Problem z Generic Xor LC

Oglądasz 31 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #223966 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Witam mam kilka pytań dotyczących mojego skutera. Mianowice przerobiłem silnik genica (taki sam jak cpi/keeway) na LC (chłodzenie cieczą) nie jest to łatwa sprawa bo trzeba wyszywanko przerabiać nic do siebie nie pasuje i wogule. W podpisię jest napisanie co wymieniłem:) A teraz pytka.
      1. Oczywiście jest wyrzucony dozownik i robię mieszankę 1:50 z oleju Mobil Racing 2T mimo to nawet po zagrzaniu olej mocno kopci i po przejażdżce pojawia się dużo czarnych kropel nie spalonego oleju (czy olej może nie przeterminować).
      2. Silnik ma bardzo dziwną charakterystykę na niskich obrotach mało mocy dopiero jak się wkręci to idzie jak p***bany czy może być to z prowidowanie przerwą tłok-głowica(cylinder jest do minarelli)
      3. Czy cylinder może być przytarty mimo że pali od pierwszego i przy regulacji jestem wstanie ustawić bardzo niskie i stabilne obroty i kompresja na poziomie 8 i to miećrzona bez zaworu i wydechu.
      4. Czy powinien chcieć tak duże dysze jak 100 na seryjnym filtrze ale odblokowanym a na stożek Revo-s chętnie by wziął 110.

      Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂

    • #223967 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      mieszanka 1:50? na jeden litr lejesz 50ml oleju?
      Komprecha jest jeszcze w normie,
      Może ci cięgnie lewe powietrze i przez to taka duża dysza.

    • #223968 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Szympa napisał:

      mieszanka 1:50? na jeden litr lejesz 50ml oleju?

      1:50 mysl (1l oleju na 50l paliwa) jak 70ccm to 1:33 lej jak seria to dobrze lejesz… Kopci ? moze za duzo paliwa dostaje? wymien swiece oszczelnij wszystko i wyreguluj na mniejszej dyszy

    • #223969 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      bez przesady chłopak na olej nie urobi ;d 1:40 styknie w zupełności za czasów kiłeja lałem mieszanke 1:40 i było git mojego kumpla matrix na polini sport to dostawał olej z dozownika i git było nic nie dolewał sprawdź czy dobrze uszczelki wsadzone są 🙂 ja miałem na metrakicie takie zjawisko źle założonej uszczelki i już dalej nie będę mówił co było ;d

    • #223970 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      W roli wyjaśnienia to 1:50 oznacza 20ml oleju na 1l paliwa a 1:40 to 25ml oleju na 1l paliwa. Lewego na pewno nie łapie ponieważ idealnie reaguje na każdy najmniejszy ruch śrubek w gaźniku. Wsadziłem świeżo kupioną świece BR8ES po regulacji miała ładny kolor troszeczkę przydymiony ale to przez proces regulacji. A też miałem polini sport na AC i wystarczyło że raz nie dolałem do paliwa oleju tylko pojechałem na dozowniku i cylinder się zatarł:/ wiec nie polecam jeździć na 70cc na dozowniku:) Wypowiedzcie się jeszcze jak się zachowuje skuter jeżeli między tłokiem a głowicą jest zła przerwa. Bo mimo że jest to podobny silnik do minarelli to i tak jest trochę różnic:/

    • #223971 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Czy ja dobrze rozumiem czy ty lejesz 1L oleju na 5L paliwa !? tak !? :mrgreen: Bo jak tak to za duuuużo ! 😛

      To jest tak
      Seria – 1:50 czyli 1L oleju na 50L paliwa
      Sport – 1:40 czyli 1L oleju na 40L paliwa
      Racing – 1:33 czyli 1Loleju na 33L paliwa

      😛 🙄

    • #223972 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Nie no chyba zgubiłeś jedno zero w obliczeniach 1 litr = 1000 mililitrów ( 1l=1000ml):)
      A wiec:
      20ml na 1000ml * 50
      1000ml na 50 000ml
      1l na 50l
      1:50 😀
      Ale z tego co wynika z twojej wypowiedzi to powinienem lać 1:40 czyli 25ml na 1l. Mi osobiście to się zdaje za dużo ale niech się jeszcze ktoś wypowie:)

    • #223973 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      No tak racja zgubiłem jedno 0 mój błąd sorry
      No ale to u ciebie będzie 1:40 🙄 bo 1:50 to seria 😛

    • #223974 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      No raczej tak ale mieszanka to najmniejsze z moich zmartwień. Dziwi mnie też dlaczego tak kopci skoro miał za mało oleju. Proszę o pomoc z resztą pytań.

    • #223975 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Ssanie masz ręczne czy automatyczne ? bo jak automatyczne to może się zapsuło i śmigasz cały czas na włączonym…

    • #223976 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Ssanie ręczne i na pewno dobrze działa 🙂 Mam tylko czy olej może zwietrzeć albo się zestarzeć bo leżał jakieś 1rok w garażu ale zamknięty.

    • #223977 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      kopci bo paliwa za duzo dostaje iglica na 2 od góry rowek tez tak miałem dławił na wolnych i rzygał nie przepalona mieszanką wyglądało jakby olejem ,albo tłumik zasyfiony w srodku i się wypala olej
      oleje się starzeja pogarsza to ich własciwości smarne ale 2 lata jest ok

    • #223978 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Hmm a nie masz terminu ważności na butelce od tego oleju ? powinna być …

    • #223979 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Mam złą wiadomość jestem w czarnej du**e :567: zresztą sami zobaczcie mój cylinder.


      Jeśli jeszcze ktoś nie złapał to ta zaznaczone przerwa która wynosi 5mm to miejsce do którego dochodzi tłok. Jak włożyłem drucik z cyny to nawet nie musną głowicy (drucik ma grubość 1mm) a prawidłowa odległość powinna wynosić jakieś 0,5mm. Biorąc pod uwagę że głowica wchodzi do cylindra na jakieś 1mm i dodać do tego 0,5mm prawidłowej odległości daje mi 3,5mm za kródki korbowód :/ Wogule zastanawiam się jak ten silnik działał przerwa wynosiła 4mm jest trochę przytarty i ma 2 niewielki rysy a mimo to jeździł i miał 8 kompresji :573: Potrzebuje waszej pomocy co mam z tym zrobić ja mam 3 pomysły.
      1. kupić korbowód od minarelli
      2. szlifować karter o 3,5mm
      3. szlifować cylinder o 3,5mm(ten jest najgłupszy wiem)

      Może wy macie jakieś propozycje??

    • #223980 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      to najlepszym wyjściem będzie zakup według mnie nowego korbowodu od Mianrelli … jeśli bezie pasował oczywiście ..

    • #223981 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Zauważyłem jeszcze coś ciekawego.

      Widzicie ten mały ząbek to ślad po pierścieniu wiec tłok dochodzi o 2mm wyżej czyli wychodzi na to że do pełnego szczęścia brakuje tylko 1,5mm tyle to chyba da się przypiłować karter. Jak myślicie??

    • #223982 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Na moje to nie opłaca się kupować korbowodu, jeśli brakuje tylko 1,5mm, więc tak, piłuj 🙂
      Oczywiście tylko wtedy, kiedy uważasz że ci to wyjdzie 😛

    • #223983 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      noo to musi być idealnie spiłowane jak już bo inaczej nie będzie szczelne a wtedy wacuś :-/

    • #223984 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Adverion napisał:

      noo to musi być idealnie spiłowane jak już bo inaczej nie będzie szczelne a wtedy wacuś :-/

      No i o to chodzi 😉 Jeśli nie jesteś pewien to kup lepiej korbowód 🙂

    • #223985 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Ja bym na to srał i kupił korbowód nowy bo nie jest jakiś mega drogi a jak założysz to będziesz miał pewność ze jest dobrze …

    • #223986 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Adverion napisał:

      Ja bym na to srał i kupił korbowód nowy bo nie jest jakiś mega drogi a jak założysz to będziesz miał pewność ze jest dobrze …

      Dokładnie 🙂 Bo raz przyszlifujesz za daleko i kartery na szrot 😉

    • #223987 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Damianho napisał:

      Adverion napisał:

      Ja bym na to srał i kupił korbowód nowy bo nie jest jakiś mega drogi a jak założysz to będziesz miał pewność ze jest dobrze …

      Dokładnie 🙂 Bo raz przyszlifujesz za daleko i kartery na szrot 😉

      Od czego jest grubsza uszczelkaż

    • #223988 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Tu nie chodzi o ta jak grubo przeszlifuje tylko czy utrzymam poziom bo wystarczy 1 stanień odchylenia i zatrę każdy cylinder. No i pamiętajcie że i tak muszę kupić nowy tłok bo cylinder do szlifu pójdzie. Może da rade kupić taki tłok żeby pokrył tą różnice. A wogule wie ktoś gdzie kupić tłok da metra kita bo ja szukałem wszędzie i nie znalazłem :/

    • #223989 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Napisz do Mielocha na pewno będzie coś miał… 😎
      A nie możesz dopasować innego tłoka ? tzn innej firmy żeby miał takie same wymiary vertex czy jakiś…

    • #223990 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Wczoraj pisałem do Mielocha ale jeszcze nie odpisał. Fajnie by było jak by dało by się kupić taki tłok który to naprawi jak nie to może w jakimś profesjonalnym zakładzie może to zrobią. Kurcze nie spotkaliście się może z jakimiś tłokami do metra kita bo ja nigdzie nie mogę znaleźć. Może uda mi się odzyskać kasę za tłok bo jest w zaje****ym stanie. A jeszcze jedno nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło bo jak się bawiłem łożyskiem to mi się 1 szpilka wysypała :572: o mały włoś i miałbym po cylindrze 🙄

      PS Mam pytanko czy nie dało by się tak delikatnie wodnym papierem wypolerować gładzi żeby nie robić szlifa bo cylinder jest bardzo delikatnie przytarty 😳

    • #223991 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      nie za bardzo bo wtedy z jednej strony będzie bardziej przytarty a z drugiej mniej… i może to być nie zauważalne dla oka … ale dla cylka tak bo to musi być idealnie okrągłe …

    • #223992 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Gładź możesz delikatnie przeszlifować papierkie ściernym. Jak chcesz się dpowiedzieć ile dokładnie tobie brakuje to załóż cyla na tłok który siedzi na krobowodzei i w GMP zmierz ile brakuje. Dowiedz się jaka długosć na tłok Minarelli, bo może wystarczy tylko tłok kupić. Co do stoczenia części cylindra lub karteru to w tym momncie podnoscisz kąty otwarcia okien w cylindrze. Jak na tym strojeniu miał 8 bar to przeleciałbym go papierem ustawil odpowiedni luz tłok-głowica w LC powinien wynosić od 0,55-0,7mm. Nie polecam toczenia cylindra z góry wtedy zmieńiesza się pojemnosć cylindra. Najlepszym wyjściem było by dobranie tłoka który pasuje.

    • #223993 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Jeśli chodzi o gładź to chodzi mi tylko żeby go tam delikatnie wyrównać jakimś bardzo drobnym papierem wodnym. A z tłokiem to jest problem bo na necie nie znalazłem do metrakita ani na 47mm ani większego. najbliżej mu do tłoków malossi ale mimo to mają za nisko i za duży kanał sami zobaczcie . Może wam się uda coś znaleźć. Ja dokładnie wiem ile mi brakuje bo już wszystko pomierzyłem i minimalnie żeby była przerwa 0,7mm musiałbym skroić 1,3mm.

