prośba o pomoc przy Kymco BW 50 LC - jak odkręcić smigiełko w pompie wody ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #42805
    Jaroslav
    Uczestnik
    • Postów: 19

    witam,
    dziś rano, jak codzień odpaliłem maszynę i… …zonk!
    patrzę w dół i widzę kałużę zielonej cieczy pod nogami !
    czyli wyciekł płyn chłodzący,
    o tym otworem:

    http://imageshack.us/photo/my-images/841/p1010317dy.jpg/

    zakładam, że dokonały żywota łożyska pompy wody,
    w dodatku ostatnimi dniami słyszałem metaliczne dzwonienie z tamtych okolic…

    od razu zamówiłem „zestaw naprawczy” z łożyskami, uszczelkami i takimi tam gratami,
    zdjąłem pokrywę wiatraczka wprawiającego w ruch płyn chłodzący,
    … i teraz pytanie:

    jak odkręcić ten wiatraczek?

    w instrukcji napisali „The impeller has left hand threads”
    czyli gwint odkręcamy odwrotnie niż normalnie?
    czy trzeba zablokować wariator?

    #42808
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    tak, trzeba zablokować wał korbowy. Czy gwint jest zwykły czy odwrotny to będzie widać.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #42819
    Jaroslav
    Uczestnik
    • Postów: 19

    madi napisał:

    tak, trzeba zablokować wał korbowy. Czy gwint jest zwykły czy odwrotny to będzie widać.

    niestety nic nie widać,
    jest sobie ów wiatraczek, na końcówkę na klucz nasadowy no. 12,
    i tyle
    po prostu nie wiem w którą stronę kręcić, by nie przekręcić gwintu…

    #42824
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    mi się wydaje, że gwint jest normalny tzn. odkręcasz w lewą stronę, ale mogę się mylić, poszukaj serwisówki i tam zobacz.

    #42834
    Jaroslav
    Uczestnik
    • Postów: 19

    gwint był jednak odwrotny,
    bo jakby był normalny, to by się wiatraczek sam odkręcał podczas pracy,
    na szczęście od razu kręciłem w odpowiednią stronę i łatwo poszło,

    po zdjęciu pokrywy wyleciały sparciałe uszczelki i zwłoki łożysk,
    aż dziwne, że w 3-letnim skuterze z przebiegiem 20 000 km zużyło się to aż do takiego stanu

    cóż, jutro pewnie przybędzie przesyłka z „zestawem naprawczym”
    i jak będę miał problem z montażem, to pozwolę sobie go zgłosić w niniejszym wątku

    #42881
    Jaroslav
    Uczestnik
    • Postów: 19

    kolejny problem się pojawił, na prawdę ciężki do przejścia:
    nie wiem jak usunąć stare łożyska z obudowy pompy…

    #42882
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    chyba będzie potrzebny ściągacz do łożysk

    #42894
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    na pewno będzie potrzebny ściągacz… Proponuję skoczyć do jakiegoś mechanika i u niego ściągnąć.

    #42953
    Jaroslav
    Uczestnik
    • Postów: 19

    madi napisał:

    na pewno będzie potrzebny ściągacz… Proponuję skoczyć do jakiegoś mechanika i u niego ściągnąć.

    dzięki za poradę,
    przeczytawszy ją skapitulowałem i udałem się do mechaniora, który w parę minut wyjął stare łozyska i wsadził nowe…

    zmontowałem wszystko do kupy,
    ale mam kolejny problem:
    może głupi, ale na prawdę nie wiem jak sobie poradzić:

    chciałem nalać nowego płynu do chłodnicy i…
    zonk!
    nie chce on spływać z owego zbiorniczka i wypełnić całego krwiobiegu chłodniczego…
    czy ktoś wtajemniczony w arkana mechaniki zechciałby się podzielić wiedzą jak rozwiązać tą kwestię?

    #42960
    P_A_T
    Użytkownik
    • Postów: 137

    Może zapowietrzony przewód?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button