Problem z paleniem

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Problem z paleniem

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 11 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #245352

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Witam serdecznie brać skuterówą!

    Niestety , żeby nie zapomnieć, że życie to nie bajka, podczas tuningowania jak zwykle człowiek napotyka problemy. Mój problem jest dość uciążliwy, a polega na tym, że gdy skuter postoi dłuższy czas – noc lub 4-5h, nie chce odpalić. Na początku może dokładniej opiszę zmiany samego silnika i jego zasilania:
    Cylinder Malossi Sport 70cc
    Wydech Laser X-pro
    Gaźnik Amal Areche 17,5 – założona większa dysza z kompletu (o ile się nie mylę – 80), ssanie automatyczne
    Filtr Stożek Malossi (bodajże) E5
    Świeca NGK BR7HS
    Pozostałe mniej istotne zmiany to łożyska TIMKEN, uszczelniacze KOYO, dolot nieznanej mi firmy, bardzo bardzo podobny do oryginału – pewnie jakiś zamiennik.

    Gdy po wyżej wspomnianym postoju próbuję odpalić skuter, za pierwszym kopnięciem silnik obraca się dosłownie 2-3sekundy, po czym gaśnie i dalej już zero odzewu. Reakcja na odpalanie rozrusznikiem jest podobna. Natomiast po wlaniu przysłowiowego kielicha, silnik pali „z pierwszego” i dalej po zgaszeniu nie ma żadnych problemów ze startem.
    Świeca jest delikatnie wilgotna, nie mokra więc wszystko wskazuje na za małą dawkę paliwa przy starcie. Dodam, że skład mieszanki oraz wolne obroty ustalałem „pod jazdę” czyli tak, by silnik nie dławił się. Śrubka od mieszanki jest wykręcona około 3 obr, iglica ustawiona tak jak wyszła z fabryki na środkową pozycję. Membrany są raczej seryjne(metalowe), dobrze przylegają, nie są pogięte ani przypalone.
    Sprawdzałem nawet czy w zbiorniku gaźnika po nocy jest paliwo. Okazuje się że jest. Podciśnienie również działa prawidłowo, co za tym idzie zawór w baku działa.

    Tutaj pytam Was, moi drodzy, co zrobić? Nie ukrywam, że codzienne lanie kielicha jest bardzo uciążliwe, no i niezdrowe. Myślę, że problem tkwi gdzieś w regulacji. Czy podniesienie iglicy coś daćA może zamontować mniejszą dyszę, zmniejszyć dawkę powietrza w mieszance? Tylko jak to się przełoży na pracę na roboczych obrotach?
    Proszę mi jeszcze przypomnieć (długo już długo nie miałem do czynienia z gaźnikowymi dwuwami) jak to jest ze śrubką składu mieszanki. Wkręcając ją zmniejszamy udział powietrza w mieszance?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, i za doczytanie do końca moich długich wypocin.
    Pozdrawiam serdecznie!

    Zły dział, przenosze do Serwisu. Następnym razem warn. SiWy

    #245353

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jak wykręcasz śrubkę od składu mieszanki to dajesz więcej powietrza.
    Mi to się wydaje że to dysza główna trochę jest za mała i gaźnik niewyregulowany.
    Jak się rozgrzeje i go zgasisz to potem na ciepłym pali do kopaż jeśli tak to możesz też wymienić świecę na nową. dyszę wsadź sobie koło 90/95.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #245354

    Anonimowy
    • Postów: 0

    czyli tak jak kopniesz 1 raz to jeszcze są jakieś resztki wahy w gaźniku które poda a potem musisz się nakopać żeby gaźnik zaciągnol wahe
    może masz dysze przytkaną i nie daje wahy
    a ssanie ❓ działa dobrze ❓ sprawdź ❗
    i jeszcze sprawa dyszy wg mnie 80 to trochę za mało jak na 70cc
    na razie podnieś iglice na sama góre i zobacz czy coś się zmieńi

    #245355

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Mafioz, dzięki za informacje o śrubce. Silnik po pierwszym odpaleniu pali na dotyk z kopa i z rozrusznika. Nieważne czy ciepły czy zimny. Problem pojawia się gdy skuter postoi.

    janica94, paliwo w zbiorniku gaźnika jest cały czas. Kopanie nic nie daje, silnik poprostu nie startuje. Po podaniu „kielicha” odpala natychmiastowo.

    Powiedzcie mi jeszcze jak sprawdźić czy ssanie działaż na kostkę (dwa piny) podajemy 12V?

    pozdrawiam!

    #245356

    Anonimowy
    • Postów: 0

    no ale ten problem wygląda tak jakby gaźnik na początku nie mogł zaciągnąc benzyny
    a ze ssaniem nie wiem na pewno ale wykrec je i podlącz na zimnym silniku i jak ci się wysuwa ta tulejka to jest OK

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #245357

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Witam, panowie problem rozwiązany. Uszkodzone było elektryczne ssanie. Teraz skuter pali na dotyk nawet po 2dniach postoju.

    pozdrawiam

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie