Problemy z zimnym odpalaniem Chińskiej 250tkitki
- This topic has 9 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 2 months, 4 weeks temu by
Kamil Połetek.
-
AutorWpisy
-
30 marca 2022 dnia 22:21 #731682
Drodzy forumowicze mam pewien kłopot z moim skuterem. Jest to chińskiej produkcji 250tka, odpowiednik Rometa maxi LC 250 lub jonwaya Yy250t. Problem z nim polega na tym, że po wielu naprawach ma problem z odpaleniem po całonocnym postoju. Na zimnym silniku odpala pochodzi 5-10 sekund z obrotami w okolicach 800 na minute a potem gaśnie i kolejne odpalenie to już męczenie po 5 razy żeby załapał. Na ciepłym silniku odpala od strzała. Na zimnym ale po krótszym postoju także odpala od strzała, ale po całej nocy odpala i gaśnie. Konkretnie wygląda to tak, że odpali i po chwili sam zgaśnie nie dając się potem łatwo odpalić lub po przekręceniu manetki zamiast zwiększać obroty to gaśnie natychmiast. Sprawdzony już cały układ paliwowy (gaźnik, przewody, ssanie, pompka paliwa, filtry) i elektryczny moduł zapłonoi nie wykazują nic a skuter nadal ma problem odpalić po nocy, tak jakby ssanie w ogóle nie działało. Pytanie czy ktoś z was ma pomysł co to jeszcze może być.
30 marca 2022 dnia 23:13 #731683ale ktos sprawdził to ssanie?
bo moje pierwsze podejrzenie to że to „sprawdzanie” to tak na oko i niekoniecznie przez kogoś kto ogarnia temat.
Mój jedyny pomysł jest taki że ktos kumaty musi posprawdzać kompresje, zawory, rozrząd, gaźnik, układ paliwowy, podciśnienia i elektrykę.
Po prostu za mało rzetelnych informacji. Po wielu naprawach.. – jakich naprawach? ktoś sensowny je robił? Dlaczego coś było naprawiane?31 marca 2022 dnia 00:11 #731684No tak, warsztat naprawczy sprawdzał ssanie, kompresje, elektryke, układ paliwowy i podciśnienia. Wszystko zostało sprawdzone na fabrycznie nowych podzespołach. Wielu naprawach, bo wcześniej wymieniona została cała góra silnika na nową, rozrząd także, oprócz tego wymienione były też sprzęgło i wariator. Niestety moja pierwsza myśl czyli ssanie została wnikliwie przestudiowana przez mechaników łącznie z podmianą ssania na nowe i niestety poprawy brak. Przychodzi mi na myśl jeszcze ponowna regulacja zaworów (chociaż po remoncie już była robiona), bo więcej opcji sam nie widzę stąd ten post. Dodam, że mechanikom z warsztatu też powoli pomysły się kończą.
31 marca 2022 dnia 01:42 #731687zmień warsztat. odstaw do innego nic nie mówiąc o naprawach w poprzednich znachorów i zweryfikuj informacje
31 marca 2022 dnia 06:30 #731689Generalnie poza tym problemem z odpalaniem na zimnym silniku to innych dolegliwości już nie ma. Ze zmianą warsztatu jest ten problem że w mojej okolicy chińskich skuterów nikt nie chce robić. Tam gdzie obecnie stoi raz, że robią chińczyki a dwa, że jak do tej pory wszystko było ok. Także ze zmianą warsztatu będzie drobny kłopot. Sam też już nie bardzo mam pomysł co może w tym skuterze powodować problem z tym odpalaniem :/. Po remoncie silnika nie miał problemów z odpalaniem czy funkcjonowaniem ssania, ale po wymianie sprzęgła zaczęły się dziać właśnie takie dziwne historie z mniejszą mocą i problematycznym odpalaniem na zimnym silniku.
31 marca 2022 dnia 21:00 #731718ale sprzęgło nie ma nic do odpalania
2 kwietnia 2022 dnia 08:17 #731738Wracając do meritum, czy ktoś ma jakiś pomysł odnośnie problemów z pierwszym odpaleniem po dłuższym postoju? Regulacja zaworów? Jakiś głębszy problem ze ssaniem? (Wymiana modułu ssania na nowy nie dała rezultatu) czy to może kwestia przepalenia na dłuższym dystanie?
2 kwietnia 2022 dnia 08:32 #731739Oczywiście, że sprzęgło nie ma nic do odpalania. Wspomniałem o wymianie sprzęgła, bo po odebraniu skutera z nowym sprzęgłem zaobserwowałem problem z odpalaniem. Okazało się też, że opona była zbyt wysoka i ocierała o karter silnika. Po weryfikacji wyszło także uszkodzenie obudowy filtra powietrza (opona ocierając zrobiła dziurę) i wada oring. Wszystko to zostało naprawione, ale skuter nadal ma problemy z odpaleniem na zimnym silniku po np dobie postoju. Objaw obecnie jest taki, że po naciśnięciu startera skuter odpali i zgaśnie, dodanie gazu powoduje zgaśnięcie zamiast wzrost obrotów. Po tym wszystkim trzeba go długo kręcić żeby odpalił a po odpaleniu chodzi już dobrze. Kolejne odpalania są już od strzała. Dla mnie osobiście wygląda to tak jakby ssanie jednak nie działało, ale może problem leży w luzach zaworowych? Mechanicy twierdzą, że paliwo się cofa i stąd ten dziwny objaw, ale przyczyny cofania wciąż nie odkryli.
2 kwietnia 2022 dnia 13:30 #731742paliwo się cofa…no nieźli są :). Oni też dobierali i zakładali tą zbyt wysoką oponę?
3 kwietnia 2022 dnia 16:59 #731751Zakładali oponę, którą ja im dostarczyłem i twierdzili, że jest wyższa, ale nie powinno być problemu, jak się okazało, jednak był :/. Fakty są takie, że ten skuter ma problem z porannym odpaleniem i to w zasadzie jedyny kłopot.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.