Problem z odpalaniem motocykla 125 ccm

Witam serdecznie, mam problem z moim motocyklem. Jeżdżę cały dzień i pali bez problemu, gdy wstawię go do garażu na noc, rano nie ma iskry. Kręcę go na sucho koło 3 minut, później czekam od 2 do 3 godzin i odpala bezproblemowo. Co może mu dolegać? Pomóżcie.

Może zawilgocone i/lub przytarte kable? Skoro rano nie ma iskry, a po jakimś czasie jest… Pokręcisz, podgrzejesz, potem osuszy się i zaczyna palić?!

Dziękuje za odpowiedz sprawdzę to :smiley:

ssanie, zawory, szczelność dolotu.
Standardowo fajnie że nie napisałeś co to za motor - to bardzo ułatwia zgadywanie.

Myślę, że za brak iskry nie odpowiada ssanie, zawory i szczelność dolotu.

to zależy kiedy sprawdza że nie ma iskry - czy już po tym jak go zalało czy też pierwsze co robi to wykręca świece, sprawdza iskrę i stąd wie że jej nie ma rano.
A może tylko zgaduje że to dlatego że nie ma iskry.
W zasadzie nic nie napisał wiec jest pełna dowolność w zgadywance - może czujnik neutrala, może ma czujnik bocznej stopki a może ma immobilizer i zajechany akumulator i immo nie jest w stanie odblokować zapłonu, a może ma elektryczną pompe paliwa lub elektrozawór paliwa i przy padniętym aku ona ma problemy z puszczeniem paliwa. A może to ma 15 lat i nic nie wymieniane od nowości… sparciałe kable, sparciała i popalona fajka, zdechła świeca. A może ma tam 2 cylindry i na żadnym nie ma iskry…
Mówi że kręci na sucho… a kopniak? A może to wtrysk i ten potrzebuje trochę prądu do zadziałania tu się sytuacja zmienia.

Jakoś tak to jest na ogół że jak właściciel w końcu zacznie udzielać informacji to się okazuje że nie wspomniał o kilku ważnych rzeczach, kilka źle nazwał a kilka mu się tylko wydawało.
I bardzo często jest tak że problem wcale nie jest tam gdzie się wydawało właścicielowi że jest.

W motorze jest wszystko wymienione oraz nowe a nazywa się on Panon Prince chińskie gówno:D

Hehe, to tutaj możesz mieć prawdziwą wyliczankę. Mój pierwszy strzał w kierunku kabli. Sprawdź też czy paliwo dochodzi. Kiedyś nie było takich problemów w starym motorze były tylko cztery opcje: świeca, kabel, cewka i dopływa paliwa…