Problem z doborem rozmiaru opony motocyklowej.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #731970
    Moto.Raycoree
    Uczestnik
    • 3
    • 13Postów:

    Witam. Przychodzę do Was z pewną zagwozdką.

    Zakupiłem jakiś czas temu Romet Division 249, który ma z tyłu oponę w rozmiarze 140/60/17.

    Ten rozmiar opon jest bardzo trudno dostępny, wręcz niemożliwie dostępny i miałbym do Was pytanko:

    Mógłbym założyc oponę 150/60/17 bądź 140/70/17? Muszę pójść w którąś stronę bo oryginalne opony przy moim moto są niezbyt dobrej jakości.

    Z góry dzięki za odpowiedź 🙂

    #731977
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    seryjna opona na feldze 140/60 ma wysokość ścianki 8,4cm (60% ze 140mm… tak sie to czyta)
    Opona 150/60 ma 9cm czyli bedzie 6mm bliżej błotników lub elementów ramy. No i jest po 5mm szersza na każda stronę
    140/70 to już 9,8 cm wysokości – wiec jest 1,4cm wyższa niż seryjna.

    Oczywiście licznik prędkości bedzie inaczej kłamał ale to nie wpływa na samą możliwość montażu.

    Na obrecz wejda wszystkie tylko musisz zobaczyć czy masz w ten wnęce na koło odpowiednio dużo miejsca – czy szersza nie bedzię obcierała o amorki lub rame i czy wyższa też bedzie miała miejsce.
    Miejsca musi być z nadmiarem bo opona na feldze pracuje i na boki i zwiększa średnice kiedy sie koło kręci.
    Pomierz ile masz miejsca teraz do najbliższych oponie elementów

    #731978
    Moto.Raycoree
    Uczestnik
    • 3
    • 13Postów:

    Tak czułem, że będę mógł na Ciebie Wombat liczyć 😀 Dzięki bardzo za odpowiedź!

    Będę musiał sobie orientacyjnie pomierzyć. Z tego co pisali chłopaki na forum na FB, raczej problemu być nie powinno, wszystko właśnie kwestia miejsca czy się zmieści i będzie miało zapasowe miejsce na pracę tej opony.

    A powiedz mi, czy warto brać opony z niższego rocznika czyt. ze starszym DOTem? Nowe opony typu DOT z 2018r. itd.

    Tu zdania widziałem podzielone, w artykułach było napisane, że jeśli opony są dobrze magazynowane to 17krotnie mniej się starzeją i że nie ma co się bać kilkuletniego DOTu.

    A niektórzy pisza, że szkoda zdrowia, że się można na takiej oponie zabić itd. Co o tym sądzisz kolego?

    #731983
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    nie kupił bym opon z 2018 roku. Zakładam że 5-6 lat to max na wiek opony motocyklowej – to takie z 2018 to juz takie bliżej końca.
    A nie wiesz jaką historie magazynowania miały te opony od 2018 roku.

    #731988
    Moto.Raycoree
    Uczestnik
    • 3
    • 13Postów:

    Też tak myślałem, chociaż nie powiem ceny egzemplarzy z podobnych roczników ciągle dawały mi do myślenia 😀

    Mierzyłem orientacyjnie ile mam miejsca i w najwęższym miejscu przy wahaczu gdzieś 2,5cm-3cm miejsca, a od opony do łańcucha około 1cm-1,5cm.
    Od górnego błotnika przy końcówce do opony jest pi razy drzwi 2,5cm-3cm.

    A co do opony, myślałem nad Pirelli ANGEL CITY z 2021r. na stronie oponeo czy na allegro. Opinie dobre, marka dobra i widzę typowo są to opony do motocykli max 300cc więc chyba by to była dobra opcja do mnie?

    I na przód bym zostawił 110/70-17 tak jak jest, a na tył 150/60-17?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button