Problem z bezpiecznikiem Longija

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #29519 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Witam Serdecznie.
    Nie wiedziałem czy to odpowiedni dział więc jeśli nie przepraszam.
    Kupiłem synowi skuterek Longijia jakiś rok temu.
    Dziś wymieniałem w nim akumulator i po podłączniu stopiła mi się obudowa bezpiecznika która idzie plusowym kablem.
    Czy przepalona tyla żarówka od kierunkowskazu ma coś z tym wspólnego ?

    Dodam ze jestem zielony

    #29522 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Na pewno podłączyłeś plus do plusa i minus do minusa?
    Szczerze mówiąc zwarcie powinno przepalić bezpiecznik a nie zacząć spawać, dziwna sprawa.
    Przepalona żarówka na pewno nie spowoduje takiego efektu.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #29525 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Mechanikiem nie jestem ale podłączyć akumulator raczej umiem.
    Pofatygowałem się do garażu zrobić zdjęcie
    Przepraszam za jakość ale nie chciało mi się szukać aparatu i telefonem pstrykłem.

    http://imageshack.us/photo/my-images/715/zdjcie000ic.jpg/

    Aha akumulator jest żelowy.
    Po podłączeniu oraz pierwszym uruchomieniu oraz zgaszeniu skutera coś w środku bulgotało że tak to określę.

    Czy ten jakiś regulator napięcia ma coś wspólnego z tym ?

    #29538 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Że tak powiem, g.. widać. Jak dla mnie jest zwarcie w akumulatorze czyli akumulator do wymiany jak gotuje się po uruchomieniu.

    #29545 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Witaj, jeśli wytapia się gniazdo bezpiecznika, a bezpiecznik nie przepala się oznacza. Gniazdo bezpiecznika jest pokryte śniedzią albo styki bardzo ścisło nie przylegają do bezpiecznika. Druga ewentualność jest taka, że jest zwarcie w instalacji, a bezpiecznik o dużej wartości prądowej nie przepala się więc pali się gniazdo bezpiecznika. Żelowy akumulator w żadnym wypadku nie powinien wydawać jakiegokolwiek dźwięku. Widziałem raz taki przypadek jak akumulator 6V był podłączony pod prostownik 12V. Moim zdaniem masz jakieś zwarcie w instalacji. Pytasz czy może zrobić zwarcie żarówka kierunkowskazu. Tak może, w pierwszej kolejności uszkadza się w takim przypadku przerywacz kierunkowskazów. Jeśli przed wymianą akumulatora było wszystko ok, możliwe, że coś źle podłączyłeś, lub przyciąłeś jakiś kabel, który styka się teraz z masą.

    #29670 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Sprawdziłem wszytskie kable tego bzyka powiem nie było łatwo ;/
    Znalazłem kabelek który był przetarty i trzymał się na 4-10 drucikach dodam że był on owinięty oraz znajdował się w rurce. Był to kabel od przednich swiateł
    To mogła być przyczyna ?

    #29689 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Raczej nie, ale pewny nie jestem. Szybciej by się kabel usmażył, no i nie tłumaczy to dlaczego gotował się akumulator.

    #29694 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Może regulator napięcia coś ma do tego ?

    #29746 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Podłączyłem w miejsce bezpiecznika żarówkę od kierunkowskazu.
    Po podłączeniu akumulatora ona się zaświeciła.
    Odpinałem wszystkie możliwe kostki i żarówka nie gasła.
    sprawdzałem 2x każdy przewód i jest ok.
    Po odłączeniu regulatora napięcia żarówka zgasła.
    Czy to jest przyczyną zwarcia ?

