Problemy z zimnym odpalaniem Chińskiej 250tkitki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #731682
    Kamil Połetek
    Uczestnik
    • 2
    • 44Postów:

    Drodzy forumowicze mam pewien kłopot z moim skuterem. Jest to chińskiej produkcji 250tka, odpowiednik Rometa maxi LC 250 lub jonwaya Yy250t. Problem z nim polega na tym, że po wielu naprawach ma problem z odpaleniem po całonocnym postoju. Na zimnym silniku odpala pochodzi 5-10 sekund z obrotami w okolicach 800 na minute a potem gaśnie i kolejne odpalenie to już męczenie po 5 razy żeby załapał. Na ciepłym silniku odpala od strzała. Na zimnym ale po krótszym postoju także odpala od strzała, ale po całej nocy odpala i gaśnie. Konkretnie wygląda to tak, że odpali i po chwili sam zgaśnie nie dając się potem łatwo odpalić lub po przekręceniu manetki zamiast zwiększać obroty to gaśnie natychmiast. Sprawdzony już cały układ paliwowy (gaźnik, przewody, ssanie, pompka paliwa, filtry) i elektryczny moduł zapłonoi nie wykazują nic a skuter nadal ma problem odpalić po nocy, tak jakby ssanie w ogóle nie działało. Pytanie czy ktoś z was ma pomysł co to jeszcze może być.

    #731683
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 853Postów:

    ale ktos sprawdził to ssanie?
    bo moje pierwsze podejrzenie to że to „sprawdzanie” to tak na oko i niekoniecznie przez kogoś kto ogarnia temat.
    Mój jedyny pomysł jest taki że ktos kumaty musi posprawdzać kompresje, zawory, rozrząd, gaźnik, układ paliwowy, podciśnienia i elektrykę.
    Po prostu za mało rzetelnych informacji. Po wielu naprawach.. – jakich naprawach? ktoś sensowny je robił? Dlaczego coś było naprawiane?

    #731684
    Kamil Połetek
    Uczestnik
    • 2
    • 44Postów:

    No tak, warsztat naprawczy sprawdzał ssanie, kompresje, elektryke, układ paliwowy i podciśnienia. Wszystko zostało sprawdzone na fabrycznie nowych podzespołach. Wielu naprawach, bo wcześniej wymieniona została cała góra silnika na nową, rozrząd także, oprócz tego wymienione były też sprzęgło i wariator. Niestety moja pierwsza myśl czyli ssanie została wnikliwie przestudiowana przez mechaników łącznie z podmianą ssania na nowe i niestety poprawy brak. Przychodzi mi na myśl jeszcze ponowna regulacja zaworów (chociaż po remoncie już była robiona), bo więcej opcji sam nie widzę stąd ten post. Dodam, że mechanikom z warsztatu też powoli pomysły się kończą.

    #731687
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 853Postów:

    zmień warsztat. odstaw do innego nic nie mówiąc o naprawach w poprzednich znachorów i zweryfikuj informacje

    #731689
    Kamil Połetek
    Uczestnik
    • 2
    • 44Postów:

    Generalnie poza tym problemem z odpalaniem na zimnym silniku to innych dolegliwości już nie ma. Ze zmianą warsztatu jest ten problem że w mojej okolicy chińskich skuterów nikt nie chce robić. Tam gdzie obecnie stoi raz, że robią chińczyki a dwa, że jak do tej pory wszystko było ok. Także ze zmianą warsztatu będzie drobny kłopot. Sam też już nie bardzo mam pomysł co może w tym skuterze powodować problem z tym odpalaniem :/. Po remoncie silnika nie miał problemów z odpalaniem czy funkcjonowaniem ssania, ale po wymianie sprzęgła zaczęły się dziać właśnie takie dziwne historie z mniejszą mocą i problematycznym odpalaniem na zimnym silniku.

    #731718
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 853Postów:

    ale sprzęgło nie ma nic do odpalania

    #731738
    Kamil Połetek
    Uczestnik
    • 2
    • 44Postów:

    Wracając do meritum, czy ktoś ma jakiś pomysł odnośnie problemów z pierwszym odpaleniem po dłuższym postoju? Regulacja zaworów? Jakiś głębszy problem ze ssaniem? (Wymiana modułu ssania na nowy nie dała rezultatu) czy to może kwestia przepalenia na dłuższym dystanie?

    #731739
    Kamil Połetek
    Uczestnik
    • 2
    • 44Postów:

    Oczywiście, że sprzęgło nie ma nic do odpalania. Wspomniałem o wymianie sprzęgła, bo po odebraniu skutera z nowym sprzęgłem zaobserwowałem problem z odpalaniem. Okazało się też, że opona była zbyt wysoka i ocierała o karter silnika. Po weryfikacji wyszło także uszkodzenie obudowy filtra powietrza (opona ocierając zrobiła dziurę) i wada oring. Wszystko to zostało naprawione, ale skuter nadal ma problemy z odpaleniem na zimnym silniku po np dobie postoju. Objaw obecnie jest taki, że po naciśnięciu startera skuter odpali i zgaśnie, dodanie gazu powoduje zgaśnięcie zamiast wzrost obrotów. Po tym wszystkim trzeba go długo kręcić żeby odpalił a po odpaleniu chodzi już dobrze. Kolejne odpalania są już od strzała. Dla mnie osobiście wygląda to tak jakby ssanie jednak nie działało, ale może problem leży w luzach zaworowych? Mechanicy twierdzą, że paliwo się cofa i stąd ten dziwny objaw, ale przyczyny cofania wciąż nie odkryli.

    #731742
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 853Postów:

    paliwo się cofa…no nieźli są :). Oni też dobierali i zakładali tą zbyt wysoką oponę?

    #731751
    Kamil Połetek
    Uczestnik
    • 2
    • 44Postów:

    Zakładali oponę, którą ja im dostarczyłem i twierdzili, że jest wyższa, ale nie powinno być problemu, jak się okazało, jednak był :/. Fakty są takie, że ten skuter ma problem z porannym odpaleniem i to w zasadzie jedyny kłopot.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button