Problem ze skuterem 2T.
- This topic has 26 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 9 years, 10 months temu by
ReX50.
- AutorWpisy
- 11 października 2013 dnia 12:53 #147979
NIe dawno w moim skuterze (2t) pojawił sie dziwny problem otóż gdy chciałem powoli ruszyć czyli przekreciłem powoli manetke do połowy to skuter zachwuje sie normalnie wchodzi na obroty po czym traci moc i staje i gdy dam mu pełny gaz to gaśnie. W dodatku zauwarzyłem spadek mocy bo dawniej śmigałem po 70 a teraz ledno 60. Jeśli to coś ma do tego to ostatnio zauwarzyłem że skuter kopci niebieskim dymem na zimnym kopci okropnie a na ciepłym troche mniej . Z góry dziękuje za odpowiedź .:)
11 października 2013 dnia 13:03 #147984Jak kopci na niebiesko uszczelki poszły, a że spadła moc to może być wyregulowany gaźnik lub słaba kompresja czyli remont silnika
11 października 2013 dnia 13:19 #147989Czysciłeś filtr powietrza? Dawno temu sprawdzałeś regulację gaźnika?
11 października 2013 dnia 17:03 #148018A mocno dymi? To 2T więc jak na zimnym trochę dymi to nic strasznego, na zimnym powinien wgl albo leeciutko kopcić.
Tak jak mówi kisiu, przeczyść filtr powietrza, gaźnik i wyreguluj go.
Jaki olej stosujesz? Jaki przebieg? Jaki skuter?12 października 2013 dnia 07:01 #148076Jak go odpale po nocy to musze wyjsc z garażu bo bym sie chyba udusił .. Filtr powietrza był czyszczony specjalnym olejem jakies 3 miesiace temu .. gaźnik wyregulowany był jakieś 2 miesiace temu … przebieg 10 000 , Skuter : Rex Scooter 50 , A olej to Orlen oil 2t
A jaki według was jest najlepszy i w miare tani olej ?
Edit// Wczoraj miałem taka sytuacje że jechałem ok 50 a potem spóściłem gaz i tak jakby stracił iskre i zgasł ..12 października 2013 dnia 09:13 #148090hmm no olej który stosujesz nie jest najlepszej jakości, więc się nie dziw, że kopci. Kup jakiś mobil 1, shell, castrol, motul. Syntetyk lub półsyntetyk. Zmierz kompresje manometrem, zobacz w jakim stanie jest świeca
12 października 2013 dnia 09:53 #148093Możesz kupić Orlen PLATINUM Moto 2T. 25 – 27 zł, a jakosć wystarczająca.
Mówisz, ze flitr olejem ten teges… Czy dobrze wyprałes jego i wysuszyłeś dokładnie? Czy nie dałeś za dużo oleju do filtrów? Jego się psiuka tylko odrobinę po wierzchu. Może dałeś za dużo i teraz nie przepuszcza powietrza…
12 października 2013 dnia 11:58 #148108filtr był czyszczony przez mechanika ale jak ostatnio go sprawdzałem to był tłusty bardzo…
12 października 2013 dnia 13:23 #148114To trzeba umyć w oleju (tak – inaczej tego dziadostwa nie usuniesz) – pomoczyć z dzień, potem w benzynie i wysuszyć. I delikatnie, leciutko po wierzchu psiuknąć olejem do filtrów.
12 października 2013 dnia 17:22 #148148umoczyłem filtr w benzynie i wysuszyłem i problem z mułem zniknął ale troche jednak chciałbym więcej mocy . Rozumiem że konieczna jest regulacja gaźnika ?
12 października 2013 dnia 20:25 #148183Najpierw wykreć świece (koniecznie po dłuższej jeździe na średnich i wysokich obrotach) i napisz nam jaki ma ona kolor.
13 października 2013 dnia 14:14 #148251Daje zdjęcie : http://postimg.org/image/x4padmcf7/b6062887/
13 października 2013 dnia 14:38 #148260Da radę jakieś ostrzejsze zdjecie? 😉
14 października 2013 dnia 06:39 #148349Nie da rady ;/ To powiem tak : świeca jest troche zaolejona i na czubku jest taki czerwonawy nalot
14 października 2013 dnia 07:06 #148350czewonawy? Nie jestem pewny, ale być może świeca jest zła. Jest to taka, jaką zaleca producent skutera? Świeca powinna być taka jak “kawa z mlekiem”
14 października 2013 dnia 09:21 #148363czerwony może być jak u mnie się świeca ostatnio odkręciła to zanim ją przykręciłem to zobaczyłem jaki ma kolor i był taki właśnie rdzawy podchodzący pod czerwień wydaje mi się że to przez ten Orlen oil 2T bo jest czerwony i barwi
14 października 2013 dnia 13:51 #148391Olej ogólnie spalając się barwi świecę. Nieważne jaki barwnik jest w nim zastosowany. Kolor świecy wygląda na dobry. U mnie jest podobny. Szukałbym przyczyny gdzie indziej.
14 października 2013 dnia 16:37 #148414Całkiem nie dawno wymieniałem pasek bo sie rozstrzępił i zablokował kopke .. I własnie co do tego paska to niedawno sprawdzałem co u niego “słychać” no i odpaliłem skuter a pasek zamiast chodzic płynnie to chybocze sie jakby był nieco za długi . Może to jest przyczyną ?
14 października 2013 dnia 17:33 #148422Może być jak najbardziej. Trzeba regularnie sprawdzac stan paska i rolek. Gdy one się wyrobią i kwadratowieją predkosć maksymalna spada.
14 października 2013 dnia 17:44 #148425Staram sie to robić regularnie . Jutro chciałbym sprawdzić stan rolek bo założyłem chyba 7g . Lepiej jakbym je zostawił czy założył oryginalne ?
14 października 2013 dnia 19:20 #148454Acha => czyli oryginalne miałeś 5,5 lub 6, a dałeś 7 gramów? Nie rozpędza ci się wolno bardzo? Oryginalne rolki z reguły są dobrane optymalnie do wariatora i kombinacje w tym temcie mogą (ale nie muszą) przyniesć raczej gorsze efekty.
15 października 2013 dnia 12:52 #148489Rozpędza sie nawet dobrze ale tylko do 50 bo potem to potrzebuje ze 2 km i dobrego wiatru żeby jechać z 60 … A czy z tym może mieć związek skrócenie na iglicy ?
8 listopada 2013 dnia 17:42 #150586Odświeżam
8 listopada 2013 dnia 19:39 #150597Iglica raczej nie ale co rozumiesz przez skrócenie?
A obroty duże ma przy rozpędzaniu czy tak się przydusza?
11 listopada 2013 dnia 17:45 #150784stawiam na zjechaną bieżnie wariatora. Daj o pół grama lżejszą rolkę i sprawdź czy bieżnia wario (tak gdzie chodzi pasek) i talerza jest równa (bez skoków). Pasek zanim się wyciągnie, że zacznie być za długi to już dużo wcześniej się rozerwie. Dobre chińskie paski robi Zhuping 🙂
11 listopada 2013 dnia 18:27 #150792chodzi mi o to że przestawiłem na EKO 😉 obroty przy ruszaniu sa raczej niskie dopiero przy 20km/h obroty sa wysokie . szef_ff kupiłem wariotor (Malossi Multivar) używany lecz w naprawde dobrym stanie wiec mam nadzieje że rozwiąże problem 😛 Czy taki najtańszy olej jaki mam może doprowadzić do osadzania sie nagaru w wydechu i przez to zapychaniem go ?
11 listopada 2013 dnia 18:28 #150793Pasek wymieniałem jakieś 4 miesiące temu bo poprzedni sie rozstrzępił i mi poblokował rozrusznik i kopniaka
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.