Projektory LED w skuterze jako lampy główne, projekt rusza

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #163414
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    nazbierałem gratów i świąteczna bezczynność mnie pchnęła w wir walki z tematem.
    Zdjęcia z facebooka bo sie okazał najwygodniejszym miejscem do pchania dużej ilości zdjęć

    Wszystko dlatego że te lampy które chce wsadzić świecą tak:

    więc jak wsadzę takie dwa to dopiero będzie pełnia szczęścia
    Część mechaniczno-plastyczna. Oczywiście jestem dupa a nie rzeźbiarz a ostatni raz miałem w ręku szpachlę wieki temu ale nadrabiam zapałem.

    Pacjent

    kupka nieszcześcia

    Lampa fabryczna i projektory

    Cięcie gięcie

    zaczyna się kształt wyłaniać

    prawie to by było to gdyby było skończone

    Zostaje doszlifować, dopasować, zamocować z regulacją i zrobić estetykę. A potem część elektryczna która chwilowo zajmuje mi 1/3 parapetu 🙂

    a wszystko dlatego że junak poszedł do warsztatu na kolejne mody i mi się nudziło :).
    np poręczna instalacja ssania ręcznego do wyczynowego gaźnika

    jeszcze dojdą gniazdo zasilania USB i woltomierz LCD który kupiłem z rozpędu bo ładny 🙂

    #163415
    Filippo73
    Użytkownik
    • 2
    • 477Postów:

    Takie mody to ja lubię. Bardzo ciekaw jestem wyglądu finalnego.

    #163429
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    wiesz co? ja też 🙂
    najlepsza opcja że to może po prostu się nie sprawdzić

    #163430
    Filippo73
    Użytkownik
    • 2
    • 477Postów:

    Ale jak się sprawdzi, oprócz tego, że będzie dobrze świecić, to jeszcze kapitalnie wyglądać.
    Jak zadziałają projektory, może pomalować odbłyśniki na czarno. Będzie wyglądać jak killer zabójca w garniturze od Armaniego 🙂

    #163452
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    No bardzo ładnie, całkiem sensownie to zaczyna wyglądać. 😀
    Układy stabilizacji też sobie dobrałeś całkiem zwarte i to ma prawo zadziałać jako całość. Jakiej mocy potrzebuje to jako całość?

    I pewnie skończy się też parkowanie skuta pod chmurką, bo jakiś cycu może się połasić na przytulenie tego do siebie, a to jednak nie jest silnik, że go prawie nie widać. To się rzuca w oczy. Dosłownie.
    I jak do tego tematu podejdzie nasza władzuchna poczochrana? Kobiet tam teraz naprzyjmowali to jest z nimi konkretna jazda i niejeden na nie klnie w żywy kamień. 😀

    #163453
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    ile zapłaciłeś za te led’y?Jak one się fachowo nazywają bo możne sobie sam wmontuje:D

    #163455
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:
    #163456
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    To nie jest układ stabilizacji.Tzn po cześci jest – ale stałonapięciowy. Wcześniej będą prostowniki.
    Całość pomyślałem tak że to dopinam do oryginalnej instalacji zamiast żarówek.Ale w każdej chwili moge zamiast LED H4 wsadzić zwykłe H4 i dopiąć do nich oryginalne kostki. Wtedy oznaczenie z klosza zgadza sie z zastosowanym źródłem światła (H4).
    Parkowanie skuta pod chmurą sie nie skończy bo mam na to wyje..e a ma być pod ręką.
    Z powodów silnikowych też j.w. tylko zdrapie te Stage6 z tej wajchy ssania żeby mniej kusiło. To jest bidny chiński junak, rdzewieje pod chmurką żadnych naciepek nie ma że jest sport,pollini , malosi i stage- widać jak najmniej.

    Ubezpieczony jest wysoko a i tak mu przewiduje jeszcze rok -do wygaśnięcia leasingu.
    Władzuchna.. cóż.. swoje winni są robić. Ja jestem duży i świadomy tego co robię.

    Zresztą jeżeli to nie zadziała tak żebym to zaakceptował to tego nie założę docelowo na drogę. Ja nie lubię zmieniać żeby zmieniać tylko zmieniać żeby poprawić( z głową).

