiegów – ja do skuterów z małym przebiegiem podchodzę z dużą dozą nieufności. Zwykle licznik jest kręcony żeby sprzedać bo z oryginalnym by nie poszedł albo handlarz za dużo by stracił.

    Dotyczy się to przede wszystkim tych modeli, które są popularne. Dwa przykłady:

    1. Oglądałem ofertę S9 z 2007 r. reklamowana jako mały przebieg tylko 2000 km. Zajeżdżam obejrzeć to cudo i widzę zamontowany licznik elektroniczny Koso (kierownica typu BMX bez owiewek i oryginalnych zegarów). Odpalamy i na liczniku pokazuje się przebieg 1950 km – pytam się właściciela kiedy zakładał licznik i czy ma na niego gwarancję. Tak była gwarancja bo licznik zakupiony był w listopadzie. Czyli 2000 km przebiegu ale od listopada 2010 a prędzej od początku tego sezonu pytam o przebieg na oryginalnym liczniku to usłyszałem „nie pamiętam”. Podziękowałem i obróciłem się na pięcie.

    2. Znajomy ma Yamahę od nowości 2004 r. czyli 7 lat. Jeździ tylko na trasie praca-dom (odległość ok. 4 km) oraz po mieście i okolicach. Wycieczki zrobił sobie w tym czasie dłuższe góra 2 może 3 (takie z przebiegiem ponad 200 km). Ma też samochód więc motocyklem codziennie nawet w sezonie nie jeździ. I ma nastukane przy małym eksploatowaniu motocykla 11000 km…

    Więc jeśli widze gościa oferującego mi Kawasaki z roku 2000 i próbującego wmówić, że przebieg 7000 km jest oryginalny to mnie pusty śmiech ogarnia. Licząc, że sezon trwa 7 miesięcy (kwiecień-październik) wychodziłoby że motocykl przejeżdżał średnio miesięcznie ok. 90 km. I w dodatku tak użytkowało go jego 4 poprzednich właścicieli :mrgreen:

    #31538 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    damgad napisał:

    I jeszcze w nawiązaniu do przebiegów – ja do skuterów z małym przebiegiem podchodzę z dużą dozą nieufności. Zwykle licznik jest kręcony żeby sprzedać bo z oryginalnym by nie poszedł albo handlarz za dużo by stracił.
    Dotyczy się to przede wszystkim tych modeli, które są popularne. Dwa przykłady:
    1. Oglądałem ofertę S9 z 2007 r. reklamowana jako mały przebieg tylko 2000 km. Zajeżdżam obejrzeć to cudo i widzę zamontowany licznik elektroniczny Koso (kierownica typu BMX bez owiewek i oryginalnych zegarów). Odpalamy i na liczniku pokazuje się
    przebieg 1950 km – pytam się właściciela kiedy zakładał licznik i czy ma na niego gwarancję. Tak była gwarancja bo licznik zakupiony był w listopadzie. Czyli 2000 km przebiegu ale od listopada 2010 a prędzej od początku tego sezonu pytam o przebieg na oryginalnym liczniku to usłyszałem „nie pamiętam”. Podziękowałem i obróciłem się na pięcie.
    2. Znajomy ma Yamahę od nowości 2004 r. czyli 7 lat. Jeździ tylko na trasie praca-dom (odległość ok. 4 km) oraz po mieście i okolicach. Wycieczki zrobił sobie w tym czasie dłuższe góra 2 może 3 (takie z przebiegiem ponad 200 km). Ma też samochód więc motocyklem codziennie nawet w sezonie nie jeździ. I ma nastukane przy małym eksploatowaniu motocykla 11000 km…
    Więc jeśli widze gościa oferującego mi Kawasaki z roku 2000 i próbującego wmówić, że przebieg 7000 km jest oryginalny to mnie pusty śmiech ogarnia. Licząc, że sezon trwa 7 miesięcy (kwiecień-październik) wychodziłoby że motocykl przejeżdżał średnio miesięcznie ok. 90 km. I w dodatku tak użytkowało go jego 4 poprzednich właścicieli :mrgreen:

    Mój kumpel ma Neosa 2003 od nowości i ma lekko ponad 8tyś przez te 8 lat. Ja przez 1.5 sezonu mam 2800. Więc to jest różnie.

    #31542 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Zgadza się co piszecie.. damgad ma rację i Kapuchon ma rację, ale przebieg można w prosty sposób zweryfikować. Na moim przykładzie; gdy sprzedawałem 2 letnie Agility 50, z przebiegiem 4 tyś. km, opony łącznie z tylną wyglądały jak nowe, nawet dzyndzelki nie były zdarte.. Jeśli ktoś sprzedaje skuter z 2000r z rzekomym przebiegiem 6 tyś. km i pisze że ma założone nowe opony, to wiadomo o co chodzi. Ostatnio sprzedałem People 150 z przebiegiem 31 tyś. km, a tylna opona była jeszcze oryginalna. Reasumując, przy kupnie skutera, zwracajcie uwagę na opony.

