Problem z Romet RXL 50 4T

Siema, właśnie dziś sobie umyłem mojego Rometa i postanowiłem się przejechać. Odpaliłem z nóżką i prawdopodobnie przez przypadek wcisnąłem drugi raz nóżkę już na odpalonym silniku (nie wiem dokładnie czy był odpalony, bo miałem kask na głowie). Problem polega na tym, że nóżka od odpalania się zablokowała (nie da się jej kopnąć). Mogę odpalić rozrusznikiem elektrycznym, lecz gdy skuter wejdzie na wyższe obroty zaczyna coś głośno rzęzić (żeby przestało muszę zgasić silnik). Boje się, że podczas jazdy coś się może zepsuć/urwać na dobre. Proszę o pomoc, gdyż jestem zielony w tym temacie.

Odkręć pokrywę i sprawdź co się stało. Mogły jakieś ząbki się złamać, różnie to bywa.

a raczej to spreżyna od kopajki do wymiany pewnie gdy wejdzie na obroty to delikatnie opada kopajka i halasuje w przekladni

A czy mogę przejechać parę kilometrów (ok. 10 km) do mechanika? Przy spokojnej i wolnej jeździe nic się nie stanie?

jedz smialo nic nie bedzie a wiesz co wez poprostu odpal skuta na stopkach podnies kopke do gory reka i daj gazu ful zobaczysz cży bedzie Ci halasowalo jesli nie to napewno sprezyna od kopajki a jak chcesz to sznurkiem wtedy przywiaz i dojedziesz spokojnie do mechanika

Teraz poszedłem odpalić i przy samym starcie już się tak dzieje jak wcześniej. ;/ @zdziarbar - idę spróbować Twojej rady, może coś się uda.

ok idz idz i napisz

To tak. Jechałem 6 km do domu, lewą nogą trzymałem kopajkę, aby nie rzęziło. Potem zacząłem coś grzebać przy samej kopajce i mi przyszła myśl, aby trochę w nią pokopać. Kopnąłem mocno i nagle cud :D, odblokowała się. Normalnie mogłem z niej odpalić i co więcej już przestało rzęzić. Przejechałem 2 km i nic się nie działo. Oby w przyszłości coś się nie stało, bo przyznam, że trochę tam mieliło. Dobry pomysł był z tym, żeby kopajkę podnieść do góry ;) Czyli na razie problem rozwiązany, dzięki ;)