Problem z chłodzeniem w 2t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #150786 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    Witam wszystkich. Mam gilere runner 70, niedawno wymieniałem wiekszość płynów- w tym do chłodnicy, i tu zaczął się problem.
    Otóż przed wymianą płynu chłodzącego było wszystko ok, robiłem długie trasy ,trzymałem się 80 km/h-czasem więcej czasem mniej (tam gdzie było można) i nic się nie grzało temperatura dochodziła do połowy wskaźnika i tak się trzymała.
    Teraz skuter co chwila mi się zagrzewa, muszę stawać na poboczu i odczekać aż się ochłodzi (a trwa to minute może dwie), odpowietrzałem już parę razy cały układ i nic to nie daje. Dodam,że kupiłem dość dobry płyn (nazwy nie pamiętam-ale kosztował mnie 45 zł/1l.) i sprawdzałem cały układ po kolei. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

    #150791 Reply
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • Postów: 240
    • Postów: 280

    Hmm nie znam się za bardzo na chłodzeniach, ale wlej może nowy ale taki sam jak miałeś wcześniej płyn, ew porównaj właściwości ;p

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #150803 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    lemonek plynu chodniczego sie nie zmienia tylko dolewa

    #150806 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    tak, od kiedy to się nie zmienia ?

    #150809 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    A termostat działa poprawnie?

    #150815 Reply
    monek100
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 284
    • Postów: 296

    pewnie źle odpowietrzyłeś. Daj to do mechanika, niech się martwi 😀

    #150825 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Jeżeli przed wymianą było ok, a po wymianie łapie temperaturę, to układ będzie zapowietrzony.

    #150826 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    Tyle tylko,że cały układ mam na pewno odpowietrzony… spuszczałem nie tylko na odpowietrzniku ale też w różnych miejscach.. i nic…
    Jeśli chodzi o płyn a właściwie jego wymianę to martin- weź sobie serwisówke i poczytaj troszkę…
    Ale dobra sprawdzę wszystko jeszcze raz i najwyżej napisze co i jak..

    #150827 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    Acha michał starego wlać nie mogę bo nie wiem co to było , a wymienić trzeba było bo straszna żybura była z tego płynu…

    #150828 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Układ należy odpowietrzyć ustawiając skuter na stopkach, odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego i odpalając go na 4 minuty. Płynu ubędzie na pewno. Potem dolewamy płyn, powtarzamy operację, jeśli płynu nie ubywa można odczekać aż układ ostygnie i poruszyć ręką wszystkie węże doprowadzające płyn chłodniczy do chłodnic zaczynając od silnika.

    #150848 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    i tak też robiłem… wymiękam…

    #150862 Reply
    szef_ff
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 99
    • Postów: 104

    Przy Majesty 125 też długo siedizałem zanim odgadnąłem co jest grane. masz zapowietrzone przy pompie wody. Musisz zalać płynem do pełna zbiorniczek, odpalić silnik i powoli uchylać górnego węża na pompie zeby uciekło powietrze. Mozolne i irytujące ale po paru próbach się uda i po problemie. Zapowietrzony układ to też zimna chłodnica (po 500m z zapowietrzonym układem zagotujesz płyn a chłodnica będzie lekko ciepła tylko na dole)

    #150869 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Miałem na serwisie Majesty 250. Śrubka odpowietrznika znajdowała się tam przy gaźniku. Wystarczyło ją poluzować i powoli nalewać płynu do chłodnicy. Gdy płyn zaczął się mocno przelewać przez odpowietrznik, to go zakręcić. Dopełnić chłodnicę pod korek i to wszystko.

    #150876 Reply
    szef_ff
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 99
    • Postów: 104

    J23- gaźnik w „moim” był już ominięty. Odpowietrzanie przez czujnik temp i inne tego typu akrobacje nie pomagały. Dopiero zabawa z wężem przy pompie.

    #150899 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    Dzięki Panowie wielkie choć robiłem wszystko to co mówiliście (też mam śrubkę koło wejścia do cylindra). Ale szczerze to przećwiczyłem dziś wszystkie te sposoby które mi tu opisaliście po kolei i przy okazji wyjmowałem każdy wężyk z osobna … straciłem od ch..y płynu, ale może tym razem coś pomoże…

    #150955 Reply
    szef_ff
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 99
    • Postów: 104

    Do łatwych rzeczy to nie należy. Osobiście nie przepadam za odpowietrzaniem układów chłodzenia

    #150973 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    ciekawe że w samochodach nie ma takich problemów

    #150974 Reply
    lemonek
    Użytkownik
    • 20
    • Postów: 246
    • Postów: 266

    z dwojga złego wolę odpowietrzać to niż hamulce….

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem z chłodzeniem w 2t
Twoje informacje:




Back to top button