Problem z czujnikiem / błędem IAT Honda FES Swing 125cc, 2012r, FI

Cześć,

Jakieś 2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka FI (9 mrugnięć) wedle Haynes Manual jest to problem z czujnikiem temperatury powietrza (IAT), który zlokalizowany jest w przepustnicy lub instalacją elektryczną. Skuter jeździ bez zmian, kontrolka pojawia się co jakieś 80-100km - gaśnie przy ponownym uruchomieniu motoru.
Pytanie moje brzmi, czy ktoś z Was miał z tym błędem styczność w tym/podobnym modelu i jak go rozwiązaliście?
Czy wymiana przepustnicy załatwi sprawę czy trzeba jeszcze podjechać do Hondy na usunięcie błędów z pamięci?

Pozdrawiam,
Marcin

błędy resetuje się nawet odpinając akumulator.
Zobacz stan kostek i połączeń bo może wstrząsy powodują brak kontaktu w kostce czujnika czy w kabelku. Wywalisz kasę na przepustnice z czujnikami a problem nie ustąpi.

Wombat,
Kostki już sprawdzone (główna oraz dwie, które były w zasięgu), wydają się być bez uszkodzeń, skuter przejechał 24k km, poza kurzem tam nic więcej nie "widać", aku też odpięte - dzisiaj zrobiłem ok. 15km i póki co kontrolka się nie zaświeciła. Wiesz może jakie są objawy uszkodzonego czujnika?

jeżeli świruje ale w granicach dopuszczalnych wartości (wysokość wskazań i tempo zmian) to ECU od PGM-FI po prostu nieprecyzyjnie dozuje paliwo
a jeżeli świruje tak że komputer to wyłapuje i zapala Check Engine to wtedy komputer olewa wskazania tego czujnika i jedzie ze ^sztywnych^ zaszytych w ECU map. Na ogół wtedy lekko dla bezpieczeństwa przelewa silnik (aczkolwiek honda i tak przelewa zawsze).
Intake Air Temperature nie powoduje błędu krytycznego. Po taki krytycznym jak błąd MAP sensora czy coś ECU przełącza się w tzw dumb mode. taki tryb aby się dowlec do serwisu. Wolno, przelane, odcina wcześniej .. itd asekuracyjnie ale aby się czołgać

Dziękuję za informację, póki co jest cisza a zrobiłem 80km przy maksymalnym obciążeniu - jeżdżąc również po nierównościach.

Panowie dopiero zaczynam przygode z motocyklami. Zakupilem honde s wing 125, 2011r. Od czasu do czasu zapala mi sie fi 9 razy , czyli błąd czujnika powietrza (chyba) . Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie go szukać i co robić, jak próbować czyścić ? Potrafi zapalić sie od razu , lub podczas jazdy.

przeczytanie wątku od początku.

Jak napisałem dopiero zaczynam przygodę, nie znam się na mechanice i nie wiem gdzie jest przepustnica, dlatego poprosiłem o pomoc.

Te kostki które próbować czyścić również nie wiem gdzie są :slightly_smiling_face:

skoro tak ambitnie chcesz się za to brać (choć uważam że bez sensu) to ściągnij z neta service manual do tego modelu i diagnozuj wedle rozpiski

Wszystko wozebrane i wyczyszczone. Problem nie zniknął. Czy ma ktoś jakieś pomysły ? Wymienić czujnik ?

a jaka jest ścieżka diagnostyczna w instrukcji napraw?

IAT sensor connection, or open wire

to nie jest ścieżka diagnostyczna tylko nazwa tego błędu.
Do każdej takiej nazwy jest napisane jest napisane jak postępować w przypadku wystąpienia - i to jest ścieżka diagnostyczna.
A z tego co pamiętam nie wymienia się czujnika tylko przepustnice bo on jest chyba niewymienny i zabudowany w przepustnicy. Tak na 90% bo nie pamietam ale któryś czujnik oprócz TPS stanowi własnie integralną część przepustnicy i to chyba IAT własnie

Ja nie mam manual service dlatego pytam co robić

ściągnąć service manual. po co go przepisywać na forum?

Problem w tym ze nie moge znalezc to s winga

https://www.google.pl/search?q=honda+silver+wing+service+manual&oq=honda+silver+wing+se&aqs=chrome.1.69i57j0l5.8088j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8