    #29754 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Zarówka powinna świecić się pełnym światłem jeżeli jedno włókno żarówki będzie podłączone do masy (-) np. dotkniesz do ramy motorka lub bezpośrednio do (-) zacisku akumulatora, a drugie włókno do przewodu przy bezpiecznikach(+), który zasila ten bezpiecznik. Jeśli żarówkę łączysz pomiędzy przewody tego bezpiecznika to tworzysz taki układ jak jest na choince. Jeśli żarówka świeci się pełnym światłem oznacza to, że jest gdzieś zwarcie. Zastanawia mnie to, iż ona nie gaśnie po odpięciu wszystkich kostek. Teraz trzeba prześledzić po wiązce elektrycznej gdzie zmierza przewód do którego jest podpięta żarówka. Po nitce do kłębka. Może okazać się, że wiązka jest gdzieś przetarta lub przy montażu czegoś przewód został przypadkowo skręcony pomiędzy dwoma metalowymi elementami. motorka. W ostateczności może zdarzyć się tak jak ja miałem w swoim motorze, że przyczyna leży wewnątrz wiązki. Jednak w pierwszej kolejności sprawdź dokąd biegnie ten przewód do którego podpięta jest żarówka i odłącz jego. Jeśli żarówka zgaśnie trzeba będzie szukać dalej, aż znajdziesz przyczynę zwarcia. Z zawodu jestem elektrykiem samochodowym i miłośnikiem motorów. Jeśli jesteś z Warszawy lub okolic chętnie zerknę. Popatrzyłem na twoją tablicę. Konin to troszkę daleko kruca bomba 🙁

    #29766 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Gadałem z elekrtykiem także kazał mi podłączyć żarówke tylko pod plus. Powiedział że jeśli gdzies bedzie przebicie żarówka bedzie świeciła. Wrócę z pracy podłączę tak jak napisałeś 🙂

    No niestety z Konina do Warszawy jest spory kawałek

    Ale dziękuję za szczere chęci

    #29767 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Już to sprawdziłeś żarówka świeci. Teraz jak wyżej napisałem musisz po palcu sprawdzić gdzie dalej w instalację idzie ten przewód i gdzie jest zwarcie. Dobrze, że to skuter, a nie 18 metrów długi autobus przegubowy. 😉

    #29769 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Ale jeśli regulator napięcia odłączę żarówka gaśnie. Dodam że jest podłączona tylko pod przewody plusowe od bezpiecznika.
    Więc chyba wina leżała po stronie regulatora.
    W pracy w starze kiedyś mi bezpieczniki wywalało w 4 się meczyliśmy z 2h a elektryk 10 min i zrobione 🙂

    #29771 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Jeśli ten przewód do żarówki idzie do regulatora napięcia to tak. To wina leży po stronie regulatora. Jednak można brać taką okoliczność, że przez żarówkę będzie zamykała się tylko obwód jak przez lampkę na choince. Wtedy żarówka powinna palić się słabiej, żarzyć. Myślę, że wina jednak będzie po stronie regulatora. Można użyć też omomierza będziesz miał 100% gwarancji. Jest opór wyniesie 0 omów lub będzie bliski między (-) zaciskiem akumulatora, a przewodem bezpiecznika od strony instalacji do którego jest podłączona jest żarówka to mamy gwarancję że walnął regulator. Oczywiście pod warunkiem, że instalacja jest prawidłowo podłączona.

    #29774 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Też tak mi się wydaje ponieważ gdy z regulatorem odpalę bzyka to z akumulatora spada napięcie tak jakby się rozładowywał a przeciez regulator zmienia o ile się nie myle napięcie przemienne na stałe

    #29776 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Tak coś musi być z regulatorem. Od zmiany napięcia ze zmiennego na stałe są układy prostownika (mostki Gretza). Zadaniem regulatora napięcia jest utrzymanie napięcia na możliwie stałym poziomie. Oba urządzenia mogą być zawarte pod jedną obudową. W twoim przypadku to bardzo możliwe. Nie znam tego motorka na tyle. Jednak zasady przepływu prądu i zjawisko zwarcia są identyczne i niezależne od zastosowanej techniki.

    #29777 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Ok dziękuję Ci bardzo 🙂 Będe jechał z pracy kupie regulator i bezpiecznik.
    Jesli będę miał kurs na Warszawę osobiście Ci podziękuję przy piwku

    Pozdrawiam.

    Napiszę potem czy działa

    #29779 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Chętnie porozmawiam osobiście. Mam nadzieję, że wina jest tam, bo jeśli dalej poza regulatorem, to podłączeniu jego spali się w ułamku sekundy. Jakbyś mógł przed włożeniem tego regulatora przysłać mi fotkę z jakiejś strony jak wygląda. Porozmawiam ze znajomym jeszcze.

    #29780 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51
    #29784 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Porozmawiam ze znajomym mechanikiem od skuterów, poszukam jakiegoś schematu z takim regulatorem wieczorem dam znać co ustaliłem.

    #29791 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Regulator kupiłem czekam aż ustawlisz coś więcej

    #29802 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Z mechanikiem nie widziałem się, ale widziałem schemat działanie podobnego regulatora napięcia. Ten regulator ma 4 wejścia. 1 masowe, 2 prąd idący od akumulatora prąd stały, 3 i 4 są z mostkowane wejście z prądnicy z odejściem na lampy prądu zmiennego. Wprawdzie jest to schemat instalacji 6V, ale myślę, że zasada działania jest taka sama jak w przypadku 12V. http://obrazki.elektroda.net/100_1266782675.png Teraz co ja bym zrobił. Żarówkę jednym biegunem podłączyłbym do (+). I podłączałbym kolejno przewody idące z wiązki regulatora. W jednym przypadku powinna żarówka zaświecić się pełnym światłem,w jednym nie palić się, w dwóch przypadkach może jarzyć się słabym światłem. Jeśli tak będzie zaryzykowałbym podłączenie instalacji. Trzymam kciuki

    #29803 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Bzyk ma być cały czas wyłączony?
    Jesli dobrze rozumiem jeden przewód od żarówki do przewodu od bezpiecznika 2 kolejno do przewodów regulatora ?

    #29807 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Tak ma być jak mówisz, ale bzyk wyłączony i stacyjka także. Później możesz włączyć stacyjkę. Jak włączysz światła lub inne odbiorniki to w dwóch przypadkach żarówka powinna się żarzyć. Jeśli żarówka będzie paliła się pełnym światłem więcej jak w jednym przypadku to znaczy, że jest źle.

    #29809 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Zrobiłem tak jak napisałeś W pierwszym przypadku paliła się pełnym światłem,w drugim wcale w następnych bardzo słabo

    Więc podłączyłem wszytsko cacy kierunki chodzą światła też napięcie nie spada lecz coś było nie tak…
    Nie chciał odpalić na starter. Więc pomyślałem przejadę się i naładuje się akumulator. Wykonałem okolo 6km zgasiłem bzyka odpalić na sterter nadal nie chce i jeden element obok regulatora jest bardzo gorący tak gorący że zesmarzył kawałek obudowy …

    Zrobiłem na szybko zdjęcie telefonem

    http://imageshack.us/photo/my-images/37/zdjcie003t.jpg/

    Bezpiecznik mi dali w serwisie 15a

    #29811 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    To jest opornik świateł. Ten opornik ma za zadanie zbić napięcie aby żarówek nie popaliło. Teraz trzeba woltomierzem sprawdzić ładowanie na zaciskach akumulatora. Obawiam się, że więcej na odległość nie pomogę.

    #29814 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Jakie powinno być napięcie na zaciskach ?

    #29815 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Skoro on się robi gorący dostaje za dużo prądu. regulator nowy więc nie wiem w czym może być problem …

    #29825 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Napięcie na ten opornik idzie poza regulatorem napięcia bezpośrednio z prądnicy. Natomiast regulator z układem prostownika odpowiada z ładowanie akumulatora i innych urządzeń elektrycznych prądem stałym. Oczywiście napięcie powinno wynosić od 12V do 14,5V maksymalnie mierzone na zaciskach akumulatora.

    #29830 Reply
    haaxproox
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 41
    • Postów: 51

    Aktualnie nie mam miernika jutro będę miał.
    A czy jest możliwość że akumulator jest za słaby i dlatego opornik świateł robi się gorący ?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem z bezpiecznikiem Longija
Twoje informacje:




Back to top button