Problem z olejem
- This topic has 31 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 10 years, 4 months temu by
Kisiu1981.
-
AutorWpisy
-
10 kwietnia 2012 dnia 14:57 #55196
Mam nowy skuter 2T, od nowości ma trochę oleju ale taką ilość, że od momentu kiedy go kupiłem świeci się kontrolka sygnalizująca niski stan oleju. Moje pytanie brzmi czy mogę dolać olej mineralny marki Castrol do tego oleju czy poczekać aż do końca go wyjeżdżę? Ostatnio pojawiły się lekkie wibracje i problemy przy odpalaniu.
10 kwietnia 2012 dnia 15:11 #55198A bym Ci polecił dolać syntetyczny jakiś lub ewentualnie pół syntetyk
10 kwietnia 2012 dnia 15:13 #55199Ale do docierania najlepszy jest mineralny.
10 kwietnia 2012 dnia 15:26 #55201Chyba że.
10 kwietnia 2012 dnia 15:27 #55202Przejedz najlepiej 300km i jedź na przegląd i Ci wymienią.
10 kwietnia 2012 dnia 15:31 #55204Ale tego oleju jest tak mało, że nie wiem… Już przejechałem 50 km z takim niskim stanem.
10 kwietnia 2012 dnia 16:58 #55209Szyszu Ty czytasz to, co piszesz?Wymienią olej silnikowy w 2T na przeglądzie?Już chyba któryś taki post widzę…
Lorenzo kup olej w sklepie i wlej, ja nie widzę problemu, nalali mało, bo po co mieli kasę tracić i lać do pełna?
Co do wyboru: minerał, pół czy też syntetyk, nie wypowiem się, gdyż i tak chyba każdy ma inna wizję i co innego doradzi 😀
10 kwietnia 2012 dnia 17:00 #55211Lej to na co Cię stać 🙂
10 kwietnia 2012 dnia 17:44 #55213Nie wiem czy to będzie dobrze jak wymieszam dwa oleje.. A jak zareaguje skuter gdy braknie oleju?
10 kwietnia 2012 dnia 18:14 #55218Pomyśl jak może zareagować silnik bez oleju … zatrze się i będzie Cię czekał kosztowny remont. Kup koniecznie olej i nie zwlekaj z tym. W 2T oleje można mieszać. Moi znajomi jeżdżą na Orlen Platinium 2T ale nie wiem jaki jest dobry na czas docierania bo używam 4T wiem tylko że na czas docierania dolewa się jeszcze kilka ml do zbiornika paliwa.
10 kwietnia 2012 dnia 20:19 #55244Dobra, chyba zrobię tak: producent zaleca olej półsyntetyczny ZIPP 2T i pewnie taki był wlany, a ja zakupie olej półsyntetyczny marki Castrol. Nie będę bawił się w mineralny, nie wiem czy skuter go przyjmie i czy nie zaszkodzi wymieszanie z półsyntetykiem, a poza tym nie będę kupował żadnych olei marki Zipp bo ciężko je dostać, a wiadomo, że Castrol to bardzo dobra marka.
10 kwietnia 2012 dnia 20:34 #55249zipp w instrukcji piszę żeby lać olej zippa żeby mogli jeszcze na tym zarobić. tak samo w innych skuterach. a możesz lać olej jaki ci się podoba.
10 kwietnia 2012 dnia 20:43 #55250Dobra ale ile go wlać? Instrukcja obsługi do niczego mi się przydaje bo tam pisze, że skuter jest 4suwowy i wszystkie info są napisane pod to. Poprostu wlać ile się zmieści czy jest jakaś określona ilość? Docieram skuter i czytałem, że można wlać też trochę oleju do paliwa więc ile ml można dodać?
10 kwietnia 2012 dnia 20:47 #55251do castrola bym z dystansem podchodził
wlej mu syntetyk stihla, midlanda, ewentualnie półsyntetyk z orlena2T szybko się dociera, najważniejsze pierwsze kilometry.
do zbiornika z benzyną możesz dolać trochę oleju, z 50ml na zbiornik wystarczy, to tylko na razdo zbiornika z olejem lej do „szyjki”
10 kwietnia 2012 dnia 20:47 #55252wlać do oporu, tak , by wszedł korek bez problemu
10 kwietnia 2012 dnia 20:53 #55254Castrol może jest i dobry ale jest przede wszystkim PRZEREKLAMOWANY! A wszyscy się nam zachwycają jak d*pą Jennifer Lopez. Lej to co masz dostępne pod ręką czyli np. wyżej wspomniany Orlen Platinum 2T. Jakość ma wystarczającą do utrzymania silnika w dobrej kondycji. Na pewno masz tam gdzieś Orlen w okolicy (na Bliskiej też da się go kupić).
10 kwietnia 2012 dnia 21:34 #55264Sie Masz Lorenzo!Słuchaj Madi ma rację że spokojnie możesz dolać syntetyk do niewielkiej ilość mineralnego pod warunkiem że tego mineralnego jest już nie wiele w zbiorniku olejowym.Ja miałem w mojej Vitalce identyczną sytuację,jak ją kupowałem to u sprzedawcy wlali mi z 250ml mineralnego.Jak już zaczynał się na kontrolce olejowej świecić że zaczyna się kończyć kupiłem litr Full Syntetyka i zalałem do pełna.Prawie litr wszedł od razu,to był Castrol Power 1 Racing 2T i od tamtej chwili tylko ten stosuję. Kisiu1981 ma rację możesz kupować i lać sobie nawet i Orlenowski syf jeśli od nowość nie szkoda Tobie Twojego silnika i skuta-to proszę bardzo!Ale jak możesz wydać co jakiś czas (przecież oleju nie kupujesz codziennie po litrze no nie?) te 8-10 zł więcej to nie żałuj bracie i polecam właśnie Castrola serio.Pozdro przesyłam Lorenzo.
10 kwietnia 2012 dnia 21:56 #552678-10 zł więcej? Człowieku! Ja też miałem Castrol Power1 Racing, bo zostałem zmuszony do jego kupna razem ze skuterem na pierwsze zalanie i w promocyjnej cenie kosztował 45 zł. Normalnie chodzi po 50 – 53 zł.
Orlenowski Platinum kosztuje 22 – 27 zł w zależności od stacji. Tu masz charakterystykę produktu:
http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINUM-MOTO-2T-B1L(3,10969,1887).aspx
Spełnia on wszystkie normy jakościowe dla skuterów i uważam, że jest wystarczający.
Jechałem jesienią 120 km skuterem całkowicie odblokowanym, chińskim i całą drogę cisnąłem go na maksa z manetką opór. Na oleju mineralnym o gorszych parametrach niż orlenowski. Dojechałem do garażu, nie studziłem go nawet tylko zgasiłem i zostawiłem na zimę. Wiosną chciałem zapalić – i co? Zagadał od razu. Gdy by miał się zatrzeć to nawet by nie zapalił.
Teraz pytanie najważniejsze – po kiego grzyba do zwykłego skutera, który nie jest tuningowany ani wysilony lać olej do silników rajdowych? Chyba tylko po to żeby poprawić sobie samopoczucie i wspomóc sieci handlowe… Bo po nic więcej.
10 kwietnia 2012 dnia 22:12 #55268Wiesz Kisiu1981 dokładnie 10zł więcej-na Orlenie koło mnie ten olej o którym mówisz kosztuje 29zł.A Castrola kupuję na starej Pradze (koło Ząbkowskiej po 39 zł),więc 50-53 to płacą tacy co dobrze poszukać nie potrafią.Po drugie jeśli wydaje się Tobie że ten Orlenowski i Castrol to te same oleje to wierz mi Bracie że tak nie jest.I nie mówię już tylko o osiągach różniących się na tych dwóch olejach(chodzi mi tu głównie o start i przyspieszenie w zimne dni),ale o tym jak wygląda silnik po przebiegu 20-30 tyś.kilometrów gdzie lany był olej rodzimej produkcji(Orlen,Lotos)a jak gdzie był Castrol czy Shell.Pozdro Serdeczne.
11 kwietnia 2012 dnia 06:47 #55274Castrol Power 1 Racing 2T jest do motocykli, raczej myślałem nad Act>evo X-tra Scooter 2T. Nie ma mowy, że teraz będę mu wlewać syntetyki bo są „za dobre” na okres docierania. Albo mineralny albo półsyntetyk i raczej kupie półsyntetyk gdyż taki olej zaleca producent i taki był wlany przy kupnie tylko innej firmy.
11 kwietnia 2012 dnia 19:24 #55338Robertonos, ja wcale nie uważam, że Orlen i Castrol to te same oleje. One mają zupełnie inną bazę, składniki i parametry. Wiem doskonale jak skuter chodzi na obu, bo obydwa stosowałem przez jakiś czas. Nie szukałem go aż tak namiętnie, bo nie był ma potrzebny. Gdybym chciał to bym go sobie spokojnie znalazł w dobrej cenie.
Dla mnie najważniejsze są parametry oleju, a nie jego marka. Stosowałem różne oleje ale właśnie na tych „gorszych” skuter chodził najlepiej. Nie mówię, że tak jest w wypadku każdego silnika ale w moim tak.
