Problem z odpalaniem skutera zipp vapor 50

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Problem z odpalaniem skutera zipp vapor 50

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe makaron7 makaron7 1 lat temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #649598
    Zdjęcie profilowe makaron7
    makaron7
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam niedawno kupiłem używanego zippa vapora 2011r pojemnosc 50, otóż mam problem z zapłonem, przy odpalaniu akumulator łapie aczkolwiek nie może ruszyć, czasami złapie alę bardzo rzadko, na kopke odpala, dodatkowo przy odpalonym skuterze gdy puszczam manetke skuter po chwili gaśnie, moim zdaniem występuje problem z obrotami, poniewaz raz są bardzo wysokie a innym razem spadają, co może być tego przyczyną?

    #649600
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Jeśli chodzi o obroty to np. niewyregulowany gaznik albo uszkodzony układ zapłonowy. Co do marnego odpalania ze startera to może aku kiepski albo rozrusznik 🙂

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat temu przez Zdjęcie profilowe Rider Rider.
    Gerard Furmanek
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat temu przez Zdjęcie profilowe Rider Rider.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #649654
    Zdjęcie profilowe makaron7
    makaron7
    Użytkownik
    • Postów: 5

    gaznik jest wyregulowany a co do uszkodzonego układu zapłonowego, mógłbyś to rozwinac? gdzie to sie znajduje i co trzeba by wymienic. Kupiłem takze moduł zapłonowy ale nie mam pojecia gdzie znajduje sie stary.

    #649663
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Moduł to taka kostka. Powinna się znajdować koło akumulatora. Na układ zapłonowy składają się : moduł, świeca, przewody wn , cewka, itd. Na początek spróbuj zmienić świecę ( wzór cr7hsa chyba ) . Poza tym regulacja gaznika to dość czasochłonny proces i wątpie czy Twój gaznik jest wyregulowany tak jak powinien . Ale spokojnie , w necie jest sporo artykułów o tym 😉

    Gerard Furmanek
    #649723
    Zdjęcie profilowe makaron7
    makaron7
    Użytkownik
    • Postów: 5

    no wlasnie szukam tego modulu obok akumulatora i lipa, może się tak zdarzyć że po prostu go nie mam?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #649724
    Zdjęcie profilowe Nortos
    Nortos
    Użytkownik
    • Postów: 379

    moduł jest z prawej strony siedzenia, pod plastikiem, przy ramie.
    zmierz kompresję

    Router Grande 50/90
    #649726
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Tam jest cewka kolego Nortos 🙂

    Gerard Furmanek
    #649727
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    vapor, bassa, F16 i inne mają faktycznie koło akumulatora

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #649764
    Zdjęcie profilowe wicio
    wicio
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Jeśli skuter ma ten pseudoekologiczny szajs znany jako „dopalacz spalin” to tu szukałbym winnego. Sprawdz kolektor ssący, tam powinien być taki cienki wężyk: jeden lub dwa. Jak dwa to masz winowajcę, też z tym g…em walczyłem w F-16. Jedyny sposób to wyrwać chwasta z korzeniami, wymienić kolektor ssący na taki z jednym wężykiem do kurka podciśnieniowego a reszta „dopalacza” won za siebie i przeżegnać się trzy razy. Pozostaje pytanie skąd wychodzi zawór tego ekosyfu. Jak z głowicy to na pokrywie zaworów będzie taka chromowana rurka mocowana do głowicy kołnierzem z 2 śrubami, trzeba ją zaślepić albo jeszcze lepiej wywalić a dziurę w głowicy do której dochodziła rurka zaślepić, najlepiej blaszką na dwie śruby wykorzystując otwory od śrub co trzymały rurkę. Jak na tłumiku (wtedy masz taką ślepą kiszkę zakończoną zaworkiem i wężykiem idącym do filtra powietrza) to wtedy ucinasz kiszkę i czteropak EB dla tłumikowca żeby zaspawał dziurę albo jak tłumik ostro sfatygowany to wymień tłumik na taki bez kiszki. Ja to zrobiłem w F16, w marcu-kwietniu byłem tu stałym gościem, skuter nie do wyregulowania, po usunięciu ekosyfu i wycięciu rurki na pokrywie zaworów i szczelnym zaślepieniu otworu w głowicy gdzie ta rurka szła od kilku miesięcy nie zaglądałem do skutera 🙂

    #649837
    Zdjęcie profilowe makaron7
    makaron7
    Użytkownik
    • Postów: 5

    wicio https://www.fotosik.pl/zdjecie/26ee23bff4f35eb5 zobacz to zdjecie, mam pytanie czy wg ciebie wszystko jest na swoim miejscu ? dwie rurki nie są w ogole podlaczone, a gdy probowalem ja połączyć to skuter automatycznie gasnął

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie