Problem z paleniem
- This topic has 5 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 14 years, 11 months temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 18 kwietnia 2009 dnia 22:40 #245352AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
Witam serdecznie brać skuterówą!
Niestety , żeby nie zapomnieć, że życie to nie bajka, podczas tuningowania jak zwykle człowiek napotyka problemy. Mój problem jest dość uciążliwy, a polega na tym, że gdy skuter postoi dłuższy czas – noc lub 4-5h, nie chce odpalić. Na początku może dokładniej opiszę zmiany samego silnika i jego zasilania:
Cylinder Malossi Sport 70cc
Wydech Laser X-pro
Gaźnik Amal Areche 17,5 – założona większa dysza z kompletu (o ile się nie mylę – 80), ssanie automatyczne
Filtr Stożek Malossi (bodajże) E5
Świeca NGK BR7HS
Pozostałe mniej istotne zmiany to łożyska TIMKEN, uszczelniacze KOYO, dolot nieznanej mi firmy, bardzo bardzo podobny do oryginału – pewnie jakiś zamiennik.Gdy po wyżej wspomnianym postoju próbuję odpalić skuter, za pierwszym kopnięciem silnik obraca się dosłownie 2-3sekundy, po czym gaśnie i dalej już zero odzewu. Reakcja na odpalanie rozrusznikiem jest podobna. Natomiast po wlaniu przysłowiowego kielicha, silnik pali “z pierwszego” i dalej po zgaszeniu nie ma żadnych problemów ze startem.
Świeca jest delikatnie wilgotna, nie mokra więc wszystko wskazuje na za małą dawkę paliwa przy starcie. Dodam, że skład mieszanki oraz wolne obroty ustalałem “pod jazdę” czyli tak, by silnik nie dławił się. Śrubka od mieszanki jest wykręcona około 3 obr, iglica ustawiona tak jak wyszła z fabryki na środkową pozycję. Membrany są raczej seryjne(metalowe), dobrze przylegają, nie są pogięte ani przypalone.
Sprawdzałem nawet czy w zbiorniku gaźnika po nocy jest paliwo. Okazuje się że jest. Podciśnienie również działa prawidłowo, co za tym idzie zawór w baku działa.Tutaj pytam Was, moi drodzy, co zrobić? Nie ukrywam, że codzienne lanie kielicha jest bardzo uciążliwe, no i niezdrowe. Myślę, że problem tkwi gdzieś w regulacji. Czy podniesienie iglicy coś daćA może zamontować mniejszą dyszę, zmniejszyć dawkę powietrza w mieszance? Tylko jak to się przełoży na pracę na roboczych obrotach?
Proszę mi jeszcze przypomnieć (długo już długo nie miałem do czynienia z gaźnikowymi dwuwami) jak to jest ze śrubką składu mieszanki. Wkręcając ją zmniejszamy udział powietrza w mieszance?Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, i za doczytanie do końca moich długich wypocin.
Pozdrawiam serdecznie!Zły dział, przenosze do Serwisu. Następnym razem warn. SiWy
18 kwietnia 2009 dnia 22:49 #245353AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
jak wykręcasz śrubkę od składu mieszanki to dajesz więcej powietrza.
Mi to się wydaje że to dysza główna trochę jest za mała i gaźnik niewyregulowany.
Jak się rozgrzeje i go zgasisz to potem na ciepłym pali do kopaż jeśli tak to możesz też wymienić świecę na nową. dyszę wsadź sobie koło 90/95.18 kwietnia 2009 dnia 22:51 #245354AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
czyli tak jak kopniesz 1 raz to jeszcze są jakieś resztki wahy w gaźniku które poda a potem musisz się nakopać żeby gaźnik zaciągnol wahe
może masz dysze przytkaną i nie daje wahy
a ssanie ❓ działa dobrze ❓ sprawdź ❗
i jeszcze sprawa dyszy wg mnie 80 to trochę za mało jak na 70cc
na razie podnieś iglice na sama góre i zobacz czy coś się zmieńi18 kwietnia 2009 dnia 23:17 #245355AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Mafioz, dzięki za informacje o śrubce. Silnik po pierwszym odpaleniu pali na dotyk z kopa i z rozrusznika. Nieważne czy ciepły czy zimny. Problem pojawia się gdy skuter postoi.
janica94, paliwo w zbiorniku gaźnika jest cały czas. Kopanie nic nie daje, silnik poprostu nie startuje. Po podaniu “kielicha” odpala natychmiastowo.
Powiedzcie mi jeszcze jak sprawdźić czy ssanie działaż na kostkę (dwa piny) podajemy 12V?
pozdrawiam!
18 kwietnia 2009 dnia 23:24 #245356AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
no ale ten problem wygląda tak jakby gaźnik na początku nie mogł zaciągnąc benzyny
a ze ssaniem nie wiem na pewno ale wykrec je i podlącz na zimnym silniku i jak ci się wysuwa ta tulejka to jest OK23 kwietnia 2009 dnia 18:59 #245357AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Witam, panowie problem rozwiązany. Uszkodzone było elektryczne ssanie. Teraz skuter pali na dotyk nawet po 2dniach postoju.
pozdrawiam
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.