Problem z odpaleniem skuter 4t dymek z gaznika

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #674853
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Siemka
    Otoz ostatnio wymienianlem tłoka i głowice z 50cc na 80 cc i za chiny ludowe nie chce odpalic rozrzad ustawiony na 100% dobrze bo sprawdzane parę razy tak jak i luzy zaworowe są okey .iskre ma paliwo też , dysza zmieniona . A głowice była docierana u mechanika i sam sprawdzałem ich szczelność i jest dobrze . Głowica ma duże zawory typowe do 80cc . W każdym razie gdy kopie z kopki to skoter łapie ale dosłownie na chwilkę i w nie których momentach jak zalapie leci dymek że stożka. Proszę chłopaki o pomoc

    A może w jakiś sposób coś nie tak z magnetem i zapłon się przestawił i daje iskre w nie odpowiednim momencie , jak to sprawdzić albo ustawić?

    #674855
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    po co 2 tematy?

    wymieniłes tłok a nie „tłoka”.

    usiłowałeś odpalać bez tego nieszczęsnego stożka przytykając reką cześciowo dolot? zawór ssania sprawdzałes?
    na jaką dysze wymienieś? sprawdzałes z jeszcze większa?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #674856
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Tak próbowałem bez stożka i to samo i może nawet gorzej łapał . Dysze wymieniłem na 80 cc . Zawory są oba dotarte i szczelne

    #674857
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Z większą dysza nie próbowałem ogólnie to mój drugi tłok 80 cc bo wcześniejszy mi się przetarl na zimnym silniku poszperalem w necie i porownalem przetarcia tłok z ilustracjami podobnych uszkodzeń i bylo napisane że to przez nie wybuch bo w komorze zostawała benzyna ktora zmywala olej z cylindra w skotek czego tłok nie miał smarowania

    #674858
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    czyli wymieniałes same tłoki, a z nowymi pierścieniami?
    sprawdzałes kompresje po tych wymianach?

    #674859
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Nie mam takiego sprzętu ale myślę że było okey. Zmieniłem caly zestaw cylinder tłok pierścienie głowica . Myślę że było okey bo po wykreceniu świecy korbowod lekko się obracał a z wkrecona świecą i już było ciężej. Cały nowy zestaw więc nie powinno być nieszczelności zawory były docierane u mechanika więc nie wiem gdzie szukać tu problemu iskra jest paliwo też.
    Mam myśl że to może być zapłon. Moze Daje iskre w nie odpowiednim momencie gdzie zawór jest jeszcze otwraty i dla tego spaliny cofaja sie przez filtr powietrza. Moglo sie tak stac ? Rozrzad dobrze ustawiony na literka T tylko się zastanawiam czy ten zapłon się też jakos inaczej ustawia ?

    #674860
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    wbrew temu co ci sie wydaje (i tylko wydaje bo tak sobie optymistycznie zakładasz) kompresja nie musi być ok. To że jakas jest – to fajnie ale czy jest wystarczająca – to zupełnie inna sprawa.
    Możesz miec też nieszczelność w dolocie (źle złożoy lub nie zatkane któreś króćce), możesz tez mieć rozrząd przestawiony o 180 stopni – to ostatnie to dość czesty błąd.

    Jak tak próbujesz go odpalić i potem wykręcasz świece to jest sucha czy mokra? Sucha oznacza że cylinder nie zasysa paliwa – szczelność lub rozrząd

    #674861
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Za pierwszym razem zrobiłem ten błąd z wałkiem rozrządu że był przestawiony o 180 stopni ale przedstawiłem go spowrotem i dalej nic . Poszukam na necie sprzętu do mierzenia komprechy . Paliwa ma i to dosc bo jak sciagnelem glowice to bylo tam pełno nie spalonego paliwa

    #674862
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    no to na szybko to jeszcze ew. próba odpalania na samostarcie

    #674863
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Samostarcie ? Wyjsnisz ?

    #674864
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    https://www.google.com/search?q=samostart&oq=samostart&aqs=chrome..69i57j0l7.2654j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    #674865
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Ja rozumiem, że dla Ciebie chiński skuter to zabawka ale ma o dziwo prawdziwy silnik spalinowy. Bawi mnie to jak piszesz „jest okey”. Nie masz nawet podstawowych narzędzi pomiarowych więc po czym stwierdzasz, że głowica jest szczelna ? Dmuchałeś w nią ? Skąd wiesz, że jest kompresja, jak kolega wyżej pisał? Wróżka Ci powiedziała? Dokonaj pomiarów sprężania w jakimś warsztacie samochodowym podaj je tutaj to będziemy rozmawiać bo tak nawet nie ma o czym dyskutować… ale tak wróżąc to musi być wina żarówki (sorki Wombat, musiałem :D)

    #674869
    Kskwarrior
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Xd jak się nie podoba to nie czytaj wstawiłem to żeby szukać pomocy bo jestem w tym swierzy i tak już odpowiadam na kolejną zaczepke dlaczego nie dałem to do mechanika bo po prostu sam chce się z tym pobawić tak jak z zabawką xd

    #674870
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Nie dotarło, że nikt Ci nie pomoże jak nie podasz podstawowych parametrów a ty nawet nie masz czym ich zmierzyć…

    #674886
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    Kup sobie kolego książkę (albo kilka) o budowie i naprawie silników, może specyficzną o skuterach. Zrozum jak co działa, wyposaż sie w narzędzia (wtedy już sam wymyślisz jakich potrzebujesz) i wtedy dopiero bedziesz sie mógł „pobawiać”. Bo wbrew pozorom to nie jest tak proste jak włącznik światła a naprawa nie polega na zgadywaniu – zwłaszcza że ty masz do tego dostep a my na forum nie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button