problem z dokręceniem wariatora 4t

Witajcie,
wymieniałem wariator w 50, 4T i nie mogę dokręcić tej nakrętki dokręcającej całość, obraza się cały trzpień… Jak to zrobić?

Są różne sposoby . Klucz pneumatyczny jest jedną z najlepszych opcji chociaż ja dawałem radę bez niego :smiling_face: Otoż blokujesz przeciwtalerz wariatora za pomocą klucza do filtrów czy też znajdujesz miejsce gdzie możesz zaprzeć przeciwtalerz za pomocą zwykłego klucza 8,9,10 itp. Po trosu wsadzasz go między ząbki przeciwtalerza a jakiś element konstrukcyjny i dokręcasz. Ostatno jak tata tak mi dokręcił to trzeba był pneumatykiem odkręcać więc da się porządnie dokręcić :blush: Mam nadzieję że pomogłem :wink:

Tak, ale jak próbuję zwykłym nawet kluczem dokręcić, to nie mogę, bo wał mi się kręci razem z nakrętką… Kiedyś wymieniałem wariator, to wał się nie ruszał…

wał się zawsze rusza bo po to jest. do wariatora trzeba mieć blokadę lub patent na zablokowanie go

kurcze, nie wiem jak to wytłumaczyć… Blokuję przeciwtalerz i chcę dokręcić tę nakrętkę, ale nie mogę, bo pomimo, że przeciwtalerz jest zablokowany, to wał rusza się razem z nakrętką w czasie dokręcania…

Jak kolega wyżej pisał: musisz zablokować przeciwtalerz wariatora żeby wał się nie kręcił.

...Ostatno jak tata tak mi dokręcił to trzeba był pneumatykiem odkręcać więc da się porządnie dokręcić...
A powinno być dokręcone z siłą 55N, czyli że ręką bez problemu odkręcisz. A potem lament na forum: "zerwałem gwint, co teraz?!" :-) .

to albo już nie masz wpustów na wale lub przeciwtalerzu i się nie zazębiają albo masz coś źle złożone i przeciwtalerz jest za bardzo wysuniety. tu nie ma bata - przeciwtalerz na wale się zazębia i kręci się TYLKO razem z nim

ale przeciwtalerz zablokowałem, a kręci się pomimo tego…

Chodzi o to , że że prawdopodobnie ząbki. na przeciwtalerzu OD ŚRODKA , w miejscu gdzie go zakładasz na wał, w tym otworze ząbki się zjezdziły :blush: lub frez na wale ale to mało prawdopodobne :wink:

A jak ten wał dokładnie się nazywa? Łatwo można go wymienić?

Ten wał nazuwa się korbowy i nie tyle trudno go wymienić co trzeba długo to robić . Dlaczego ? Otóż musisz rozebrać cały silnik , zmienić wał a przy okazji nie zaszkodziłoby zmienić pierścienie , potem to poskładać , ustawić rozrząd , luzy zaworowe a to troszeczkę może zejść :wink: Więc jeśli serio wał jest na nic to czeka Cię trochę roboty :wink:

Na przeciwtalerzu faktycznie nie było ząbków, wymieniłem na nowy, ale na wale też są trochę zjechane… Na razie skuter działa, tylko jeżdzi dużo wolniej, ciężko się rozpędza i nie osiąga takich prędkości jak przy starym wariatorze. Ale pewnie czeka mnie wymiana tego wału…

albo regulacja. z samej wymiany wariatora nie ma szału. trzeba go potem wyregulowac
chyba że byle jaki - to nawet wyregulowany nie bedzie wiele lepszy niż seria