Problem z malossi multivar'em

Witam.
Jestem posiadaczem Yamahy Neos '04, chyba seryjnej, odblokowanej. Przyspieszenie znośne v-max na prostej ok 63 km/h z dobrej góry ok. 83km/h. Postanowiłem zwiększyć osiągi mojego skutera, zakupiłem zestaw wariator Malossi Multivar + sprężyna centralna biała. Mój stary(chyba seryjny) wariator miał rolki o wadze 4g, malossi posiada rolki 6g, stary wariator miał też węższą i krótszą(ok. 4mm) tuleję . Po zamontowaniu osprzętu przyspieszenie może troszkę wzrosło ale v-max jakby zmalał. Co możecie doradzić żeby zwiększyć osiągi skutera?
P.S. z góry od około 70km/h odczuwane są wibracje na całym skuterze(kierownica, siodełko, stopki), po zmianie wario nic się nie zmieniło, myślałem że to pasek szaleje na starym wariatorze.
Jeśli ktoś może w jakiś sposób pomóc będę wdzięczny.

Wywal ten wariator najlepiej. Zmień cylinder na min 72. Daj rolki 4-5 g i będziesz zadowolony.

Wariator mocy nie doda, więc nie ma co się spodziewać większej prędkości maksymalnej. Zamontuj jakiś sportowy wydech to prędkość wzrośnie.

Jeśli ma się sportowy wariator to podobno pasek na nim wchodzi wyżej niż na seryjnym i predkość maksymalna może się zwiększyć. To prawda?

Do tego Ci wariator nie potrzebny, ale patent ze skróceniem tulejki wariatora, też pasek wyżej wejdzie.

Za ciężkie rolki, po drugie wydech.
Multivar + sportowy wydech (polecam Arrow) = wyższe osiągi.
Sam wariator może doda lepszego zrywu, ale jak są zle dopasowane rolki, to V-max spada.
Ja bym zostawił rolki 4g, zresztą ja i tak tego nie potrzebuje, bo 90% silnika to seria, a 10% to wydech Arrow.
I nie musiałem zmieniać, bo jak to się mówi "fuksneło mi się" z tym wydechem ;) ,bo nic nie musiałem przestawiać, a V-max wzrósł o jakieś 5-10 kilometrów, a zrywność skuterka również wzrosła

Czyli wychodzi na to, że nie potrzebnie inwestowałem w wario. Mówicie tłumik tylko chciałbym żeby był cichy, a to koliduje ze sportowym wydechem. Myślałem również o gaźniku dellorto 17,5 czytałem, że skuter ma wtedy lepsze chłodzenie i zmienia się kultura pracy silnika.

Mówię Ci, zacznij od cylindra. Reszta przy 50 ccm to zbędne wydatki.
Jak nie chcesz inwestować w cylinder to wyreguluj tylko napęd rolkami i jeździj. Nic dobrego z tej pojemności nie wyciągniesz.

nie no nie zupelnie prawda jest z tym ze wariator nie daje predkosci .. dobrze dobrane rolki sprezynki sprzegla centralka i pasek moze dodac +15kmh .. przyspieszenie tez wzrosnie, mowimy tu o polini speed

Malossi multivar jest tak zaprojektowany że on musi mieć cięższe rolki niż standardowy wariator a charakterystyka jest OK doradzając do multiwara rolki 4g to tak jak by doradzić do standardowego wariatora rolki 2g, rezultat będzie marny masa huku i fatalna charakterystyka. Za to maxell dobrze mówi z tą tulejką, może nie kombinuj nic z tą orginalną, tylko spróbuj tulejkę ze starego wariatora (tą krótszą) zamontować w multivarze, jak już go kupiłeś to jakoś trzeba to zgrać, jak by nie patrzeć tani nie był.