Problemów z chińskim gównem ciąg dalszy...

Tak więc kolejne problemy :D
Odpala, jadę, stoję na światłach, ładnie pracuje na wolnych obrotach, dodaje gazu, a on w ułamku sekundy gaśnie, nie, że pracuje, i się dławi, tylko tak jak by od razu tłok blokowało. Odpala, jadę dalej, za 8 km problem się powtarza, i tak w kółko.
Eksperci: Myślicie, że problem leży w gaźniku, czy może w tłoku, cylindrze? Po założeniu cylka miał więcej mocy (przyśpieszenie), teraz ma mniej, i pracuje jak pięćdziesiątka.

ty to się masz z tym skuterem ;D a jaki kolor ma świeca? jesli możesz to wkrec nową i wtedy sprawdź. może pomoże?

A jak chodzi kopka? Ma momenty wyraźnego oporu?

Kisiu myślisz że mógł się już zatrzeć?

Kopka stawia opór, kompresja dość mocna jest. Właśnie rozkręciłem gaźnik na czynniki pierwsze, przedmuchałem wszystko co się da, i kombinuje teraz z regulacją tego pod ten cylek 72cm3.
Co sądzicie o dyszy 80, i iglicy podniesionej o jeden ząbek? A może zostawić dyszę 85, i iglica na środek? No, a może dysza 85 i iglica wyżej?

Ale to stało sie nagle czy od zmiany cykla jest ten problem?

cylek zmieniłem, ładnie chodził jednak w Opolu skuter jak nie gasł na wolnych obrotach to sam jeździł - brakowało mu benzyny, włożyłem dyszę 85, wyjąłem zwężkę w filtrze, i jakoś jeździł, ale ogólnie osłabł już podczas wycieczki, no i dzisiaj już nagle zaczęły się takie problemy. Włożyłem zwężkę z powrotem, to problem rozwiązany, ale teraz chodzi jak pięćdziesiątka - nie ma już takiego przyśpieszenia co 800 km temu, no i kombinuje teraz z dyszami, i z iglicą. Szczerze to różnicy w mocy między dyszą 85 a 80 nie odczułem, jedynie po portfelu bo na dyszy 85 więcej pali.

U mnie 80-tka w 72 starczała spokojnie, gaźnik seryjny bez kombinacji z iglicą.

To było do przewidzenia że coś Ci się spieprzy w tym... Paski za 12zł nic cie nie nauczyły... Nie wymagaj nie wiadomo czego od cylindra za 60zł...

edit: Może przez te upały moc stracił lub się przegrzał? U mnie jak przyjdzie wieczór to skuter jest o 20%mocniejszy niż przez dzien co jest 35stopni...

Quantumek napisał:

To było do przewidzenia że coś Ci się spieprzy w tym... Paski za 12zł nic cie nie nauczyły... Nie wymagaj nie wiadomo czego od cylindra za 60zł...

Tutaj też nie ma reguły jeśli chodzi o cylinder. Ja w swojej 50-tce wymianiłem właśnie na taki za kilkadziesiąt złotych z allegro, zrobiłem na nim 10000 km i nigdy z nim problemów nie miałem.

Quantumek napisał:

To było do przewidzenia że coś Ci się spieprzy w tym... Paski za 12zł nic cie nie nauczyły... Nie wymagaj nie wiadomo czego od cylindra za 60zł...

Nie rozumiem czego piszesz w tym temacie skoro nic nie wnosisz? Posty nabijasz tylko. Jak byś nie wiedział to skoro kompresja jest, to problem jest nie z cylindrem, a z gaźnikiem. - Muszę dobrać dyszę, oraz iglicę optymalnie ustawić, a na końcu jeszcze tą śrubką się pobawić.

Maxell a bo może miałeś większy gaźnik?

Spróbuje to wyregulować na dyszy 80, i iglicy podniesionej o ząbek do góry.

Czy większy gaźnik to nie sądzę, bo to seria była. Wszystko miałem seryjne i chińskie, nic poza cylindrem nie robiłem.

A może go poprostu przegrzałeś? Z tego co tutaj piszesz to widzę że dużo jeździsz i możliwe że ci się poprostu przegrzał...

Quantumek napisał:

A może go poprostu przegrzałeś? Z tego co tutaj piszesz to widzę że dużo jeździsz i możliwe że ci się poprostu przegrzał...

Mogło tak być, tym bardziej, że pisałeś Młody, że ostatnie 100 km grzałeś 70 km/h bez postojów, a to już w taką pogodę zabójstwo dla takiego silniczka z manetką do oporu ledwo po dotarciu.

Proponuję: dysza 80 i iglica jak była. Sprawdź wiczorem, przy niższej temperaturze. Mi rano też fajnie chodzi, a po południu gorzej. Może jest zwyczajnie przegrzany.

Kuba - zastanawiałem się czy może jednak trochę się pierscienie "dotarły"...

tadeysz
kisiu 1981
zaproponuj może 150cm niech nasz skuterowiec wyleci w kosmos.

Tadeysz, a czy ja zaproponowałem 80 cm3? Zaproponowałem DYSZĘ 80. Optymalną. Trzeba było przeczytać drugi raz.

Jeśli jeździł ok, to gaźnik wychodzi, że dobry i nie ma co kombinować.Na moje jak już coś z cylem.

Co do dyszy nie ma reguły, w jednym 80 pasi, a w innym nie.

Mi Romet z cylem 72ccm najlepiej chodzi...bez filtra powietrza :)

Co za tym idzie, chyba muszę dać stożek i większą dyszę, a jest 85, więc... Różnie to bywa.

Nikt nie wie, jak jechałeś w trasie, jak cisnąłeś, to pewnie się przegrzał.

Więc tak panowie, testy, testy, testy :D
Dysza 80 + iglica UP + 2,5obr odkręcenie śrubki = Zajeee*iste przyśpieszenie 0-50km/h, potem idzie gorzej, jednak przy pełnej manetce maksymalnie idzie do 65km/h.

Podniesienie iglicy przy 72cm3 poprawia bardzo mocno dynamikę jednak do 50km/h.
Zastanawiam się nad włożeniem dyszy 85 + iglica UP, myślicie, że efekt będzie fajny? A może pójść na całość, i iglicę maksymalnie do góry podnieść (na ostatni rowek), i dać dyszę 85? Jak myślicie, przekroczę spalanie 3L/100KM? :D

Wiecie co.. Jak skończę bawić się tym gaźnikiem to zamontuje mu przycisk na "różowy kabelek" przy kierownicy. Efekt turbo-nitra - Bezcenny :D