    #31547 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • Postów: 2 492
    • Postów: 2 527

    Według mnie, nie wiem czy mam takie spaczenie czy co, nie bierze się skutera od handlarza. Jak pomagałem siostrze w kupnie samochodu, gdy dzwoniłem do gościa z allegro(każdego) na wstępie pytam się „handlarz czy właściciel”. Jeśli tak to od razu „do widzenia”, a jeśli nie handlarz to można pogadać :mrgreen: Wiadomo, handlarz chce zarobić. Po co mam kupić skuter od handlarza, który jeszcze na nim z tysiaka zarobi, skoro mogę dalej szukać i kupić bez tej prowizji dla handlarza :mrgreen: Gdy byłem wtedy na giełdzie w Krakowie, normalnie 4/5 osób sprzedających to handlarze byli! I to każdy: dziadki, kobiety, młodzi! Albo prostym sposobem jest wpisanie nr telefonu osoby sprzedającej na allegro, i wyskoczy już czy coś sprzedawał czy nie 8)

    #31549 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Ryglos, nie do końca jest prawdą co piszesz, bo handlarz ma czas, trudni się tym i wychwytuje interesujące egzemplarze od pierwszych właścicieli, którym mniej płaci bo chce na tym zarobić, natomiast w obiegu zostają gorsze, nieciekawe sztuki.
    Co do skuterów, handlarze (znam takich z Częstochowy), muszą jechać busem setki, jak nie tysiące kilometrów, z regóły do Włoch, a wiadomo paliwo kosztuje a jak ktoś z tego żyje, to nie robi tego charytatywnie..Ty gdybyś miał busa i pojechał nim do Włoch po jeden skuter, to uwierz mi, wyszedłby Cię on więcej niż kupno w kraju u handlarza.

    #31553 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Pietro, nie koniecznie tak jest.
    Mój tata ostatnio był na etapie kupowania nowszego samochodu .
    Oglądaliśmy dużo fur , od właścicieli, jak i od handlarzy.
    Handlarze, którzy sprowadzają fury z belgii , niemiec, holandii etc. kupują poprostu najtańsze pojazdy ( 99% po nie małych przygodach ), tutaj picują, kręcą przebieg i potem są na allegro 12 letnie igły 1.9 TDI 110 km przebieg 189 tys od dziadka.
    Prawda jest taka, że żeby kupić porządny samochód np. na zachodzie, to trzeba mieć więcej hajsu , niż na te w polsce . Tak więc o czym to świadczy ?.
    To tyle , jeżeli chodzi o samochody , z motocyklami / skuterami pewnie jest podobnie .

    #31556 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Patryk, miałem na myśli krajowe auta, a skutery z Włoch.
    Jeżeli chciałbyś kupić skuter w Włoszech, musiałbyś mieć go czym przywieźć, wiedzieć gdzie jechać i potrafić się dogadać, utargować cenę itd. Handlarz ma to wszystko obcykane, wie gdzie jechać, ma czym jechać, dysponuje większą gotówką i kupuje skutery pakietami, duże ilości na raz w hurtowej cenie, dlatego wychodzi go taniej, od Ciebie kupując jeden egzemplarz. Wierz mi, to prawda.

    #31559 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Dobrze, ale wszyscy wiemy w jakim przeważnie stanie są skutery z Włoch.
    Tam niejednokrotnie są one gorzej traktowane, niż u nas hulajnogi .
    Ja do skuterów z Włoch podchodzę z dystansem .

    A co do samochodów krajowych, to np. Ja wole auto z przebiegiem 300 tys , które sobie śmigało po niemieckich autobanach i normalnych drogach, oraz było serwisowane w ASO, niż wytłuczonego , krajowego, serwisowanego u mietka w garażu auta z przebiegiem 150 tys.

    #31561 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Ja natomiast na auto z przebiegiem 300 tyś km, nawet bym nie popatrzył. Wolę kupić z przebiegiem 20 tyś km. z krajowej sieci dilerskiej.

    #31562 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Jak dla mnie, zależy od silnika .
    1.9 TDI na zwykłej pompie rotacyjnej ( czyli np. 110 km ) po 300 tys jest dopiero dotarty ;-).
    Mój tata ma już kilka lat taki samochód i mimo swojego wieku nigdy nie zawiódł ( i mam nadzieję, że nie zawiedzie, bo przechodzi na mnie ), a teraz przyszedł czas na coś nowszego, ale też pewnie 50 tys przebiegu miał nie będzie, bo w planach jest następny 1.9 TDI ( np. Superb,Passat b5 fl, octavia ).
    Dobra, to jest śliski temacik , nie będziemy się sprzeczać .

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reply #31467 in Prośba o pomoc w wyborze skutera do 3 tyś zł.
Twoje informacje:




Back to top button