Problem z odpaleniem skutera w zime :/

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #102729 Reply
    Krzysiek557
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    A więc tak mam mój nowy nabytek od wakacji Benzer Barnet GP 4T 😀 wszystko super się w nim sprawowało. Kiedy zrobiło się zimno odstawiłem go do garażu. Nagle w trakcie snu chciałem wybudzić maszynę. Po okołu 2 miesiącach postoju nie mogłem odpalić skutera (oczywiście z kopa). W końcu udało mi się odpalić sprzęt, który po krótkiej chwili zgasł czynność ta (czyli odpalanie i samoczynne gaśnięcie) powtarzała się chyba z 20 razy aż w końcu sprzęt odpalił na dobre. Jestem bardzo zaniepokojony co może być przyczyną takiej sytuacji, i jak w przyszłości uniknąć tego problemu. Dodam że skuter był magazynowany w temperaturze około +5 stopni. Z góry dziękuje za pomoc.

    #102731 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Po prostu paliwo wyparowało z przewodów i gaźnika i zanim otworzył się kranik podciśnieniowy i napłynęło nowe to miałeś takie objawy. W skuterach to naturalne że trzeba po długim postoju trochę się pomęczyć.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #102735 Reply
    Krzysiek557
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    dzieki właśnie tak myślałem

    #102736 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Mam pytanie: Dla jakiego celu odpalałeś skuter w środku zimy? Aby jeździć nim gdzieś, czy po to, aby sobie pochodził?

    #102738 Reply
    Krzysiek557
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Chwilke poszleć po śniegu 😀

    #102739 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Gratuluje pomysłu. Na pewno na wiosnę twój silnik będzie bardzo zdrowy.
    Zamiast zostawić ten skuter i niech stoi, to w mrozie, gdzie olej jest gęsty odpalałeś go, a potem pewnie manetka na full.
    Olej gęsty, silnik nie ma smarowania, więc dochodzi do mikro zatarć, jak go potem jeszcze piąłeś na full od razu po odpaleniu, to jeszcze bardziej ci się zatarł.

    Możliwe, że na wiosnę będziesz musiał przeprowadzić remont silnika, ale ni jest to pewne w 100%.

    #102740 Reply
    Krzysiek557
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    manetki na full sie nie dało poniewaz wtedy skuter nie ruszal trzeba bylo delikatnie a tak wogole to jechalem po dzialce gdzie nie jest za duzo miejsca…

    #102744 Reply
    Krzysiek557
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    ale wogóle dzieki za rade na przyszlosc bede madrzejszy

    #102762 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    izdebski12 napisał:

    Gratuluje pomysłu. Na pewno na wiosnę twój silnik będzie bardzo zdrowy.
    Zamiast zostawić ten skuter i niech stoi, to w mrozie, gdzie olej jest gęsty odpalałeś go, a potem pewnie manetka na full.
    Olej gęsty, silnik nie ma smarowania, więc dochodzi do mikro zatarć, jak go potem jeszcze piąłeś na full od razu po odpaleniu, to jeszcze bardziej ci się zatarł.
    Możliwe, że na wiosnę będziesz musiał przeprowadzić remont silnika, ale ni jest to pewne w 100%.

    też tak kiedyś myślałem że podczas rozruchów czy przy dużych mrozach silnik ma słabe smarowanie , ale kiedy pewnego razu po bardzo długim czasie rozkręciłem stary silnik i zobaczyłem że na cylindrze nadal utrzymuje sie film olejowy – zmieniłem zdanie.zresztą mam na podwórku pół butelki nowego oleju i ostatnio potrząsałem butelką i gęstość miał jak w lato. A co do przepalania, to ja jeżdżę w zimę kiedy są warunki(pewnie z 20-30 zimnych rozruchów przez całą zimę by się uzbierało), skuter sobie stoi cały czas na dworzu , odpalam , zrzucam śnieg i jadę- objawów zatarcia nie zauważyłem. Ludzie w zimę gazują samochody żeby szybciej się nagrzało w środku i wszystko działa. Obecne oleje mają bardzo dobre właściwości.

    #102775 Reply
    matex85
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 70
    • Postów: 74

    izdebski12 napisał:

    Gratuluje pomysłu. Na pewno na wiosnę twój silnik będzie bardzo zdrowy.
    Zamiast zostawić ten skuter i niech stoi, to w mrozie, gdzie olej jest gęsty odpalałeś go, a potem pewnie manetka na full.
    Olej gęsty, silnik nie ma smarowania, więc dochodzi do mikro zatarć, jak go potem jeszcze piąłeś na full od razu po odpaleniu, to jeszcze bardziej ci się zatarł.
    Możliwe, że na wiosnę będziesz musiał przeprowadzić remont silnika, ale ni jest to pewne w 100%.

    zależy jaki kolega ma olej, lepkość itp. jeśli ma np. 10w-40 to olej powinien tak samo zachowywać się przy -20 stopniach jak i przy 20 stopniach na plusie. i to nie jest jakaś długa droga, jaką olej musi przejść żeby zacząć smarować silnik, w silnikach samochodowych lub w większych motocyklach sprawa wygląda w ogóle inaczej. są też oleje castrol magnatec, olej ten przylega do części silnika i eliminuje tak zwany suchy start.

    #102839 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    Ja tylko nie rozumiem dlaczego nie wolno przepalać w zimie? Ja swój odpalam raz na miesiąc na dobrą godzinkę żeby sobie pochodził i jakoś silnik ma się w dobrej kondycji, żadnego przytarcia tłoka nie ma.

    #102840 Reply
    rkos
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 645
    • Postów: 677

    Po prostu nie ma sensu przepalać 🙂

    #102841 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    elloco napisał:

    Ja tylko nie rozumiem dlaczego nie wolno przepalać w zimie? Ja swój odpalam raz na miesiąc na dobrą godzinkę żeby sobie pochodził i jakoś silnik ma się w dobrej kondycji, żadnego przytarcia tłoka nie ma.

    W tym sposobie nie ma nic złego, bo silnik osiąga odp. temperature, ale jakbyś go tylko przepalał krótką chwilę to mógłbyś sobie tylko zaszkodzić.

    #102842 Reply
    dostawcy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 334
    • Postów: 337

    Czy możecie powiedzieć czemu odpalanie na krótko szkodzi? Ja rok temu trzymałem skuta na mrozie i raz w tygodniu odpalałem go na pół godziny. W tym roku trzymam je (są już dwa:) przy ok +15-20 i też odpalam co tydzień ale na 10 min, aż ssanie się wyłączy. Uważam, że odpalać trzeba jeśli nie wlało się oleju do cylindra, bo przecież zbiera się tam woda, która może zrobić wiele złego. Czyż się mylę?

    #102844 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    zacytuje magazyn MOTOCYKL

    „Bardzo ważne, żebyś nie przepalał motocykla na mrozie, chociaż taką czynność doradza wielu znawców. Ta chwila przyjemności może spowodować uszkodzenie silnika. Zimny olej gęstnieje i zanim silnik się rozgrzeje, przez chwilę pracuje niemal bez smarowania. Oprócz tego po zgaszeniu różnica temperatur powoduje tworzenie się pary wodnej. W efekcie olej reaguje z wodą, tworząc papkę, której daleko do właściwości oleju, a stąd już tylko krok do zarżnięcia pieca. Jeśli więc nie planujesz jeździć w zimie, daj sprzętowi odpocząć.”

    Innym mitem było dolewanie oleju do cylindrów, według artykułu sprawdza się to tylko w przypadkach oldtimerach. We współczesnych maszynach jest to nie potrzebne.

    Ten artykuł tyczy się oczywiście motocykli, ale sądzę, że ma przełożenie na najmniejsze sprzęty 🙂

    #102849 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    No jak ktoś odpali na 2min to faktycznie bez sensu.
    Tak samo jest wiele dyskusji na temat odpalania samochodu , czy powinno się odpalić i poczekać kilka minut zanim się ruszy, większość tak robi i pisze na forach że tak trzeba. Otóż w większości manuali jest napisane „po odpalaniu auta, rozpocząć bezwłocznie jazdę” , a ludzie mylą to z faktem że nie powinno się „pałować” na zimnym. Gazować na zimnym żadnego silnika nie powinno się bo to skraca żywotność danej jednostki.

    #102853 Reply
    norbert1710
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 328
    • Postów: 347

    Co do poczatku tematu, sprawdź przerwe w świecy, może masz za dużą 🙂 Ja jak potrzebuje to jade gdzieś skuterm w zime, napoczątku oczywiście czekam ąż się rozgrzeje i złapie swoje obroty, jak jeździcie na oleju chińskim rozmeiszanym z wodą to napewno starci swoje właściwości, ja mam agipa, a koło skutera w grazu zostaly jeszcze z 200 i jest taki sam jak w lato, więc ze smarowaniem chyba nie ma problemu, skuter nigdy nie traci an mocy chociaż mam go już 2 sezony. Pozdrawiam

    #102865 Reply
    dostawcy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 334
    • Postów: 337

    Lucek ale dolewanie oleju do cylka mam w instrukcji skuta rocznik 2011.
    Elloco piszesz, że instrukcje zalecają rozpocząć bezwłocznie jazdę, a potem, że nie można na zimnym gazować co się wyklucza ruszyć bez zwiększania obrotów.

    #102866 Reply
    Michal_Keeway
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 20
    • Postów: 27

    ja zawsze przepalam poprostu uwielbiam słuchać mojej kobyły
    / Szaman LwG

    #102869 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    Dostawcy przeczytaj co napisałem a potem komentuj.Napisałem że manual do większości samochodów osobowych i dostawczych nakazuje jazdę odrazu po odpaleniu, a jak wiesz (albo i nie) ruszć można trzymając dolny zakres obrotów.

    #102880 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    W dieslach zauważyłem, że ludzie rozgrzewają silnik przed jazdą i studzą po zostawiając na chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem. Co do oleju w cykindrze to w 2T jeszcze rozumiem, bo nawet jak to nic nie daje to się spali w cylindrze, ale w 4T? Jak się go pozbyć?

    #102883 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    jeżeli od razu zaczniemy jazdę to silnik szybciej się nagrzeje bo jest bardziej obciążony 😉 samochodem można jeździć nie przekraczając 2000obr/min , a na skuterze to mało realne dlatego zazwyczaj trzeba poczekać aż wyłączy się ssanie.poza tym wyłączenie ssania wcale nie musi oznaczać że olej jest rozgrzany.

    #102884 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    lucek71 napisał:

    W dieslach zauważyłem, że ludzie rozgrzewają silnik przed jazdą i studzą po zostawiając na chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem. Co do oleju w cykindrze to w 2T jeszcze rozumiem, bo nawet jak to nic nie daje to się spali w cylindrze, ale w 4T? Jak się go pozbyć?

    każdy silnik przepali olej , a z tymi dieslami to jest tak że powinno się przed zgaszeniem silnika pozostawić go na wolnych obrotach przez jakieś 2 min po to aby turbina przestała się obracać. bo jeśli zgasimy silnik momentalnie to ona w dalszym ciągu się kręci , ale na sucho !, bo pompa oleju się wyłącza.

    #102887 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Lukario napisał:

    lucek71 napisał:
    W dieslach zauważyłem, że ludzie rozgrzewają silnik przed jazdą i studzą po zostawiając na chwilę na wolnych obrotach przed zgaszeniem. Co do oleju w cykindrze to w 2T jeszcze rozumiem, bo nawet jak to nic nie daje to się spali w cylindrze, ale w 4T? Jak się go pozbyć?

    każdy silnik przepali olej , a z tymi dieslami to jest tak że powinno się przed zgaszeniem silnika pozostawić go na wolnych obrotach przez jakieś 2 min po to aby turbina przestała się obracać. bo jeśli zgasimy silnik momentalnie to ona w dalszym ciągu się kręci , ale na sucho !, bo pompa oleju się wyłącza.

    Ja mam 2T i nigdy w takie magiczne sposoby się nie bawiłem. Jak miałem nie jeździć przez zimę to tylko wyjmowałem akumulator i co jakiś czas przetaczałem, żeby nie stał za długo na tej samej części opony. Teraz w grudniu i na początku stycznia sobie śmigałem, więc stoi jak stał pod chmurką i czeka na przyszły tydzień, na dodatnie temperatury.

    Co do tego przepalania oleju to w 4T odbywa się to bez szkody dla jednostki?

    #102895 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    Z rozgrzaniem diesla to trochę inna bajka , tam ważną rolę odgrywa smaorwanie turbiny i rozgrzanie świec, ale to nie ma nic wspólnego z skuterami:)
    Może ktoś rozjaśnić o co dokładnie chodzi wam z tym przepalaniem oleju w 4T?

    #102896 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    O dieslu było a propos aut, nie skuterów. A z przepalaniem oleju w 4T, odnośnie wlewania oleju do cylindra jako sposobie na konserwacje sprzętu. W 2T olej się spali normalnie, a w 4T? Przecież tam soala się benzyna nie mieszanka.

    #102897 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    nie przejmujcie się już tym olejem , bo nawet pomiar kompresji jest mierzony za pomocą oleju tzw próba olejowa i polega ona na wlaniu przez otwór do świecy jakiś 5-10 ml oleju silnikowego w celu sprawdzenia czy tłok jest do wymiany czy zawór.

    #102908 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    W 4T olej też się przepali, jedynie przy dużym zalewaniu utworzyłby się nagar. Tylko czemu ma służyć zalanie tłoka olejem?

    #102912 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Prawdopodobnie ma chronić przed rdzewieniem.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem z odpaleniem skutera w zime :/
Twoje informacje:




Back to top button