A co do testów na dystansie 30 tys. km – to może i tak. Nie wątpię, że silnik będzie najprawdopodobniej w lepszej kondycji ale czy będą to aż tak bardzo zauważalne rezultaty? Ja mimo wszystko uważam, że na muchę niepotrzebna armata jeśli wystarczy klepka. Jeśli jednak ktoś leje do swojego pojazdu olej o najlepszych parametrach to ma do tego pełne prawo i nie ma w tym nic złego przecież.
11 kwietnia 2012 dnia 19:35 #55341też zalewam Castrol Act Evo full syntetykiem i jestem zadowolony
z tego co mogę zaobserwować nie dymi z tłumika co jest bardzo „na tak”
mam nadzieje, że dla silnika też dobrze działa bo tego nie zobaczę ;>11 kwietnia 2012 dnia 20:05 #55358Castrolem ActEvo czy fullsyntetykiem?
Castrol ActEvo Scooter to półsyntetyk:
http://www.castrolmoto.com/pl/our_oils/scooter_oils.php
A Castrol Power1 Racing to fullsyntetyk.
11 kwietnia 2012 dnia 20:31 #55369odnoście jeszcze tego castrola to największe spustoszenie robi gdy zmieniamy inną markę na C i w druga stronę, wszystkie znane mi przypadki kończyły się remontem
11 kwietnia 2012 dnia 20:57 #55378Masz rację Barteklodz że tak jest po zmianach i dlatego leję zawsze Castrol Power1 Racing 2T.Ktoś mi mówi:”Chłopie co ty robisz przecież to olej do motocykli 2T,a nie skuterów 2T”.Do skuterów jest ten ActEvo!”A ja zasięgnąłem języka i w Motor Landzie,w Uhma Bike i u dwóch osób które śmigają skutami od wielu lat.Przerobili paręnaście skutów od 50 przez 150 i teraz jeden ma 500,a drugi niedługo ma zamiar przesiąść się na Yamahę V-Max 1200.Wszędzie słyszę że mogę do Vitali ten olej lać i tak naprawdę jest to najlepszy wybór ponieważ ten olej ma taką formułę że pomaga silnikowi spokojnie znosić największe przeciążenia i najwyższe obroty.Pozdro
11 kwietnia 2012 dnia 21:14 #55381Castrol Power1 Racing potrafi super smarować nawet gdy jest go tylko trochę na dnie zbiorniczka (mój skuter jest czuły na poziom) w czym nie dorównuje mu żaden inny olej. I że smaruje doskonale w każdych warunkach to też prawda – z tym się zgodzę, bo sam to zaobserwowałem.
11 kwietnia 2012 dnia 21:17 #55382kisiu ma tu najwięcej racji, dla silniczków w skuterach wystarczające są oleje marki orlen.. Też lałem drogi olej motula jednak od 5tyś leje tańszy i nie widze różnicy. po 30 tyś silnik i tak będzie do remontu, nie ważne czy się lało castrola za 50 czy orlena za 20. a to ze produceni zachwalaja oleje drogie – wiadomo, jakos klientow trzeba zachecic. pisane z telefonu wiec dla tego bez pl znakow itp.
11 kwietnia 2012 dnia 22:08 #55386ps. pomylilem sie z Act Evo. leje Power 1 Raceing
co do remontu, to się Madi z Toba nie zgodze…
ostatnio spotkalem typa z Telepizzy, który przez rok wykręcil skuterem 27tys. pojechal po roku na przegląd gwarancyjny 😀 wymienili mu olej przekładniowy, łożysko (znajac życie katował ;> ) pasek i klocki, reszte zostawił.
typ przez kolejny rok zrobił juz 17tys. i ciągle jeździ a po cylindrze nei słychac że do szlifujak by tak było ze co 30 tys. to pizzerie by nie ogarniały klimatu finansowo. (oczywiście mówie o naszych niezawodnych Kymco ;> ) nie wiem jak reszta. ;]
11 kwietnia 2012 dnia 22:48 #55390zobaczymy jak to będzie, u siebie będę robił dokładne pomiary kompresji i luzów na łożyskach co 2 tyś km po przekroczeniu 25 tyś km. Wiadomo, jeden przejeździ 30 tyś a w innym się dozownik zatrze przy 25 tyś i silnik do remontu… Stare MZ wytrzymywały 40 tyś km a potem remont. Ale to inne pojemności. W Jawce remonty się robiło co 20 tys. Widzisz jaka rozbieżność, wszystko silniki 2T. 🙂
12 kwietnia 2012 dnia 16:14 #55463Dzięki za namieszanie mi w głowie. Teraz już kompletnie nie wiem jaki olej lać 😉
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.