    Estytycznie mam plana żeby lampy pomalować wewnątrz na czarno a na projektory założyć takie osłony/ringi

    powinno zabanglać wyglądem z resztą wychromowanej lampy. Ale to się jeszcze może zmienić.
    teraz był zryw a nie wiem ile bedę czekał na następny 🙂

    najbardziej sie boje żeby sie dało na tyle blisko dosunąć soczewki do szyby żeby powiedzmy 1m przed skuterem świato z obu lamp było linią ciągłą.Nie chce mieć centralnie przerwy z cienia pośrodku drogi.

    Ew zastosuje mniejsze średnice projektórów- to dadzą sie przysunąć bliżej szyby. Tak jak mówie – to rzeźba, prawie z marszu.

    #163464
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Jak tutaj dalej będę zalegał to będę Cię lekko poszturchiwał i nawet czasem klepał po pleckach, żebyś z tym się szybciej zbierał w plener późnym już wieczorem. 🙂

    Układy stabilizacji napięcia zasilania (diody prostownicze w postaci mostka Gretza, stabilizator na zadane napięcie wyjściowe oraz filtr w postaci kondensatora elektrolitycznego dużej pojemności) czyli te płytki z elektroniką po kilka złotych, których fotki wkleiłeś kiedyś w innym wątku. O to mi chodziło. 😀

    To bierzesz sobie napięcie zmienne generowane przez stator dla żarówek, prostujesz je, regulujesz przy tym wartość napięcia, filtrujesz i dajesz na sterowniki LED-ów czyli nie pobierasz sobie napięcia za regulatorem skutera (napięcia ładowania akumulatora)?
    Dlaczego o to pytam? Mam w swoim Peugeocie tak zrobioną instalację elektryczną (wygląda na fabryczną i nie tykaną przez żadnych szamanów światła), że po włączeniu zapłonu z automatu odpalają się światła mijania lub drogowe (konkretnie to jedno, a lampy są dwie i świecą sobie po przekątnej), więc biorą sobie energię bezpośrednio z 7Ah akumulatora skutera. Nie mam typowego włącznika świateł mijania i nie ma tam żadnego rezystora zastępczego dla statora biegającego luzem (np. o mocy 30 Watt). Regulator skutera musi to bezproblemowo ogarnąć i jakoś to tam działa, chyba nawet poprawnie. Jednotorowo i jednofazowo.
    Pozycyjne z przodu w ilości sztuk dwóch świecą też stale. Faktem jednak jest, że stacyjka była już wymieniana, a jakiś tam ciul nie dolutował do niej kabli z kostki od tych pozycyjnych przednich, ale już to sobie ogarnąłem.
    Nie wiem jednak, jak to jest wydumane w Junakach. 😀

    #163511
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    HugoBoss napisał:

    Tu ciekawy temat:
    http://swiatla.arbiter.pl/galeria/skuter.xenon

    Nie zauważyłem wcześniej tego wpisu.

    ja te wszystkie artykuły znam. Czytałem zanim sie za to zabrałem. Ten i kilka innych na elektroda.pl i swiatelka.pl

    Wszyscy doszli to etapu gdzie sie okazywało że próba zasilenia xenonów z części stałonapięciowej instalacji to ujemny bilans ładowania i wcześniej czy później zabraknie prądu. próby wygładzenia i wyprostowania go tak żeby sie xenonom podobało raczej nieudane.
    Ledy nie są takie wybredne i potrzebują znacznie mniej.

    Wiec w to że z xenonami sie nie da – uwierzyłem i nawet nie próbuje.
    Ale pisali mi że LED z cokołem H4 w soczewce bixenon nie ma sensu i nie zadziała jak trzeba- w co akurat już nie uwierzyłem, zrobiłem test, zrobiłem zdjęcia, pokazałem im na forum i przestali się do mnie odzywać… 😀

    Inni pisali że analogicznie jak z xenonami nie da sie tego zasilić prądem stałym wyprostowanym ze zmiennego przednich lamp. Też nie uwierzyłem i okazuje się że sie da. Nie da sie stabilnie wycisnąc 2x4A dla xenonów. Ale 2×1.7A dla LED na spoko.

    [blockquote]
    ile zapłaciłeś za te led’y?Jak one się fachowo nazywają bo możne sobie sam wmontuje:D
    [/blockquote]
    Kosztowo to wygląda tak:
    Diody
    http://allegro.pl/zarowka-zarowki-h4-led-cree-1800lm-25w-12v-24v-i4146205402.html
    360zł Teraz na allegro. tyle też mnie wyszły jak ściągałem z HonkKongu ale wtedy kosztowały tam 109 dolarów. Teraz kosztują jednak z 80-90 dolców.
    Buck Converter ze zmiennego na stały 12V kosztuje 2 dolary
    http://www.ebay.com/itm/NEW-AC-DC-TO-DC-Buck-Converter-Step-Down-Module-Power-Supply-Output-DC-1-5V-27V-/261125231774?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ccc46d49e
    ja użyłem 4 takich wiec powiedzmy 40zł razem

    Z rozpędu taki Voltomierz
    http://www.ebay.com/itm/0-56-Waterproof-Digital-Voltmeter-voltage-Blue-LED-Car-Motor-Panel-Meter-/261179459191?
    3 dolce – 11zł

    Wtyczki męskie H4 (czyli tak jak ma żarówka a nie jej kostka) 10 zł.
    Szpachlówki, żywice, śpraje, papier ścierny, kable, wkręciki..itd kolejna stówa

    2 projektory bixenon Valeo z Audi kiedyś na allegro po 40 czy 60zł sztuka.

    no i już dla komfortu rzeźbienia na boku a nie wprost w skuterze
    – nowa lampa 220zł
    – osłona 165
    i jakieś tam przesyłki.

    reasumując na chwile obecną w samych częściach około 1000-1100zł. Przy czym to też nie do końca tak bo diody miałem jako spad po innym pomyśle wiec po prostu już je miałem, nie trzeba kupić nowej osłony tylko samą lampe lub robić na tej co sie ją ma na skuterze ( to od razu 400zł mniej).

    Można kupić same diody, zrobić im podstawy z radiatorem, można im samodzielnie zrobić sterowniki i prostowniki – będzie ze 200zł taniej tylko czasu pochłonie kupę.
    W junaku jest ta zaleta że ma ogromne te lampy wiec pasują 3 calowe soczewki +ich obudowa+elektromagnes z boku a te są tanie i popularne (cała grupa VAG: seat, VW, Audi, Skoda, Porsche..itd). Jakby tak nie było to na hidretrofit.pl są soczewki Mini a to już 360zł i rzeźba z wsadzeniem tam diody.
    Soczewka jednak jest koniecznością.

    pozostaje jeszcze kwestia osłonięcia/oddzielenia mechaniki i optyki soczewki i wnętrza lampy od kurzu z drogi normalnie unoszącego sie pod osłoną. Musi to być na tyle szczelne żeby syf sie tam nie dostawał a jednocześnie radiatory żarówek muszą być wystawione na to powietrze w celu chłodzenia. Nad tym jeszcze nie myślałem.

    trzeba to zabezpieczyć przed wodą i wilgocią a jednocześnie pozwolić powietrzu to opływać..itd Dużo takich głupich drobiazgów które trzeba przeskoczyć

    #163534
    OstRy
    Użytkownik
    • 10
    • 465Postów:

    Wsadzam też cos takiego do Cebry :p Tylko że jeden bedzie krótki a 2gi na długie 🙂

    #163551
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    coś takiego czy dokładnie co.- weź sie pochwal konkretniej.
    na pewno instalacje masz prostszą- cała prostowana. ALE co z lampami? Bo że to PnP w tym wypadku to jedno a to że wtedy świeci jak kupa z kibla to drugie.

    #163787
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Panie, jest tam jaki postęp w tej sferze?

    #163797
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    yyyy…eeee..yyyyy…. tak. no to znaczy tak. Znaczy koncepcyjnie prace sie bardzo do przodu przesunęły.. :).Koncepcyjnie sa prawie na finiszu.

