Problem ze skuterem 4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #630642
    Piotro
    Uczestnik
    • Postów: 6

    Witam.
    Mam problem z chińskim skuterem 4t,ponieważ gdy postoi dłużej niż 2 dni to skuter nie zasysa paliwa z baku.Został wymieniony kranik podciśnieniowy ale nie rozwiązało tego problemu.

    #630643
    Rider
    Uczestnik
    • Postów: 391

    Być może gdzieś Ci z przewodów paliwowych , filtra czy gaznika wyparowywuje benzyna i musisz go dłużej pokręcić żeby z powrotem ją zassał . Sprawdz to i daj znać 😉

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #630645
    Piotro
    Uczestnik
    • Postów: 6

    W filtrze 0 paliwa dopóki nie zaciągnę z baku do filtra to można kręcić i tak nie zassa.

    #630646
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    a przy otwartym wlewie do baku?
    Skuter NIE ZASYSA paliwa z baku. Paliwo sobie spada grawitacyjnie pod własnym ciężarem o ile ma otwartą drogę. A droge zamyka kranik i zawór iglicowy w gaźniku (sterowany pływakiem).
    Ale zeby spadało to od góry musi się dostawac powietrze (dziurka koło lub w korku wlewowym)

    #630651
    Rider
    Uczestnik
    • Postów: 391

    Owszem spróbuj z otwartym korkiem wlewu paliwa bo może to być problem opisany powyżej. Chociaż nie zgodzę się że paliwo sobie spada grawitacyjnie . Owszem może tak być ale jak nie ma podciśnienia . Jak jest to ono niejko pompuje benzynę . Oczywiście mogę nie mieć racji ale to jest dość logiczny wniosek . Pozdrawiam 😉

    #630659
    Piotro
    Uczestnik
    • Postów: 6

    Przy otwartym wlewie paliwa to samo.

    #630660
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    Nie masz racji. To jest kranik podciśnieniowy a nie pompa zasilana podciśnieniem. System zasilania ze spadkiem paliwa z góry na dół jest GRAWITACYJNY.
    Jeżeli to by była pompa (ten kranik) to by musiała być zsynchronizowna z zaworkiem iglicowym w gaźniku – kiedy zaworek zamknie dopływ do gaźnika „pompka” powinna przestać pompować – inaczej by pompowała w zamknięty układ. To bez sensu.
    Podciśnienie w kraniku ma tylko uchylać membranke żeby sobie paliwo spadało swobodnie.

    #630672
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    Bak wyżej niż gaźnik – zasilanie grawitacyjne (w większości) a kranik tylko otwiera dopływ do gaźnika; a podciśnieniowy jest, żebyś nie musiał pamiętać o jego otwarciu jak np. w Simsonie.
    Bak niżej niż gaźnik – musi być pompka która pod paliwo wyżej niż on sam. Ale wówczas musi też być tzw. „przelew” (rurka powrotna do baku) przez który paliwo wraca do zbiornika jeśli pompka podaje go więcej niż potrzebuje go silnik.

    #630675
    Rider
    Uczestnik
    • Postów: 391

    Ok . Dzięki za informacje 😉 fajnie to wytłumaczyliście 😊😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button