Problem ze skuterem 2T.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #147979 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    NIe dawno w moim skuterze (2t) pojawił sie dziwny problem otóż gdy chciałem powoli ruszyć czyli przekreciłem powoli manetke do połowy to skuter zachwuje sie normalnie wchodzi na obroty po czym traci moc i staje i gdy dam mu pełny gaz to gaśnie. W dodatku zauwarzyłem spadek mocy bo dawniej śmigałem po 70 a teraz ledno 60. Jeśli to coś ma do tego to ostatnio zauwarzyłem że skuter kopci niebieskim dymem na zimnym kopci okropnie a na ciepłym troche mniej . Z góry dziękuje za odpowiedź .:)

    #147984 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Jak kopci na niebiesko uszczelki poszły, a że spadła moc to może być wyregulowany gaźnik lub słaba kompresja czyli remont silnika

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #147989 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Czysciłeś filtr powietrza? Dawno temu sprawdzałeś regulację gaźnika?

    #148018 Reply
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • Postów: 240
    • Postów: 280

    A mocno dymi? To 2T więc jak na zimnym trochę dymi to nic strasznego, na zimnym powinien wgl albo leeciutko kopcić.

    Tak jak mówi kisiu, przeczyść filtr powietrza, gaźnik i wyreguluj go.
    Jaki olej stosujesz? Jaki przebieg? Jaki skuter?

    #148076 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Jak go odpale po nocy to musze wyjsc z garażu bo bym sie chyba udusił .. Filtr powietrza był czyszczony specjalnym olejem jakies 3 miesiace temu .. gaźnik wyregulowany był jakieś 2 miesiace temu … przebieg 10 000 , Skuter : Rex Scooter 50 , A olej to Orlen oil 2t
    A jaki według was jest najlepszy i w miare tani olej ?
    Edit// Wczoraj miałem taka sytuacje że jechałem ok 50 a potem spóściłem gaz i tak jakby stracił iskre i zgasł ..

    #148090 Reply
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • Postów: 240
    • Postów: 280

    hmm no olej który stosujesz nie jest najlepszej jakości, więc się nie dziw, że kopci. Kup jakiś mobil 1, shell, castrol, motul. Syntetyk lub półsyntetyk. Zmierz kompresje manometrem, zobacz w jakim stanie jest świeca

    #148093 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Możesz kupić Orlen PLATINUM Moto 2T. 25 – 27 zł, a jakosć wystarczająca.

    Mówisz, ze flitr olejem ten teges… Czy dobrze wyprałes jego i wysuszyłeś dokładnie? Czy nie dałeś za dużo oleju do filtrów? Jego się psiuka tylko odrobinę po wierzchu. Może dałeś za dużo i teraz nie przepuszcza powietrza…

    #148108 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    filtr był czyszczony przez mechanika ale jak ostatnio go sprawdzałem to był tłusty bardzo…

    #148114 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    To trzeba umyć w oleju (tak – inaczej tego dziadostwa nie usuniesz) – pomoczyć z dzień, potem w benzynie i wysuszyć. I delikatnie, leciutko po wierzchu psiuknąć olejem do filtrów.

    #148148 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    umoczyłem filtr w benzynie i wysuszyłem i problem z mułem zniknął ale troche jednak chciałbym więcej mocy . Rozumiem że konieczna jest regulacja gaźnika ?

    #148183 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Najpierw wykreć świece (koniecznie po dłuższej jeździe na średnich i wysokich obrotach) i napisz nam jaki ma ona kolor.

    #148251 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36
    #148260 Reply
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • Postów: 240
    • Postów: 280

    Da radę jakieś ostrzejsze zdjecie? 😉

    #148349 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Nie da rady ;/ To powiem tak : świeca jest troche zaolejona i na czubku jest taki czerwonawy nalot

    #148350 Reply
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • Postów: 240
    • Postów: 280

    czewonawy? Nie jestem pewny, ale być może świeca jest zła. Jest to taka, jaką zaleca producent skutera? Świeca powinna być taka jak „kawa z mlekiem”

    #148363 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    czerwony może być jak u mnie się świeca ostatnio odkręciła to zanim ją przykręciłem to zobaczyłem jaki ma kolor i był taki właśnie rdzawy podchodzący pod czerwień wydaje mi się że to przez ten Orlen oil 2T bo jest czerwony i barwi

    #148391 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Olej ogólnie spalając się barwi świecę. Nieważne jaki barwnik jest w nim zastosowany. Kolor świecy wygląda na dobry. U mnie jest podobny. Szukałbym przyczyny gdzie indziej.

    #148414 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Całkiem nie dawno wymieniałem pasek bo sie rozstrzępił i zablokował kopke .. I własnie co do tego paska to niedawno sprawdzałem co u niego „słychać” no i odpaliłem skuter a pasek zamiast chodzic płynnie to chybocze sie jakby był nieco za długi . Może to jest przyczyną ?

    #148422 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Może być jak najbardziej. Trzeba regularnie sprawdzac stan paska i rolek. Gdy one się wyrobią i kwadratowieją predkosć maksymalna spada.

    #148425 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Staram sie to robić regularnie . Jutro chciałbym sprawdzić stan rolek bo założyłem chyba 7g . Lepiej jakbym je zostawił czy założył oryginalne ?

    #148454 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Acha => czyli oryginalne miałeś 5,5 lub 6, a dałeś 7 gramów? Nie rozpędza ci się wolno bardzo? Oryginalne rolki z reguły są dobrane optymalnie do wariatora i kombinacje w tym temcie mogą (ale nie muszą) przyniesć raczej gorsze efekty.

    #148489 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Rozpędza sie nawet dobrze ale tylko do 50 bo potem to potrzebuje ze 2 km i dobrego wiatru żeby jechać z 60 … A czy z tym może mieć związek skrócenie na iglicy ?

    #150586 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Odświeżam

    #150597 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Iglica raczej nie ale co rozumiesz przez skrócenie?

    A obroty duże ma przy rozpędzaniu czy tak się przydusza?

    #150784 Reply
    szef_ff
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 99
    • Postów: 104

    stawiam na zjechaną bieżnie wariatora. Daj o pół grama lżejszą rolkę i sprawdź czy bieżnia wario (tak gdzie chodzi pasek) i talerza jest równa (bez skoków). Pasek zanim się wyciągnie, że zacznie być za długi to już dużo wcześniej się rozerwie. Dobre chińskie paski robi Zhuping 🙂

    #150792 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    chodzi mi o to że przestawiłem na EKO 😉 obroty przy ruszaniu sa raczej niskie dopiero przy 20km/h obroty sa wysokie . szef_ff kupiłem wariotor (Malossi Multivar) używany lecz w naprawde dobrym stanie wiec mam nadzieje że rozwiąże problem 😛 Czy taki najtańszy olej jaki mam może doprowadzić do osadzania sie nagaru w wydechu i przez to zapychaniem go ?

    #150793 Reply
    ReX50
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 31
    • Postów: 36

    Pasek wymieniałem jakieś 4 miesiące temu bo poprzedni sie rozstrzępił i mi poblokował rozrusznik i kopniaka

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem ze skuterem 2T.
Twoje informacje:




Back to top button