Problem ze skuterem Sym GTS 125i pomocy

Witam serdecznie jestem tutaj nowy na forum i chciałem zasięgnąć małej podpowiedzi lub może ktoś spotkał się z taki przypadkiem jak mój:)

W Kwietniu tego roku kupiłem skuter SYM GTS 125i w wersji sport 2015 rok przebieg 8 tys km. Sprowadzony z Francji zarejestrowany i jeżdżę problem polega na tym żę od jakiś 300-400 km przy ruszaniu skuterem z miejsca słychać dziwne i niepokojące hałasy z układu napędowego jakby się coś zacierało, ocierało, tarło taki dość głośny dzwięk. Nadmieniam że występuje to tylko przy ruszaniu z miejsca i przy obciążeniu jak już motor zacznie ciągnąć i osiagnie te 5-10 km na godzinę hałas ustaje i przyśpiesza do pełnej predkośći 110km/h i nic nie słychać wszystko jest ok. Obroty przy ruszaniu to jakieś 5 tys dość wysokie ale słyszałem ze te wysokoobrotowe skutery tak dopiero zaczynają ruszać, myślałem że to wina sprzęgła rozebrałem z Tatą okładziny i dzwon wszystko bardzo ładne wziołem się teraz za ten wariator rozebraliśmy to na czynniki pierwsze i nie widzimy tak żadnych zużytych elementów rolki są ładne 12 g talerze jak nowe niby nic tam nie powinno tak szumieć pasek napędowy jest tez bardzo ładny. Przyznam się żę rozbieraliśmy taki wariator pierwszy raz w życiu ale mieszkam w małej miejscowości i u nas nie ma takich fachowców może w jakimś chińczyku coś by naprawili ale nie w tym. Nowy wariator J. COSTA na Allegro kosztuje 610 zł dlatego nie chcę pochopnie wydawać pienędzy bo może ten element jest ok? Prosiłbym kolegów forumowiczów o jakieś podpowiedzi każda wskazówka może mi coś pomóc będe bardzo wdzięczny za podpowiedzi może ktoś spotkał się z takim przypadkiem w takim czy podobnym skuterze???

Z góry dzięki pozdrawiam
Marcin

po pierwsze po kiego gzryba ci JCosta za 600zł jak normalny wariator do tego skutera kupisz znacznie taniej. No i myśle że Jcosta to więcej jak 600zł.
Po drugie GTS rusza z około 3200-3500 obr. Twoje 5000 to stanowczo za dużo

Witam Dzięki Wombat za odpowiedź no tak tak rozumiem tylko nie mam zielonego pojęcia gdzie dostanę taki jak mam orginał tylko nowy ? nie używany bo na allegro są tylko używki i do tych starszych modeli po 2009 roku. Mnie też zdziwiło to że on ma takie wysokie obroty przy starcie ponad 5000 obr no ale to już chyba też sprzęgło ma coś do powiedzenia okładziny mają jakieś 3 - 3,5mm są równo przytarte a odstęp do dzwonu wynosi również jakieś 3 - 4 mm i z tego co jeszcze czytałem to podobno reguluje się siłę brania tego sprzęgła różnymi kolorami sprężynek ja myślałem też zerwać te okładziny stare i nakleić nowe grubsze ok 5-6mm bo takie mam i myślę że sprzęgło powinno brać wcześniej czy mam rację czy coś to da a przede wszystkim co może byś przyczyną tego tarcia i szumu przy ruszaniu czy oby napewno ten wariator ??

nie regulujesz kolorami tylko siłą sprężynek. akurat tak jest że producenci je sobie kolorują żeby trudniej je było pomylić.
w każdym razie jeżeli ci łapie przy 5000 to stanowczo za wysoko - albo te spręzynki są za twarde albo to sprzęgło jest zjechane do oporu.
Sprzęgieł i wariatorów jest dużo na ebay i nawet na allegro.

Ja ostatnio testowałem wszystkie kolory(twardości) sprężynek od malossiego do mojego Kymco. Po założeniu najtwardszych miałem takie dziwne odgłosy przy zasprzęglaniu jakby coś ocierało się czy przycierało o siebie. Przy sprężynkach o pośredniej twardości wszystko było ok. Stawiam na to, że ktoś kombinował ze sprężynkami i je źle dobrał. Jest duża szansa, że wszystko masz sprawne, tylko trzeba dać normalne sprężynki. Najlepiej kupić komplet malossi lub polini, lub naraku czy jeszcze innej firmy i założyć sprężynki określane jako “touring” lub “sport”. Ty masz pewnie założone “racing” co skutkuje startem z 5000obr/min. Te odgłosy są pewnie mało groźne, ale długa eksploatacja seryjnego sprzęgła na takich sprężynkach może prowadzić na przykład do przegrzania dzwona lub zeszklenia okładzin czy tam jeszcze czegoś mało przyjemnego.
Powodzenia :slight_smile:

Hej
Posiadam Sym Gts 125i z 2015 roku. Przejechane 4 tyś km i mój startuje w okolicach 4500 obr. nic nie zmienaiane ani kombinwowane. Prędkość jak piszesz 110 licznikowa (GPS-100) więcej to już wypociny.
Stuk w przekładni to może być moment kiedy wariator zaczyna “łapać” pasek chociaż technikiem nie jestem ale myśle, że nie ma co dramatyzować tylko wsiadać i jeździć.

Winien jestem małe sprostowanie.
Sprawdziłem i ryszając normalnie wydaję się, że łapie powyżej 4 tyś obr. jednak delikatnie odkręcając manetkę i czekając na reakcje musze stwierdzić, że jest to przedział jakiś 3700-3800 żeby zaczął się toczyć powoli.

Witam
Dziękuje wszystkim za wyczerpujące dorady z wszystkich postów a w szczególności tak jak mówi Marco7 bo ma taki sam motocykl z tego samego roku. Muszę na weekendzie wymienić okładziny sprzęgła bo nie są za bogate tak jak pisałem i jest dużą przerwa do dzwonu.
Mój Sym jeśli postawie go na podnózce centralnej zaczyna łapać ok 4200-4300 a jak usiądę dojdzie moja waga 90 kg +waga motocykla ok 170 kg i wówczas zaczyna ruszać jakieś 5000-5500 obr co jest wydaje mi się zdecydowanie za późno i właśnie wtedy przy obciążeniu jest taki dziwny rechot i szum gdy sprzęgło zaczyna brać. Wymienię na weekendzie okładziny i dam znać jaki efekt. Pozdrawiam