      Ale jeszcze mam jeden pomysł pie***ć tego chińczyka i zrobić swapa i wrzucić minarelli. Tylko nie wiem czy mi koszty pozwolą bo krusiec zawór gaźnik filtr dzwon i sprzęgło wydech i cylinder się przeniesię wał + łożyska 100km sprzedam za jakieś 300zł wariator może pójdzie za jakieś 130zł pasek za jakieś 85zł resztę silnika poszło by na części może z 250zł jeszcze by wyciągną. To już będzie z 765zł do tego pompę chłodnice i resztę mam wystarczyło by kupić silniczek byle żeby były osprzęt elektryka i najlepiej już na tarczy do tego wał i wariator. Jak myślicie wyrobił bym się z kosztami czy dużo bym musiał dołożyć?? I czy warto takie coś robić??

    • #223994 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Kurcze teraz już trochę kasy włożyłeś w ten silnik i nie wiem czy to się by opłacało finansowo no pod warunkiem że za dobrą cenę sprzedasz to co teraz masz to wtedy tak…
      Tylko trzeba doliczyć jeszcze chłodnicę zbiornik wyrównawczy, elektrykę za sam silnik dajesz jakieś 1000zł z osprzętem + tamte pierdoły to w jakiś 1300 byś się zmieścił …
      Ja bym tam robił tego swap’a 🙂
      No a odpisał ci Mieloch czy by miał ten tłok ❓

    • #223995 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Oj Adverion :568: tym razie nie doczytałeś mojego posta przecież napisałem że chłodnicę zbiornik pompę mam i jeszcze dużo części innych części się przeniesie. Już gadałem z kilkoma osobami i powiedzieli mi że za calutki silnik ze wszystkim koło 500zł a ja nie potrzebuje części wszystkich części to może uda się schodkować albo sprzedawca obniży cenę może tak do 400zł może mniej i do tego wystarcz kupić wał wypełniany 250zł i wario i zmontować wszystko. Ale jeszcze mam jeden pomysł mój brat od czasu do czasu jeździ do nie mice a tam jest powszechny tunik skuterów i wsunie tam się nie pier***ą jak skasują skuter może by coś ciekawego z złomowiska przywiózł. Wiecie może coś na ten temat czy opłaca się jechać do Niemiec?? A wiecie ile mi Mieloch zawołał za tłok 48mm (bo tylko taki mają do metrakita) 212zł + przesyłka :573:

    • #223996 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      a co ty myślałeś że co ile 5 zł :mrgreen:
      A sorry nie wiem jak ja to napisałem jeszcze wcześniej patrzyłem że masz LC (w tym samym czasie co pisałem posta) nie wiem jak ja to zrobiłem :mrgreen: A za 500 zeta to bez osprzętu raczej
      Bo z osprzętem kupujesz za 1000zł w lux stanie 😛
      To rób swap i już :->

    • #223997 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 719

      Wiesz mi nie jest potrzebna nówka sztuka bo i tak cały silnik będę polerował i będzie porting 😀 cylinder wał sprzęgło dzwon wariator pasek gaźnik itp nowe 😉 więc wystarczy żeby gwinty całe przełożenia bez luzów i nie był popękany no i mile widziana tarcza 😀 . A pyzatym co tam masz osprzętu po jednej stronie napęd pompy(który mi jest nie potrzebny bo jeżdżę na mieszance) ze 2 sajgery prądnica z magnetem i nakrętka cewkę i zapłon też łatwo dostać. Po drugiej stronie rozrusznik zębatki dystans przeciw talerz zabierak kilka podkładek i nakrętka. Oprócz tego to jeszcze korektor momentu obrotówego i TYLE ❗ Resztę się zaadaptuje więc skąd te 1000zł ❓ 400zł to max a w Niemczech pewnie nie więcej ja 200zł. No chyba że się mylę ale na pewno nie więcej jak +-100zł.

      PS Ma ktoś jakiegoś znajomego w Niemczech albo ma ktoś namiary na jakieś złomowiska najlepiej blisko granicy z polską:)

Oglądasz 31 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Problem z Generic Xor LC
Twoje dane:




Back to top button