problem z dokręceniem wariatora 4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #630542 Reply
    calderaro
    Uczestnik
    • 2
    • 10Postów:

    Witajcie,
    wymieniałem wariator w 50, 4T i nie mogę dokręcić tej nakrętki dokręcającej całość, obraza się cały trzpień… Jak to zrobić?

    #630543 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • 391Postów:

    Są różne sposoby . Klucz pneumatyczny jest jedną z najlepszych opcji chociaż ja dawałem radę bez niego ☺ Otoż blokujesz przeciwtalerz wariatora za pomocą klucza do filtrów czy też znajdujesz miejsce gdzie możesz zaprzeć przeciwtalerz za pomocą zwykłego klucza 8,9,10 itp. Po trosu wsadzasz go między ząbki przeciwtalerza a jakiś element konstrukcyjny i dokręcasz. Ostatno jak tata tak mi dokręcił to trzeba był pneumatykiem odkręcać więc da się porządnie dokręcić 😊 Mam nadzieję że pomogłem 😉

    #630544 Reply
    calderaro
    Uczestnik
    • 2
    • 10Postów:

    Tak, ale jak próbuję zwykłym nawet kluczem dokręcić, to nie mogę, bo wał mi się kręci razem z nakrętką… Kiedyś wymieniałem wariator, to wał się nie ruszał…

    #630548 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    wał się zawsze rusza bo po to jest. do wariatora trzeba mieć blokadę lub patent na zablokowanie go

    #630549 Reply
    calderaro
    Uczestnik
    • 2
    • 10Postów:

    kurcze, nie wiem jak to wytłumaczyć… Blokuję przeciwtalerz i chcę dokręcić tę nakrętkę, ale nie mogę, bo pomimo, że przeciwtalerz jest zablokowany, to wał rusza się razem z nakrętką w czasie dokręcania…

    #630550 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • 817Postów:

    Jak kolega wyżej pisał: musisz zablokować przeciwtalerz wariatora żeby wał się nie kręcił.

    …Ostatno jak tata tak mi dokręcił to trzeba był pneumatykiem odkręcać więc da się porządnie dokręcić…

    A powinno być dokręcone z siłą 55N, czyli że ręką bez problemu odkręcisz. A potem lament na forum: „zerwałem gwint, co teraz?!” 🙂 .

    #630551 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    to albo już nie masz wpustów na wale lub przeciwtalerzu i się nie zazębiają albo masz coś źle złożone i przeciwtalerz jest za bardzo wysuniety. tu nie ma bata – przeciwtalerz na wale się zazębia i kręci się TYLKO razem z nim

    #630553 Reply
    calderaro
    Uczestnik
    • 2
    • 10Postów:

    ale przeciwtalerz zablokowałem, a kręci się pomimo tego…

    #630558 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • 391Postów:

    Chodzi o to , że że prawdopodobnie ząbki. na przeciwtalerzu OD ŚRODKA , w miejscu gdzie go zakładasz na wał, w tym otworze ząbki się zjezdziły 😊 lub frez na wale ale to mało prawdopodobne 😉

    #630566 Reply
    calderaro
    Uczestnik
    • 2
    • 10Postów:

    A jak ten wał dokładnie się nazywa? Łatwo można go wymienić?

    #630570 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • 391Postów:

    Ten wał nazuwa się korbowy i nie tyle trudno go wymienić co trzeba długo to robić . Dlaczego ? Otóż musisz rozebrać cały silnik , zmienić wał a przy okazji nie zaszkodziłoby zmienić pierścienie , potem to poskładać , ustawić rozrząd , luzy zaworowe a to troszeczkę może zejść 😉 Więc jeśli serio wał jest na nic to czeka Cię trochę roboty 😉

    #630576 Reply
    calderaro
    Uczestnik
    • 2
    • 10Postów:

    Na przeciwtalerzu faktycznie nie było ząbków, wymieniłem na nowy, ale na wale też są trochę zjechane… Na razie skuter działa, tylko jeżdzi dużo wolniej, ciężko się rozpędza i nie osiąga takich prędkości jak przy starym wariatorze. Ale pewnie czeka mnie wymiana tego wału…

    #630579 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 492Postów:

    albo regulacja. z samej wymiany wariatora nie ma szału. trzeba go potem wyregulowac
    chyba że byle jaki – to nawet wyregulowany nie bedzie wiele lepszy niż seria

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: problem z dokręceniem wariatora 4t
Twoje informacje:




Back to top button