Problem z regulacja

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #659381 Reply
    Piotr Kuźma
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Witam , od niedawna posiadam skuter Kraidler floret 50 2T ( przebieg ponad 7 tys) . Kupiłem go za kilka złotych od znajomego z problemem ze nie można go uruchomić . Po wstępnych oględzinach był padnięty elektrozawor ssania , międzyczasie oczyściłem gaźnik , wymieniłem świece sprawdziłem kompresje ( 9,5 bar ) . Po wymianie zaworu nadal nie odpala , wiec metoda prób w starym zaworze obciąłem iglice i zapalił ale jest problem z regulacja i strasznie dymi ( czarna świeca ) . Czy ktoś może pomoc co jeszcze zrobić ( gaźnik mikuni ) .

    #659384 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    za dużo paliwa

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #659385 Reply
    Piotr Kuźma
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Domyślam się ze za dużo lecz nie można go wyregulować , która śrubka jest od składu mieszanki ? Ta wystająca od przepustnicy czy ta druga taka pod katem znajdująca się od strony filtra powietrza ( bo gdy ja wkręcam lub wykręcam nic się nie dzieje ) . A po drugie dlaczego po założeniu nowego zaworu ssania nie można go odpalić .

    #659392 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    bo to jest troche bardziej złożone niż sie wydaje.
    Kupiłeś niesprawny skuter i tak na prawde nie wiesz czy ten gaźnik z którym kombinujesz nie znalazł sie tam z przypadku – aby sprzedać z gaźnikiem.
    Srubkami od mieszanki i wolnych obrotów to sobie regulujesz na ciepłym silniku wolne obroty. Na rozruch na zimno ma to marginalny wpływ CHYBA ŻE dysza główna jest jakaś gigantyczna i przelany wachą od samego początku.
    Gaźnik tak uogólniając ma dysze ssania (wymienną) i jakiś mechanizm ssania (elektryczny lub ręczny). I to ustawione prawidłowo powinno go odpalić.
    Jak już sie ssanie zamknie zaczyna miec własnie wpływ dysza wolnych obrotów (wymienna) i regulacja śrubkami. Ale to wolne.
    A jak zaczynasz otwierać przepustnice i wysuwa sie iglica z dyszy głównej to zaczyna mieć znaczenia długość i kształt iglicy+średnica dyszy głównej.
    A jak już całkiem otworzysz to zostaje średnica dyszy głównej.

    A cały czas to wszystko jest uzaleznione jeszcze od regulacji pływaka – czyli poziomu paliwa w komorze pływakowej – ja bedzie za dużo to mogą być tendencje do zalewania sie.

    I te wszystkie dysze, średnica gaźnika..itd muszą być dobrane do potrzeb cylindra. Może twój elektrozawór nie do końca pasuje do tego gaźnika skoro dopiero obcięcie iglicy pomogło. ALe może uwaliłes za dużo i juz po chwili to za dużo i go przelewa. Tam jest walka o dziesiąte cześci milimetra czasem.

    A jeszcze dochodzi kwestia szczelności zaworu membranowego i podciśnień żeby tą (zakładając) prawidłową mieszanke z gaźnika prawidłowo dotransportować do cylindra.

    #659396 Reply
    Piotr Kuźma
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    To co polecasz w takim wypadku zrobić – zamówić nowy gaźnik ? No bo to takie trochę dziwne żeby po zamontowaniu nowego zaworu nie chciał odpalić . Przecież na zimno to zawór jest schowany ( to prawie jakbym go obciął ) prawda , i powinien zagadać a on nie ma ochoty .

    #659400 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    dokładnie zobaczyć jaki masz gaźnik i jakie masz dysze a potem posprawdzać inne rzeczy o których pisałem.
    może tam jest więcej jak jeden problem

    #659409 Reply
    Piotr Kuźma
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Jutro zobaczę i dam znać
    Oprócz nazwy gaźnika Mikuni szukać jakiegoś numeru na nim?

    #659410 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    średnica pewnie bedzie numerem. do tego średnice dysz (zakładając że nie są rozkalibrowane).

    #659506 Reply
    Piotr Kuźma
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Jak mogę ci podesłać fotki
    Na gaźniku jest tylko nazwa Mikuni CORP
    Znalazłem tylko na jednej krawędzi przy zaworze ssania TM06
    Dysz główna 55 , a dysz wolnych 20
    Mam wrażenie ze ten nowy zawor ssania cały czas zamyka przepływ paliwa , właśnie teraz zobaczyłem jak go zamontowałem do gaźnika to jest brak przepływu powietrza a chyba powinien być przepływ

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem z regulacja
Twoje informacje:




Back to top button