    #163822
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Aha, to widzę, że jest podobnie jak i u mnie z tym moim tematem, bo każdy zamysł trzeba wstępnie przetrawić, a nawet musi tam to sobie swoje odleżeć i potem jest już nagły zryw i wprowadzenie… *koncepcyi w real*. 😀

    #163834
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    normalne, dobry projekt musi nabrać mocy.

    #164640
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Panie, ruszyło sie tam cokolwiek w tym temacie?

    #164649
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    lepie elektrykę poza sceną. Miałem plan na długi weekend ale zaraz bedę po panach warsztatowcach poprawiał znikniete światła

    #164670
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    zamów egzorcyste, pomoże najszybciej;)

    #164675
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    sam pomogłem, znalazłem wtyczke która zanim sie rozpięła to zostały z niej wyrwane kable. Poupinałem te druty nad widelcem,uzupełniłem blaszki do tapicerki. Zamocowałem głośniki alarmu
    Podrezałem też błotnik tylny którego tuner nie ogarnął bo jak sie okazało to jest błotnik 4T/2T i go sie po prostu wycina- są wręcz linie cięcia zaznaczone. Panowie nie mogli/nie chcieli/niemieli czasu/ zapłaciłem za mało..etc..hgw czemu.
    Zgodnie z informacją z warsztatu *ten błotnik to zakładali ze dwie godziny* byłem już gotów wykręcać kanape i wyjmowac go do góry..kiedy sie okazało że wyjęcie błotnika trwa 4 minuty. Wsadzenie podobnie

    I w ramach tjuningu wymieniłem Airboxa Polini na Airboxa Motoforce. jest ciszej.

    Sprzedam Airobox Polini (z naklejką żeby sobie przykleić gdzieś). Przebieg 30km.

    #164715
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    Zdjęciowo

    po zdjęciu osłony przedniej było widać lekką mielone w drutach i m.in. to we wtyczce od lamp głównych.

    No urwało sie..w tle gdzieś tam swobodny głośnik alarmu

    Na drugi ogień błotnik. Tjunerzy odwalili to tak:

    gaźnik leży na błotniku obijając sie o niego, przechylony, zadarty do góry
    Po maźnięciu flamastrem po błotniku wyszło że ten obszar błotnika przeszkadza

    i spoko dał się wyciąć bez narażania gaźnika na żwir spod kół

    okazało sie że gaźnik jest dobre 3-4cm niżej

    i dało sie i wszystko jest równo i nic o nic nie obija

    Przy okazji wyjechał stożek co ryczał i zamontowałem Motoforce Airbox Racing

    jest ciszej niż na stożku. Bardzo bardzo ciszej. Trzeba go podregulować do innego filtra ale przez większość zakresu ładnie idzie. Się na szybkiego udałem na testa na najbliższy kawałek równej drogi. Krótki bo krótki, z górkami – ale jest.

    W zakresie 0-70 i bez regulacji daje rade – zwłaszcza że to prawie 215kg ze mną, 50L kufrem i szerokie i zabudowane
    http://www.youtube.com/watch?v=omMLk3lXcdE

    #164747
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Dobrze z tym filtrem powietrza jest pomyślane.

    Można sobie go tak ustawić, że nie zasysa kurzu, brudu, wilgoci przy jeździe w deszczu i nie ssie też gorącego powietrza znad silnika po jego nagrzaniu. Stosowanie takiego filtra ma już jakiś sens.

    Niestety, niektórzy pakują sobie jaki najtańszy siatkowy do takiego swojego skutera (od razu na gaźnik, a silnik przeca w takim jest zabudowany plastikami) i jest potem zara bida panie, bo to słabo jedzie (wyregulować im to jest też trudno), a po pierwszym deszczu już nawet nie jedzie wcale.
    I są ze swoim stożkiem siatkowym w ciemnej… uliczce późnym wieczorem. ;D

    Zrobiłeś to u siebie jak należy i to ma prawo działać prawidłowo, zarówno w dni upalne, ale też i w dni deszczowe.

    #164769
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    taki był plan żeby sie nie zalewał a deszcz do niego nie napadał. Wloty z dołu wydają sie sensowne – w zasadzie w tym samym miejscu u jest fabryczny posysacz.
    jakbym go robił na sprinty to by to było inaczej. A to jest na codzień wiec inne priorytety.
    jak nie bedzie palił za dużo to nawet nie bedę go regulował (nie chce mi się). Takie osiągi wystarczają mi w zupełności

    #164776
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • 887Postów:

    Wombat – zauważyłem że w „junkersie” pojawiły się osłony dłoni – Handbary – chyba tak to się fachowo nazywa.
    Mógłbyś zapodać foty jak to z bliska wygląda , jak jest mocowane i jakieś info: gdzie kupione , jak się sprawuje ?

    #164779
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    Handbary albo HandShieldy sie pojawili prawie od razu. Nie lubię bąków i kamyczków walących o ręce,no i przed deszczem czy wiatrem też przysłaniają. To nie jest taki pełny pancerz na klamke tylko raczej owiewka. Kiedyś kiedyś sie przyzwyczaiłem że są – to mają być.

    Co do tych co je można kupić to żadne nie pasują – takie w pełni obejmujące manetke zmocowaniem na końcu kierownicy nie pasują, takie mocowane obejmą do rury kierownicy nie pasują bo rura zabudowana, dedykowanych brak.

    Więc w trybie Pomysłowy Dobromir przeglądałem allegro i ebay pod kątem takich które po dopasowaniu dały by się przykręcić wprost do górnej osłony zegarów. No i żeby z ryja do stylistyki skutera pasowało.
    W końcu wyczaiłem te
    http://allegro.pl/oslony-dloni-handbary-polisport-freeflow-lite-i4176236545.html

    Z HonGkonga standardowo z ebay ma sie je taniej ze 30zł i w 7 dni w domu.

    Wybebeszyłem ten środek z uchwytami do kierownicy, nad kuchenke- powyginałem bardziej żeby sie klamka mieściła i przywaliłem na wkręty (plastik osłony jest gruby i pięknie trzyma). Założyłem czarne zaślepki na śruby i jest. W zasadzie jak je przykręcałem to je dopiero przymierzałem…ale jak przykręciłem to zostały :).
    trzyma się to nieźle bo jak mi wywalili skuter na bok i kierownice to wytrzymały.

    z góry

    Swoją rolę spełniają bardzo dobrze. tylko zza handshielda gorzej widać LwG jak palce podnosisz.

    #164783
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • 887Postów:

    Dziękować serdecznie !!!
    LwG – musi być 😉

    #166137
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    ponieważ chyba stelaż pod projektory zrobię z siatki aluminiowej to na próby kupiłem jej dużo :).

    Za dużo.

    A że warsztat sie coś nie może wciąż zebrać żeby podjechać to w ramach tjuninku poprawiam chłodzenie. Jest to lepsze niż zasiadanie do instalacji elektrycznej LED- nie mogę sie zebrać.

    Łapacz powietrza zastąpi całkowicie fabryczną, restrykcyjną kratke z wlotem do wentylatora którą wytnę.
    Żeby zabezpieczyć wentylator przed kamyczkami wstawiłem tjuning siatex. Wkręty specjalnie takie żeby były widoczne, wygląda surowiej i nie ma bata żeby siatka wpadła do środka.

    #166156
    Rurek
    Użytkownik
    • 18
    • 179Postów:

    Co to za kamerka?

    #166157
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 867Postów:

    yaka kamerka?

    zdjęcia robiłem tosterem..znaczy sie komórką LG Swift i to tak nie bardzo dając mu czas na złapanie ostrości.
    A ta na lusterku z wcześniej to jakiś videorejestrator z tesco na głowicy z aparatu. Prestigio Roadrunner 310 czy 330

    #166163
    Filippo73
    Użytkownik
    • 2
    • 477Postów:

    Takie modyfikacje to ja lubię 🙂
    Kiedy pojawisz się tym bolidem na jakimś spotkaniu? A jak nie tym to chociaż LS 400 – samochód marzeń z lat młodzieńczych 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button