Problem z wymianą oleju

  • This topic has 10 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 7 years temu by Anonim.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #162029
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    Hej,
    Chciałem dziś wymienić olej, odkręcam więc nakrętkę i… zonk, z silnika wyleciała może jedna stołowa łyżka oleju (jest tak nawet po rozgrzaniu silnika). Przechylałem go, potrząsnąłem nim i dalej nic. Nowego weszło trochę ponad 100 ml. Czy tak powinno być?

    PS. To jest Kymco nexxon
    Pozdrawiam

    #162032
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Nie no – w życiu Romana nie powinno. A to nie był przekładniowy?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #162033
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 102

    No właśnie, aby na pewno właściwą śrubkę odkręciłeś? 🙂
    A co na to bagnet?

    #162034
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    sroba.jpg
    Tutaj jest zdjęcie od dołu, odkręciłem tę czerwoną ona wystrzeliła na sprężynie i miała podkładkę. Zielona nie wiem od czego jest ale pamiętam że jak ostatnio próbowałem ją odkręcić to za chiny się nie dało. Co ciekawe znacznik zmiany oleju nie chce się przestawić z czerwonego na zielony

    #162038
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    <edit> problem rozwiązany, odkręcałem nie tę śrubę którą trzeba… Tylko teraz pytanie co się wylało
    sroba2.JPG

    #162042
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 102

    A to nie był przypadkiem olej ze skrzyni?

    #162043
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    było coś w środku co nie chciało wypaść. Zdjęcie sroba2.JPG przedstawia zdjęcie z książki serwisowej którą znalazłem w necie. Podejrzewam, że to mogła być śruba pod filtrem oleju czy coś takiego, dlatego nie leciało

    #162044
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    1.JPG
    znalazłem! Zaznaczone na czerwono to właśnie ta śruba razem z dłuuuuuugą sprężyną. Z tego co rozumiem to napinacz jakiegoś łańcuszka (?rozrządu?)

    #162050
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Śruba nie wygląda jakby kryła pod sobą napinacz łańcuszka rozrządu. Zazwyczaj był to dekielek z dwiema śrubkami. Może tu jest inaczej, nie sprzeczam się, bo po prostu nie wiem.

    #162060
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    Rzeczywiście, jest gdzie indziej. W każdym razie: była ta śruba, była ta sprężyna i wyskakiwał ten pręcik (tensioner rod)

    #162136
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 398

    Panowie to jest napinacz łańcuszka rozrządu! 😉

    Serwisuje takie silniki i jestem w 110% pewny że jest to napinacz.

    a ten „pręcik” to część napinacza: http://sklep.almot.eu/product_picture/full_size/cc7cf476833c8c73fb503718caf60b1a.jpg

    A silnik nie posiada czegoś takiego jak olej do skrzyni, jest jeden do wszystkiego;)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button