Problem z brakiem prędkości, skuter ma muła..

Witam, pisze w imieniu kolegi, któremu nie wiadomo, dlaczego coś stało się z skuterem. Dokładniej mówiąc, stał on 2dni w garażu, kolega go rozgrzał, pogazował trochę i ruszył, jechał ok 4km i więcej niż 40km/h nie dało się wyciągnąć, mówił, że skuter do 20 jakoś jedzie normalnie, a po przekroczeniu owej prędkości przymula i spada moc, tzn. skuter traci obroty, nawet jak doda się gazu, to on nie reaguje, odejmuje się, to samo, dopiero, gdy spadnie poniżej 20 elegancko można dodać i odjąć gazu, ale po przekroczeniu owej prędkości nie, sam nim jechałem i jest to prawda, skuter po prostu powyżej 20 nie reaguje na gaz... Sprawdzałem to na stopkach, wchodzi na full obroty bez problemu, sprawdzałem sprzęgło, jak i gaźnik i filtr powietrza wszystko jest oryginalne, tyle, że blokady są ściągnięte. Przeczyściłem mu filtr powietrza tzn. wkład gąbkowy gorącą wodą i płynem, po czym wysuszyłem go kompresorem i założyłem, dalej to samo, skuter po 20 nie ma prędkości, dostaje muła i obroty z norm spadają niemal, że o połowe i tak do 40, dalej nie idzie, z górki skuter przygasa, jedzie nie całe 40, pod górkę to samo, po prostej również taka sama sytuacja. WSZYSTKO JEST ORYGINALNE nic nie było wymieniane, przeczyszczony został cały wężyk z paliwa, sprawdzone wszystkie kable modułu, wężyki itd. i dalej to samo, nie wiadomo, dlaczego, 2 dni temu jeździł kumpel ze mną ok 75km/h i nie było problemu.

Skuter, to zwykły chińczyk ''firmy'' RM Motors ( FOX )
Przebieg: 4600KM
Stan: Bdb, prócz usterki, która teraz wystąpiła.
Wszystko jest ORYGINALNE !! Powiedzcie, co można zrobić w tej sytuacji, bo kumpel się denerwuje, co się z tym chińczykiem dzieje, a ja nie wiem, jak mu pomóc, więc proszę was o pomoc.

Linka gazu jest ok, nie jest zbyt luźna, ani naciągnięta, skuter jeździł, ale nagle coś się stało, olej wymieniany 70km temu, skuter to 4T, cylinder jest ok, rozkręcany był kartery sprawdzone, wyczyszczone itd. i dalej to samo, ja już nie wiem, co to może być, pomóżcie.

Seria 75 km/h w 2 osoby?! Zobaczcie co z wariatorem i sprzęgłem.

Nieee 75 samemu, ja jechałem obok..

2t, 4t ?

4T pisałem przecież.. '' skuter to 4T ''

niech wyreguluje porządnie gaznik i wyczyśći gaznik

a zawory? one niekiedy potrafią życie zepsuć - ale tu pewnie jest filtr - wyjmii wkład isię kawałek przejedź, dolot do filtr tez wyjmij

może lewego powietrza gdzies dostaje

Skoro było dobrze, postał dwa dni i jest źle, to z pewnością nie są to zawory, gaźnik czy filtr powietrza (wykluczam sabotaż). Zaworów oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić, czy przeczyścić filtra. Przyczyną niedomagań jest jednak zawilgotniały kabel wysokiego napięcia. Jeśli jest w plastikowej koszulce-pozbądź się jej, a kabel wysusz suszarką. Na trochę pomoże.

Filtr powietrza już czyściłem, tak jak pisałem, wkład jak i całką to rurkę co do gaźnika idzie, z resztą gaźnik tak samo, teraz skuterek jest u kumpla, bo nie jest on mój, także jutro zobaczę, co i jak, nie zrobiłby sobie tego sam, bo mięliśmy jechać na przejażdżkę kilku-godzinną, także... No, ale nic, dzięki za pomoc, postaram się zrobić, to co piszecie.

Up! Problem dalej występuje, teraz skuter pali od dotknięcia, ale dalej po przekroczeniu 20km/h traci całkowicie moc i obroty, na stopkach to samo ! Nie mam pojęcia dlaczego, może źle podpięta masa? No, ale wtedy by nie chciał ruszyć i przerywałby na starcie samym, także piszcie, co może być powodem.

Skoro suszenie kabla od świecy nie pomogło to w takim razie wypięła się iglica w gaźniku. Załóż zapinkę na 3 rowek od góry.

Iglica jest na 2 i na 3, czy tez na 1, to nie ma różnicy, cały czas to samo..

Ja miałem coś podobnego. Powodem był źle podpięty kabelek od alternatora, moduł ciągnął z aku i co chwile mi padał, gasł, nie wchodził na obroty. :P

piter - z przemytu? :D

Problem rozwiązany, powodem była świeca i tak jak wyżej kolega napisał, kabelek był przetarty, wymienione i skuter kolegi ładnie jedzie.