problem z dławieniem sie silnika gdy motorower stoi na bocznej stopce

Witam mam problem z dławieniem silnika, otóż gdy motor stoi na stopce centralnej to odpala i jeździ bez problemu, lecz jak postoi na bocznej nóżce nawet minutę to odpala normalnie lecz po przejechaniu góra 5 m zaczyna dusić sie i nie może wkręcić sie na wyższe obroty co uniemożliwia dalsza jazdę

Zdarza się, że w bocznej stopce jest coś w rodzaju czujnika jej rozłożenia, który ma za zadanie odcinać bodajże iskrę jeśli stawiasz skuter na bocznej i silnik działa.
Swego rodzaju zabezpieczenie by motocykl nie przewrócił się gdyby koło tylne było w ruchu, co czasem ma miejsce w skuterach, które mają źle wyregulowane wolne obroty.
Stąd czynności serwisowe, naprawcze, diagnostyczne czy regulacyjne przy działającym silniku wykonuje się na stopce centralnej - pewniejszej i stabilniejszej.

Nie każdy jednoślad taki czujnik będzie posiadać ale może się tak zdarzyć. Jeśli szwankuje to może też dawać takie różne nieprzyjemne objawy. Jeśli występują tylko po otwarciu stopki bocznej to można olać i z niej nie korzystać. Jeśli objawy pojawiają się częściej to może to być kiepska praca samego silnika, warto więc też sprawdzić gaźnik, rozmiar dyszy, przewody paliwowe, filtr paliwa, akumulator, iskrę oraz przewód zapłonowy + świecę i szczelność filtra powietrza oraz dolotu.
Polecałbym więc poszperać pod hasłem czujnik stopki bocznej skutera, spokojnie znajdziesz jakieś rozwiązanie.

straszną teorie dorobiłeś do czujnika bocznej stopki. To tak nie działa jak opisujesz. Jak zadziała ten czujnik to silnik po prostu gaśnie a nie że słabnie lub zaczyna nierówno pracować.
Tutaj jest problem z układem paliwowym/gaźnikiem/szczelnością dolotu lub wszystkim na raz. Ale ponieważ standardowo nawet nie jest napisane co to za sprzęt i jaki ma układ paliowy wiec to w zasadzie kończy temat.