Problem z odpaleniem, brak już pomysłów

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #728623
    dyziu1174
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    Hej, otóż problem mnie tak umęczył, że aż zdecydowałem się samemu napisać, bo już mnie „coś” strzela.

    Mianowicie : skuter (chinol) z nowym silnikiem, nowym gaźnikiem , nowym kranikiem , mając iskrę nie odpala.

    Czasem nawet przy próbach odpalania kręci sam rozrusznik, zupełnie, jakby nie zasysał paliwa.

    Jednak tak nie jest, bo od czasu do czasu zaczyna „chwytać”, czasem nawet odpali. Mało tego, przejechałem na nim raz 100m i zgasł.

    Świeca(iskra), kranik, kompresja… wszystko jest. Skuter jak „chwyci” to mijają ze dwie,trzy sekundy i gaśnie.

    Próbowałem reuglacji w najróżniejszy sposób.

    Stąd moje pytanie : iskra nie jest jakaś imponująca, ale czy może być za słaba by odpalał i że tak powiem „trzymał” obroty po wkręceniu ?

    Ma ona dosyć jasny kolor.

    Jeszcze moim innym pomysłem jest to, że wcześniej ten „chinol” miał blokady na module, ale przecież… cały nowy silnik (w tym i moduł) i pasowało wszystko (nie było przewodu blokady, ale jeździłem już bez niej, na starym silniku).

    Także moje jedyne pomysły to fajka (cewka) ew. regulator napięcia (jego nie sprawdzałem bo dostanie się do niego wymaga zdjęcia wszystkiego,dlatego zanim się za to zabiorę, wolę spytać tutaj).

    Co o tym sądzicie ?

    Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

    aa blokada nóżki bocznej też usunięta, a aku jest nowe, stary aku też mam i na obu to samo.

    I jak duża jest szansa, że taka uszkodzona fajka, dawałaby iskrę na ramie (przy sprawdzaniu) ale po wkręceniu już nie ?

    Przypomniało mi się jeszcze : gdy poruszyłem blaszką przy gaźniku (tą którą się podnosi manetką) i gdy „pompnąłem” parę razy ręcznie, to chwytał jakoś częściej po dłuższym kręcniu samym rozrusznikiem.

    #728625
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 730Postów:

    co to jest nowy silnik, co to jest nowy gaźnik?
    Nie ma skutera marki „chinol” – to ma jakiś typ silnika.

    czy mierzyłes kompresje? czy gaźnik był w komplecie „podobno wyregulowany” czy też kupiłeś osobno.. a wtedy czy go WYREGULOWAŁEŚ – ale nie przez kręcenie śrubkami od wolnych obrotów tylko przez dobranie dyszy..itd
    Ssanie masz automatyczne czy ręczne? Sprawdzałes czy działa?
    świeca mokra po tych próbach odpalenia?
    dolot szczelny?

    #728626
    dyziu1174
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    nowy silnik (fabrycznie) Kymco Agility 50, gaźnik to samo (18mm)

    Części „dobierałem” po prostu wybierając je z części oficjalnie „do tego modelu” tj. BTC grande retro.

    Nie znam się, więc nie kombinowałem, tylko kopiowałem to co było.

    Jeśli chodzi o dobieranie dyszy… czy jest taka konieczność, skoro gaźnik wygląda dokładnie tak samo , jak poprzedni ?

    Świeca mokra, dolot szczelny.

    Edita : ssanie jest automatyczne.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button