Problemy z łańcuszkiem i obrotami 139fmb

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #191110
    Adrian Primus
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam posiadam benzer Yankee 72/50 i mam pewien problem pierwszy to luźny łańcuszek za luźny,da się go napiąć jakoś bo słyszałem że w silnikach 139fmb jest niby samoregulujący jak widocznie u mnie nie działa.A drugi problem to już coś z silnikiem nie wiem czemu gdy jest na luzie i wkręc go na obroty to potrafi nawet do 11tyś dojść czasem a podczas jazdy na każdym biegu nie chce przekroczyć 8.5tyś obrotów czuje że silnik chce iśc ale coś go blokuje.Napęd wymieniany.I tu pytanie czy właśnie przez ten luźny łańcuszek mogą być problemy z tymi obrotami?

    #191145
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Lewa strona silnika, a konkretnie jego spód, znajdziesz tam śrubę na klucz 14. Po jej odkręceniu wyskoczy sprężyna oraz metalowy pręt z otworami w środku i plastikowym kapslem na końcu. To jest właśnie ten napinacz. Jeżeli sprężyna jest cała, to powinien działać. Sam łańcuch może być już do wymiany. Co do obrotów, to nie masz co porównywać mocy na stópce do mocy z Tobą na pokładzie. Na centralnej silnik ma do pokonania tylko własne opory tarcia oraz koła. Podczas jazdy musi już dźwignąć ciężar samego pojazdu jak i Twój. Kolejna kwestia, to blokady. Może nie wszystkie są ściągnięte lub po prostu gaźnik nieprawidłowo ustawiony.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #191205
    Adrian Primus
    Użytkownik
    • Postów: 2

    A czy przy zakładaniu cylka i głowicy trzeba zdemontowywać ten napinacz czy może być wkręcony?

    #191226
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Trzeba zdemontować napinacz (wykręcić śrubę żeby wyskoczyła sprężyna i wałek) potem zdjąć kółko łańcuszka z wałka rozrządu. Bez zdjęcia łańcuszka chociażby z przodu, nie zdemontujesz nawet głowicy, a co dopiero mówić o cylku.
    Napisz jaki masz przebieg – może łańcuszek już się po prostu rozciągnął – ja leję jeden z najlepszych olejów do silnika – pierwszy łańcuszek wymieniałem przy 14 tys. Teraz będę na dniach zmieniał drugi raz – ale ten wytrzymał już 21 tys. Jak lejesz tańszy olej to te wartości mogą się zmniejszyć, poza tym jakość części ma też kluczowe znaczenie.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button