Problem z kierunkowskazami i swiatłami krótkimi.

Witam! Mam nietypowy problem-przepalają mi się ciągle żarówki od świateł krótkich. W moim skuterku (zipp basic) jest jedna żarówka odpowiedzialna za światła długie i krótkie. Po wkręceniu nowej żarówki na światłach krótki świeci 1-2 dni, podczas gdy jeżdżąc na długich mogę nie wymieniać żarówki przez pół roku. I problem nr 2-kierunkowskazy. Działały mi wszystkie kierunki do czasu. Zobaczyłem że prawy tylni nie mryga a wszystkie pozostałe są OK. Żarówka sprawna, pomyślałem o przerywaczu. Zamówiłem taki sam na allegro zamontowałem i nic. Dosłownie nic -żaden z kierunków nie działa. Skuter zachowywał się jakby go w cale nie było. Zadzwoniłem do sprzedawcy powiedział że prawdopodobnie wymieniłem przerywacz na włączonym zapłonie i go spaliłem. Zamówiłem drugi, tym razem dokładnie pilnowałem aby zasilanie było odłączone. Niestety żaden z kierunków dalej nie działa. Dodam że po włożeniu fabryczengo przerywacza wszystkie trzy działają.

Masz zwarcie w instalacji, albo padł regulator napięcia. Miernik w dłoń i na odpalonym silniku wraz z zapalonymi światłami sprawdzasz napięcie. Normalne ładowanie jest w granicach 13V. Po dodaniu gazu, nie może przekroczyć 15V. Jeżeli będzie w normie, to musisz sprawdzić całą instalację począwszy od oświetlenia. Jeżeli jednak ładowanie będzie wyższe aniżeli 15V, to padł regulator napięcia, przez co pali żarówki. Od razu uprzedzam, że tego się nie naprawia, a wymienia. Regulator znajdziesz pod obudową czoła skuterka.

Nie będę ukrywał że jestem w tych sprawach zupełnie zielony ;) Gdzie mam podpiąć miernik ? Czy muszę kupić trzeci przerywacz ??

Miernik podpinasz pod akumulator. Wpierw sprawdź, bo jak się okaże, że regulator działa, to będziesz jakieś 20,- w plecy.

okej teraz nie bardzo mam czas ale we wtorek lecę do garażu i dam znać

a więc znalazłem dzisiaj chwilkę i na początku miernik pokazywał 13,5 potem spadało do 12,5 i tak było mniej więcej stale. Raz tylko przez chwilkę skoczyło do 15,5. Wymieniać regulator? Gdzie tkwi problem ?