Problem z wysokim napięciem ładowania Romet.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Problem z wysokim napięciem ładowania Romet.

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe mrkesan mrkesan 2 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #632292
    Zdjęcie profilowe mrkesan
    mrkesan
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam
    Od jakiegoś czasu borykam sie z wysokim napięciem ładowania w moim Romecie z50. Multimetr przy włączonym silniku pokazuje mi na akumulatorze ładowanie na poziomie 17 V kiedy dodaje gazu skacze do 19V. Efektem takiego ładowania są psujące sie żarówki od świateł mijania, które notorycznie mi się przepalają. Kupilem nowy regulator i problem dalej występuje i dodatkowo motorek nie chce gasnąc po przekręceniu stacyjki. Zaznaczę, że na starym regulatorze gaśnie bez problemu. Regulator wymieniłem na inny i sytuacja jest taka sama jak poprzednio. Wiecie może co może być tego przyczyna? Dzięki z góry za rady, jestem w kropce i nie wiem czy drugi raz bawić się w zamianę regulatora. Pozdrawiam

    #632294
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 437

    regulator lub jego podłączenia do instalacji – a to gaszenie to już ewidentnie brak masy gaszącej ze stacyjki na styku regulatora

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #632296
    Zdjęcie profilowe mrkesan
    mrkesan
    Użytkownik
    • Postów: 3

    No okey nie ma styku to mialoby sens gdyby nie to, że na starym regulatorze nie ma tego problemu. Może to być wina czegos innego niz regulatora?

    #632299
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 437

    mieszasz trochę.
    Prąd ładowania na akumulator to jeden obwód – prądu stałego.
    Prąd na przednią lampe to zupełnie inna cewka i inny obwód – prądu przemiennego.
    Wiec pomiary prądu ładowania mają sie troche nijak do tego co idzie na żarówki.
    Ale jednym i drugim steruje regulator napięcia.
    Wiec albo masz te regulatory do kitu jak leci albo bardzo zużyte styki kostki regulatora i na starym (choć zwalonym) coś tam łapie a na nowych nie – np mają cieńsze bolce i styk jest gorszy.
    Ale przyczyn złego prądu ładowania może być wiele:
    – gówniany miernik (zwłaszcza jak usiłujesz miernikiem cyfrowym ustawiony na prąd stały mierzyć obwody prądu zmiennego – cuda ci pokaże)
    – padający akumulator
    – słaby styk gdzieś w instalacji
    – marne kable masy
    – wewnętrzne uszkodzenie cewek lub statora
    – uszkodzony opornik świateł (jak masz) najczęsciej pod przednią czaszą.

    jest też taka opcja że mierzysz bzdury bo nie bardzo ogarniasz a żarówki ci padają bo masz przerwy w dostawie prądu (któraś kostka zdycha) lub „szpilki” bardzo wysokiego napięcia. Tutaj mocno robi stan i jakość instalacji

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #632303
    Zdjęcie profilowe mrkesan
    mrkesan
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Dzieki wielkie za szczegółową odpowiedź. Pozostaje mi go oddać do jakiegoś serwisu i posprawdzaja instalacje. Dzieki za odpowiedź.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie